Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO.

Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ» Facebook Twitter
«Μας έχει φάει αυτό το έρημο το “εγώ”. Άνθρωποι πεθαίνουν γι’ αυτό το άτιμο το “εγώ”. Κι είναι πολύ κρίμα». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Στην Ελλάδα, η τηλεόραση σπάνια δίνει χώρο σε ζητήματα ταυτότητας, φύλου ή προσωπικού τραύματος. Οι χαρακτήρες συχνά παραμένουν παγιδευμένοι σε στερεότυπα, ενώ οι ιστορίες παρουσιάζονται με προβλέψιμους και τυποποιημένους τρόπους. Οι ΛΟΑΤΚΙ+ χαρακτήρες, όταν εμφανίζονται, είτε συχνά αποτυπώνονται ως καρικατούρες είτε λειτουργούν απλώς ως προσθήκες σε ετεροκανονικές αφηγήσεις.

Κι ύστερα ήρθαν οι «Σέρρες». Το σενάριο της σειράς του Γιώργου Καπουτζίδη που παίζεται στον ANT1, με την ευαισθησία και το χιούμορ που το χαρακτηρίζουν, τόλμησε για άλλη μια φορά να φέρει στο προσκήνιο όσα συνήθως μένουν στο περιθώριο: τη διαφορετικότητα, τη συγχώρεση, το δικαίωμα στην ορατότητα αλλά και τη βαθιά ανάγκη να είσαι ο εαυτός σου χωρίς καμιά ενοχή.

Φέτος, με τον δεύτερο κύκλο της τηλεοπτικής σειράς, ο Καπουτζίδης φρόντισε να στείλει για άλλη μια φορά το δικό του ισχυρό μήνυμα για ισότητα, εξάλειψη των διακρίσεων και συμπερίληψη. Για πρώτη φορά είδαμε έναν ίντερσεξ χαρακτήρα σε ελληνικό σίριαλ μέσα από τον ρόλο της συντηρητικής θείας Σταματίνας. Πρόκειται για μια στιγμή-ορόσημο για την ελληνική μυθοπλασία. Τον χαρακτήρα που υποδύεται η ηθοποιός Γιούλη Τσαγκαράκη τον έχει λατρέψει το τηλεοπτικό κοινό.

«Στη χώρα μας βιώνουμε μικρές “Γάζες”. Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ. Όταν ένας γονιός βρίσκεται μέσα στο σπίτι και ουρλιάζει λέγοντας στα παιδιά του “θα κάνεις ό,τι σου πω”, ποια είναι πραγματικά η διαφορά; Φωνάζουν από το πρωί ως το βράδυ, κι ακόμη και τα πιο απλά πράγματα γίνονται με φωνές και τιμωρίες. Οι μεν σκοτώνουν με τα όπλα· οι άλλοι σκοτώνουν ψυχικά».

Η συνάντησή μας δεν αφορά μόνο τη σειρά ή τον ρόλο της. Συζητάω με μια ηθοποιό με διακριτική, σχεδόν αθόρυβη παρουσία, που κατάφερε ωστόσο, μέσα από την ερμηνεία της, να ανατρέψει όσα θεωρούσαμε δεδομένα. Τη συναντώ στο Θέατρο Πορεία –παίζει στην παράσταση Η χαμένη άνοιξη– και της λέω πως είναι, αναμφίβολα, ένα από τα πρόσωπα που συζητήθηκαν περισσότερο στην τηλεόραση τα τελευταία δύο χρόνια.

92 λεπτά με τη Γιούλη Τσαγκαράκη/ «Στην Ελλάδα υπάρχουν αυτοί που βρoμίζουν. Θέλω να ανήκω σε αυτούς που καθαρίζουν» Facebook Twitter
«Με συγκίνησε το ότι έλαβα πάρα πολλά μηνύματα, τόσο από άτομα της ΛΟΑΚΤΙ+ κοινότητας όσο και από οικογένειες που είδαν κάτι δικό τους στη θεία Σταματίνα».

H Γιούλη Τσαγκαράκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα, τόπο καταγωγής της μητέρας της. Ο πατέρας της, αστυνομικός στο επάγγελμα, γνώρισε τη μητέρα της εκεί, όμως όταν η ίδια βρισκόταν ακόμη στο Δημοτικό, η οικογένεια μετακόμισε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Παρότι οι γονείς της δεν είδαν ποτέ με θετικό μάτι την προοπτική μιας καριέρας στην υποκριτική, εκείνη δεν δίστασε να δώσει εξετάσεις και να πετύχει.

