L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

L'Amour Ouf Facebook Twitter
O Φρανσουά Σιβίλ πρωταγωνιστεί δίπλα στην Αντέλ Εξαρχόπουλος.
0

ΤO L'AMOUR OUF δεν είναι μία από τις χειρότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ. Αν τη βλέπαμε αλλού, ίσως και να τη βρίσκαμε οριακά χαριτωμένη. Και σίγουρα δεν φταίει ο Λελούς που βρίσκεται στις Κάννες, αλλά ο εκλέκτορας Τιερί Φρεμό που επιλέγει και, φυσικά, φροντίζει να κρατά ισορροπίες όχι μόνο ανάμεσα σε πρόσωπα αλλά και σε εταιρείες παραγωγής, γαλλόφωνες συμπαραγωγές και τον στρατηγικό ρόλο της χώρας στη διανομή και στην εξαγώγιμη εικόνα της.

Ως διοργανώτρια χώρα, η Γαλλία διατηρεί το προνόμιο να καταλαμβάνει 4 τουλάχιστον θέσεις στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα. Εκτός από τις δύο γυναίκες που την πρώτη εβδομάδα κάλυψαν την «υποχρέωση», ακολουθούν ο Χαζαναβίσιους και ο Λελούς, γνωστοί και μη εξαιρετέοι, ειδικά ο πρώτος, με Όσκαρ και Σεζάρ, και περισσότερο ως ηθοποιός ο δεύτερος, που πριν από μερικά χρόνια έκανε ένα συμπαθέστατο ντεμπούτο πίσω από τις κάμερες με το Le Grand Bain, που στα ελληνικά είχε μεταφραστεί γλαφυρά με τον τίτλο Κολύμπα ή αλλιώς βυθίσου.

Ως «Αγάπα (με αν τολμάς) ή αλλιώς βυθίσου» θα μπορούσε άνετα και πιασάρικα να βγει στις αίθουσες αυτό το σπαραξικάρδιο και ταυτόχρονα βίαιο ρομάντσο μεταξύ του ευέξαπτου Κλοτάρ με το βαρύ χέρι που δεν σηκώνει κουβέντα και της καμαρωτής Ζακλίν που δεν αφήνει κουβέντα να πέσει κάτω. Είναι σχεδόν επικό σε φιλοδοξία και διάρκεια (κοντά 3 ώρες) και μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στα '80s, με τον έφηβο ταραξία και την πανέξυπνη ορφανή να ερωτεύονται με την υπόκρουση των hits της εποχής, και κάπου στα '00s, που έχει κοπεί η μαγκιά και στους δυο περήφανους εραστές, αφού εκείνη μπήκε σε έναν ανούσιο γάμο, κι αυτός στη φυλακή. 

O Ζιλ και ο Τρελός του έρωτας δεν έχουν να φοβούνται κάτι το τρομερά συναρπαστικό, όπως μια βράβευση ή τις αποδοκιμασίες, παρά μόνο τη λήθη και το ουφ της ανακούφισης με τους τίτλους τέλους.

Το στόρι της εφηβείας, αν και συνηθισμένης εξέλιξης, κάθεται καλύτερα και ακούγεται πειστικότερα ως ένα είδος endless love με ρεαλισμό και λίγη μαγεία εποχής να τον διακόπτει για να μη παραβαρύνει το θέμα. Στη νεότερη εξέλιξη των ηρώων, ο σταρ du moment στη χώρα, Φρανσουά Σιβίλ, παίρνει τη σκυτάλη δίπλα στην Αντέλ Εξαρχόπουλος, η οποία έχει παντρευτεί τον Βενσάν Λακόστ και έχει δυο εξαιρετικές σκηνές, η μία στον τηλεφωνικό θάλαμο και η άλλη όταν ξεσπά μπροστά στον στοργικό πατέρα (Αλέν Σαμπά).

L'Amour Ouf Facebook Twitter
Το Amour Ouf, που είναι αργκό αναγραμματισμός του fou, μιλάει για ένα ακόμα δύσκολο και τρακαρισμένο love story με ξεσηκωμένη διάθεση και μαζί με μια ξεπατικωμένη αισθητική. 

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά. Επειδή το καθαρά αμερικανικό καρδιοχτύπι του φιλμ έχει αναπαραχθεί με γαλλικούς κινηματογραφικούς μορφασμούς, υπάρχει μια παραπάνω περιέργεια για το ποσοστό και την αυθεντικότητα. Πρωτοτυπία δεν υπάρχει απολύτως καμία, ευφυΐα πού και πού, μαζί με ικανότητα στην αφήγηση (για παράδειγμα, δεν μας ζαλίζει με ημερομηνίες πίσω μπρος, ο χρόνος κυλάει μια χαρά, όπως και το έργο, αν και δεν είναι εκεί τελικά το ζητούμενο), αλλά το Amour Ouf, που είναι αργκό αναγραμματισμός του fou, μιλάει για ένα ακόμα δύσκολο και τρακαρισμένο love story με ξεσηκωμένη διάθεση, μαζί με μια ξεπατικωμένη αισθητική. 

Πριν από περίπου εξήντα χρόνια, ένας άλλος, γνωστότερος Λελούς, ο Κλοντ, είχε κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα με το Ένας άνδρας, μια γυναίκα, ένα ρομάντσο νέας γραφής με τη «σαμπανταμπαντά» μουσική του Φρανσίς Λε και τα ατελείωτα βλέμματα που αντάλλασσαν ο Τρεντινιάν και η Ανούκ Εμέ. Ο Κλοντ είναι σήμερα 86 ετών, μάλλον κατέχει το ρεκόρ του νεότερου ever νικητή Φοίνικα στα 28 του χρόνια και γρήγορα κατάφερε να ξεπεράσει το τρομερό κράξιμο της απίστευτα εμπορικής ταινίας του, που κατηγορήθηκε ως μια δήθεν άσκηση περί του τίποτε, μια μοδάτη εκμετάλλευση ψευτοσινεφίλ κλισέ και, εν πάση περιπτώσει, μια πλάνη της επιτροπής που τη βράβευσε ως κορυφαία, που ωστόσο συνεχίστηκε και στα Όσκαρ, αφού εκεί κέρδισε ως καλύτερη ξενόγλωσση ταινία και καλύτερο σενάριο (!). Αντίθετα, ο Ζιλ και ο Τρελός του έρωτας δεν έχουν να φοβούνται κάτι το τρομερά συναρπαστικό, όπως μια βράβευση ή τις αποδοκιμασίες, παρά μόνο τη λήθη και το ουφ της ανακούφισης με τους τίτλους τέλους.

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τζία Ζάνγκε, ο εθνολόγος της κινεζικής συνείδησης

Ανταπόκριση / Τζία Ζάνγκε, ο Κινέζος εθνολόγος του σινεμά

Με το «Caught by the Tides», ο κορυφαίος σκηνοθέτης της Κίνας καταγράφει τις συντριπτικές αλλαγές στη χώρα μέσα από τον ποιητικό φακό του. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος τον συνάντησε στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Γιατί δεν μου άρεσε το «Megalopolis» του Κόπολα»

The Review / «Γιατί δεν μου άρεσε το Megalopolis του Κόπολα»

Πόσα λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι οι θεατές και γιατί δεν έχει απολύτως καμία σημασία; Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Τάσος Μελεμενίδης συζητούν για τη φιλόδοξη νέα ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα που έκανε την πρεμιέρα της στις Κάννες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