Βρέθηκε πίνακας της Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι με θέμα από τον βιασμό της

Βρέθηκε πίνακας της Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι με θέμα από τον βιασμό της Facebook Twitter
Φωτ.: Royal Collection Trust
0

Ένας σπάνιος πίνακας ζωγραφικής της Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ανακαλύφθηκε εκ νέου στη Βασιλική Συλλογή.

Ο ξεχασμένος πίνακας της Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι βρέθηκε στην αποθήκη του Hampton Court. «Το όνομα μιας γυναίκας εγείρει αμφιβολίες μέχρι να δει κανείς το έργο της», έγραψε η καλλιτέχνις Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι σε έναν συλλέκτη των πινάκων της το 1649, συνεχίζοντας να τον διαβεβαιώνει ότι οι καμβάδες της «θα μιλήσουν από μόνοι τους».

Χρειάστηκαν τρεισήμισι αιώνες για να εξέλθει θριαμβευτικά το όνομα της Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι από τις σκιές της ιστορίας της τέχνης, αλλά χρειάστηκε ακόμη περισσότερος χρόνος για να αναδυθεί ξανά από το σκοτάδι ένας από τους ξεχασμένους πίνακές της. Πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο εύρημα που βρέθηκε σε βασιλική αποθήκη στο Hampton Court.

Το έργο ονομάζεται «Susanna and the Elders» και πρόκειται για γνήσιο πίνακα της Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι. «Είναι πραγματικά συναρπαστικό», δήλωσε στην στήλη Observer του Guardian η Άννα Ρέινολτς, αναπληρώτρια επιθεωρήτρια της πινακοθήκης του βασιλιά. «Απλώς δεν μπορούσες να δεις την ποιότητα του πίνακα κάτω από τη βρωμιά μέχρι τώρα, αλλά είναι απολύτως αληθινός και αυτό το εύρημα προέκυψε ως αποτέλεσμα του γεγονότος πως η φήμη της Αρτεμισίας πρόσφατα αποκαταστάθηκε».

Ο πίνακας που ανακαλύφθηκε και παρουσιάστηκε στο Κάστρο του Ουίνδσορ τις τελευταίες ημέρες, θεωρείται μια σημαντική προσθήκη στο έργο της Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι, καθώς ρίχνει φως στην περίοδο που έζησε στο Λονδίνο στα τέλη της δεκαετίας του 1630, όταν εργάστηκε για λίγο στο πλευρό του πατέρα της, Οράσιο, στην αγγλική αυλή.

Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι: Ο βιασμός της στα εφηβικά χρόνια 

Το θέμα του πίνακα ζωγραφικής αγγίζει κατευθείαν στο κέντρο των ανησυχιών της ίδιας της καλλιτέχνιδας. Ως έφηβη η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι είχε βιαστεί στην Ιταλία από έναν άλλο καλλιτέχνη, τον Αγκοστίνο Τάσσι, στο εργαστήριο του πατέρα της και στη συνέχεια ανακρίθηκε και βασανίστηκε στη δίκη του. Τα αρχειοθετημένα πρακτικά της δίκης δείχνουν ότι ο Τάσσι τελικά καταδικάστηκε.

Ο πίνακας απεικονίζει τη βιβλική ιστορία της Σωσσάνας, η οποία λέγεται ότι απέρριψε τις προτάσεις δύο ανδρών στον κήπο της και στη συνέχεια αντιμετώπισε τον θάνατο μετά από ψευδή κατηγορία εις βάρος της για απιστία. Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι δίνει ασυνήθιστη έμφαση στις προσπάθειες της Σωσσάνα να αποφύγει τους άνδρες σε αυτή την καλλιτεχνική επεξεργασία της ιστορίας, μία από τις πολλές που έχει κάνει η καλλιτέχνις, και η Ρέινολντς πιστεύει ότι «φαίνεται να ένιωθε στενή συνάφεια με τη Σωσσάνα». Στη Βίβλο η Σωσάννα ήταν η καλλονή που έσωσε ο προφήτης Δανιήλ από τους Κριτές, που προσπάθησαν να τη βιάσουν και να την συκοφαντήσουν.

Η ανακάλυψη από τους επιμελητές του Royal Collection Trust, και συγκεκριμένα από τον ιστορικό τέχνης και πρώην υπάλληλο Δρ. Νίκο Μουνζ, έγινε κατά τη διάρκεια των προσπαθειών εντοπισμού όλων των πινάκων που πουλήθηκαν σε όλη την Ευρώπη μετά την εκτέλεση του Καρόλου Α', στους οποίους συμπεριλαμβάνονταν επτά καταγεγραμμένοι πίνακες της Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι. Μόνο μια γνωστή αυτοπροσωπογραφία θεωρούνταν ότι είχε διασωθεί.

Κλήθηκαν ειδικοί για να επιβεβαιώσουν το εύρημα και στη συνέχεια, το ύφασμα που αφαιρέθηκε από το πίσω μέρος του καμβά αποκάλυψε τα γράμματα CR για το Carolus Rex, που αντιπροσωπεύει τον Κάρολο Α΄.

Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι είχε προσκληθεί στο Λονδίνο στο απόγειο της φήμη της. Στα μεταγενέστερα χρόνια, ωστόσο, το ενδιαφέρον για τους μπαρόκ πίνακες μειώθηκε τον 18ο αιώνα και το έργο της αποθηκεύτηκε και αποδόθηκε λανθασμένα σε άλλον, λιγότερο σημαντικό Ιταλό καλλιτέχνη, προτού στη συνέχεια αποδοθεί λανθασμένα στη Γαλλική Σχολή.

Με πληροφορίες από Guardian 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM
Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

«Μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο» δήλωσε η Έμα Στόουν - «Η ταινία δείχνει τι συμβαίνει τώρα στην κοινωνία» τόνισε ο σκηνοθέτης
LIFO NEWSROOM
Το Μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ κινδυνεύει να κλείσει

Πολιτισμός / Το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ κινδυνεύει να κλείσει

Το μουσείο ζητά από την κυβέρνηση να παρέχει επιπλέον 2,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για να καλυφθούν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις και τα μέτρα βιωσιμότητας – τονίζοντας ότι αυτό δεν αποτελεί απλώς οικονομική ενίσχυση, αλλά συμβατική υποχρέωση
LIFO NEWSROOM