Ήδη από τα σχολικά της χρόνια, το μάθημα των καλλιτεχνικών είχε ανάψει μέσα της τη σπίθα που θα την οδηγούσε αργότερα σε μια θεατρική ομάδα. Βέβαια, είναι μια γυναίκα που έχει βιώσει τα δικά της σκοτάδια, που δεν έχει διστάσει να μιλήσει ανοιχτά για την κακοποίηση που βίωσε ως παιδί, και που μέσα από την ψυχοθεραπεία και την υποκριτική βρήκε τρόπο να μετατρέψει το τραύμα της σε δημιουργία.

Στην αρχή τη ρωτώ πώς πήρε τον ρόλο. «Είχα στείλει ένα μήνυμα στον Γιώργο Καπουτζίδη – να σου θυμίσω ότι ήμασταν συμμαθητές στο πρώτο έτος της δραματικής σχολής Θεοδοσιάδη, προτού εγώ αποχωρήσω για να φοιτήσω στο Εθνικό Θέατρο. Του έγραψα, λοιπόν, σχετικά με τις "Σέρρες". Αυτό συνέβη πέρυσι, τον Απρίλιο. Τότε δεν γνώριζα τίποτα, ούτε ότι τον ρόλο αρχικά ήταν να τον παίξει η κυρία Γερασιμίδου. Όταν εκείνη αποχώρησε από τη σειρά, ο Γιώργος επικοινώνησε ξανά μαζί μου, τον Αύγουστο. Θυμόταν το μήνυμά μου και μου ζήτησε να στείλω το βιογραφικό μου. Έτσι κι έγινε. Στείλαμε μηνύματα, μίλησα στη συνέχεια και με τον σκηνοθέτη, τον Σταμάτη Πατρώνη. Μέσα σε μόλις μία εβδομάδα μου δόθηκε ο ρόλος της θείας. Όλα έγιναν γρήγορα, σχεδόν απρόσμενα, αλλά με έναν πολύ όμορφο τρόπο».

Ο ρόλος της θείας Σταματίνας, μιας συντηρητικής γυναίκας που αποκαλύπτεται ότι είναι ίντερσεξ, κατάφερε κάτι ακόμη πιο ουσιαστικό: να ανοίξει μια συζήτηση γύρω από θέματα που η ελληνική τηλεόραση απέφευγε για δεκαετίες. Στο σημείο αυτό επισημαίνει: «Πάντα με ενδιέφερε στους ρόλους να φαίνονται οι ρωγμές. Επιλέγω συνειδητά να ρωτώ τους σεναριογράφους αν θα δούμε τις πιο εσωτερικές πτυχές ενός χαρακτήρα. Όσον αφορά τη σκηνή όπου η θεία Σταματίνα μαθαίνει ότι είναι ίντερσεξ –εκείνη που έγινε viral–, πιστεύω πως άγγιξε το κοινό γιατί αποκάλυψε, με σπάνια ευαισθησία, ένα θέμα που συχνά παραμένει ταμπού. Εμένα, αυτό που με ενδιέφερε ήταν το κενό και η θλίψη που ήθελε να εκφράσει η Σταματίνα εκείνη τη στιγμή». Και συμπληρώνει: «Φυσικά έκανα έρευνα για τον ρόλο. Όπως είπε και ο Γιώργος, ζητήσαμε τη γνώμη και τη συμβουλή της κοινότητας Intersex Greece, ώστε να προσεγγίσουμε το θέμα όπως έπρεπε».

Να θυμίσουμε, για όσους ίσως δεν γνωρίζουν, ότι τα άτομα ίντερσεξ (ή διαφυλικά) είναι αυτά που τα χαρακτηριστικά του φύλου τους δεν ανήκουν αυστηρά στην αρσενική ή θηλυκή κατηγορία ή ανήκουν και στις δύο ταυτόχρονα. Οι διαφορές αυτές μπορεί να αφορούν τα γεννητικά όργανα, τα χρωμοσώματα ή τις ορμόνες και ενδέχεται να γίνουν εμφανείς κατά τη γέννηση, την εφηβεία ή ακόμη και αργότερα στη ζωή του ατόμου.

92 λεπτά με τη Γιούλη Τσαγκαράκη/ «Στην Ελλάδα υπάρχουν αυτοί που βρoμίζουν. Θέλω να ανήκω σε αυτούς που καθαρίζουν» Facebook Twitter
«Ας σταματήσουμε να είμαστε μια κοινωνία που κωφεύει σε ό,τι την ενοχλεί». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Πώς είδε τη θερμή ανταπόκριση του κόσμου; «Δεν το περίμενα», παραδέχεται. «Ο Γιώργος, με την ανατροπή που έδωσε στον χαρακτήρα, εστίασε στο γεγονός ότι αυτή η γυναίκα θέλει απλώς να ανήκει κάπου. Ανέδειξε και “σκάλισε” τη βαθιά της μοναξιά. Και νομίζω πως εκεί ακριβώς συνδέθηκε ο κόσμος. Παράλληλα, με συγκίνησε το ότι έλαβα πάρα πολλά μηνύματα, τόσο από άτομα της ΛΟΑΚΤΙ+ κοινότητας όσο και από οικογένειες που είδαν κάτι δικό τους στη θεία Σταματίνα. Μου αρέσει, επίσης, που στο 90% των μηνυμάτων υπάρχει η λέξη “γελάω”. Δεν είναι λίγο αυτό, ειδικά για την εποχή μας. Ο κόσμος έχει κουραστεί από τη συνεχή ανακύκλωση της βίας, από σειρές που ποντάρουν σε δολοφονίες και βιασμούς. Ψάχνει κάτι πιο ουσιαστικό, κάτι που να τον αγγίζει πραγματικά», συμπληρώνει.

Είχε άραγε φόβο για το πώς θα αντιδρούσε το πιο συντηρητικό κομμάτι του κοινού; «Στην Ελλάδα υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων: εκείνοι που βρομίζουν και εκείνοι που καθαρίζουν. Εγώ θέλω να ανήκω στους δεύτερους. Δεν θα επιλέξω να επιτεθώ σε όποιον ρυπαίνει, προτιμώ απλώς να πάω και να καθαρίσω.

Αυτή είναι και η ουσία του μηνύματος του ρόλου της θείας Σταματίνας. Οφείλουμε, στη ζωή μας, να μπαίνουμε στη θέση των άλλων. Ο καθένας ας κάνει τη δουλειά του. Ως εκ τούτου, πίσω από κάθε ανθρώπινη φιγούρα υπάρχει μια ιστορία που όλοι οφείλουμε να σεβαστούμε και να κατανοήσουμε. Ας κοιτάξει ο καθένας μέσα στη δική του οικογένεια. Και μακάρι η τηλεόραση να αποκτήσει έναν εκπαιδευτικό ρόλο», τονίζει με ξεκάθαρο τρόπο.

Από τον ρόλο αυτόν τη δυσκόλεψε το πιο στρυφνό κομμάτι της ηρωίδας που ενσαρκώνει, ωστόσο δεν μπορούσε να μη θαυμάσει την τόλμη της. Στο σημείο αυτό τη ρωτώ πόσο δύσκολο ήταν για την ίδια να μιλήσει δημόσια για την κακοποίηση που είχε υποστεί ως παιδί – έχει αναφερθεί στο οικογενειακό της περιβάλλον, όπου ο πατέρας της εξέφραζε τα πάντα με φωνές και ένταση. Χωρίς να επανέλθει αναλυτικά στο ζήτημα, σημειώνει: «Είχα αποφασίσει να το πω. Ήθελα να θυμίσω πως μεγαλώσαμε σε μια εποχή όπου, δυστυχώς, το ξύλο θεωρούνταν φυσιολογικό. Ήταν λάθος, αλλά με εντυπωσίασε η έκταση που πήρε το θέμα. Ίσως γιατί είναι αλλιώς όταν το ακούς. Ας μη μας ξαφνιάζει, όμως, ότι στη χώρα μας βιώνουμε μικρές “Γάζες”. Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ. Όταν ένας γονιός βρίσκεται μέσα στο σπίτι και ουρλιάζει λέγοντας στα παιδιά του “θα κάνεις ό,τι σου πω”, ποια είναι πραγματικά η διαφορά; Φωνάζουν από το πρωί ως το βράδυ, κι ακόμη και τα πιο απλά πράγματα γίνονται με φωνές και τιμωρίες. Οι μεν σκοτώνουν με τα όπλα· οι άλλοι σκοτώνουν ψυχικά».

Παίρνοντας αυτή την αφορμή, τη ρωτώ τι σημαίνει για την ίδια η λέξη «συγχώρεση». Χωρίς δισταγμό, εξηγεί: «Εμένα με βοήθησε –και εξακολουθεί να με βοηθά– η ψυχοθεραπεία προκειμένου να συμφιλιωθώ με το παρελθόν. Μια φράση του Καρλ Γιούνγκ με συνοδεύει: “Δεν είμαι αυτό που μου συνέβη, αλλά αυτό που επιθυμώ να γίνω”. Συγχώρεση για μένα σημαίνει πως κάτι μέσα μου μαλακώνει, τα σπλάχνα μου, η καρδιά μου. Ότι κατανοώ και προχωρώ. Και φυσικά, το ότι συγχωρώ σημαίνει πως θα ζητήσω κι εγώ συγχώρεση. Δεν είναι απλώς “θα σε συγχωρήσω” και τελείωσε. Όχι. Είναι συγχώρεση, αλλά πρώτα απ’ όλα ζητώ εγώ συγχώρεση για τη συμπεριφορά μου. Η συγχώρεση, όπως και η ειρήνη, απαιτεί δύο, αφορά εμένα και τον άλλον».

ΕΠΕΞ 92 λεπτά με τη Γιούλη Τσαγκαράκη/ «Στην Ελλάδα υπάρχουν αυτοί που βρoμίζουν. Θέλω να ανήκω σε αυτούς που καθαρίζουν» Facebook Twitter
H Γιούλη Τσαγκαράκη παίζει στην παράσταση «Η χαμένη άνοιξη» στο Θέατρο Πορεία.

Αν μπορούσε να μιλήσει, είτε ως Γιούλη είτε ως θεία Σταματίνα, σε ένα παιδί που σήμερα στην Ελλάδα βιώνει κακοποίηση ή εκφοβισμό στο σχολείο, τι θα του έλεγε; «Κοίτα, τα τελευταία χρόνια υπάρχει πια πολλή βοήθεια από παντού. Υπάρχουν τηλεφωνικές γραμμές, υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να σε ακούσουν. Έχεις ένα κινητό στα χέρια σου και μπορείς να στείλεις ένα μήνυμα, να ζητήσεις βοήθεια όποτε θέλεις. Στη δική μας εποχή τα παιδιά δεν είχαν πού να στραφούν. Οι γονείς δεν ήξεραν πώς να τα μεγαλώσουν, πίστευαν πως η μόνη σωστή μέθοδος ήταν το ξύλο. Αναρωτιέμαι μερικές φορές πώς καταφέραμε να μεγαλώσουμε. Ένα καρτοτηλέφωνο είχαμε… και περιμέναμε, περιμέναμε», θυμάται, και ένα χαμόγελο διαγράφεται στο πρόσωπο της.

Όσον αφορά την εποχή μας, αυτό που τη θυμώνει περισσότερο είναι η σιωπή, τη θεωρεί μορφή συνενοχής. «Με θυμώνει –αν και προσπαθώ να μη ζω με θυμό– η συστηματική προσπάθεια όλων όσοι κυβερνούν ή συμμετέχουν στη δημόσια ζωή να μας πείσουν ότι δεν έχουμε κριτική σκέψη. Το ότι δεν επιθυμούν να διεκδικούμε. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να προσέχουμε ώστε να μη μετατρεπόμαστε σε έναν όχλο, σε ένα κοπάδι που περιφέρεται χωρίς κατεύθυνση και νόημα. Τα Τέμπη είναι μια τραγωδία που απέδειξε πως αρκεί μια φλόγα. Και αυτήν τη φλόγα την άναψαν με τη στάση τους οι γονείς των παιδιών, η Μαρία Καρυστιανού και ο Πάνος Ρούτσι».

Κλείνοντας, μου λέει πως για τον τηλεοπτικό ρόλο που της δόθηκε νιώθει βαθιά ευγνώμων. Λίγο προτού την αποχαιρετήσω, η συζήτηση οδηγείται σε μια υπόθεση που είχε συγκλονίσει την Ελλάδα, εκείνη της Καρπάθου, όταν ένας πατέρας έβαλε τέλος στη ζωή του ύστερα από τη διαρροή και τον χλευασμό για ένα ερωτικό βίντεο του ομοφυλόφιλου γιου του – ένας άνθρωπος-θύμα του «τι θα πει ο κόσμος». Κι οι «Σέρρες» είναι μια σειρά που αποδεικνύει πως, τελικά, η κοινωνία μας μπορεί να γίνει λίγο πιο ανοιχτή, λίγο πιο ανθρώπινη. Ποιο είναι το δικό της σχόλιο; «Θα σου έλεγα ότι ζούμε σε μια χώρα όπου οι άνθρωποι δεν έχουν μάθει να ακούνε. Κι αυτή την ιστορία, όπως και τόσες άλλες, δεν είναι εύκολο να την ακούς. Οι άνθρωποι χρειάζεται να εκπαιδευτούν στο να ακούν. Ας σταματήσουμε να είμαστε μια κοινωνία που κωφεύει σε ό,τι την ενοχλεί. Όσο φουντώνει ο εγωισμός, τέτοια περιστατικά θα πληθαίνουν. Ακούω, ακούω, ακούω – αυτό πρέπει να κάνουν οι γονείς. Αν μάθουμε να ακούμε, το τέρας μέσα μας θα γίνει διαχειρίσιμο· δεν θα έχουμε αυτοκτονίες, ούτε παρόμοια τραγικά γεγονότα. Μας έχει φάει αυτό το έρημο το “εγώ”. Άνθρωποι πεθαίνουν γι’ αυτό το άτιμο το “εγώ”. Κι είναι πολύ κρίμα», καταλήγει.

Η Γιούλη Τσαγκαράκη παίζει στην τηλεοπτική σειρά «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη και στην παράσταση «Χαμένη Άνοιξη» στο θέατρο Πορεία.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Χαμένη Άνοιξη» εδώ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM