Emilia Perez: Ένα εξωφρενικό μιούζικαλ για μια Μεξικανή τρανς γκάνγκστερ που βρίσκει λόγο ύπαρξης

EMILIA PEREZ Facebook Twitter
Ιστορία λύτρωσης και ενδυνάμωσης μέσα από την κατακτημένη γυναικεία ταυτότητα.
0

Στον Ζακ Οντιάρ παραδεχόμαστε και καταλογίζουμε τη φιλοδοξία και την αφοβία του να δοκιμαστεί σε είδη και γλώσσες πέρα από τη γαλλική, που άλλωστε χάρισε σε αυτόν τον Χρυσό Φοίνικα με το «Ντιπάν» και σε εμάς την καλύτερή του ταινία, τον «Προφήτη». Η «Εμίλια Περέζ» είναι το κυριολεκτικά απίστευτο χρονικό ενός βαρόνου των μεξικανικών καρτέλ, που προσλαμβάνει την απογοητευμένη, αν και ιδεαλίστρια δικηγόρο Ρίτα (Ζόι Σαλντάνα, τρισευτυχισμένη στον ρόλο της) για να τον βοηθήσει με την εχεμύθεια και τις ικανότητές της να αλλάξει όχι μόνο ζωή αλλά και φύλο – «το ίδιο δεν είναι;», την αποστομώνει στην εύλογη απορία της, καταλήγοντας με τη λέξη σήμα-κατατεθέν του, το «bingo»!

Στη λαχτάρα της να τους γράψει όλους και να πλουτίσει, η Ρίτα δέχεται και του βρίσκει έναν πλαστικό χειρουργό από το Τελ Αβίβ, ο οποίος, μετά από μια ανταλλαγή επιχειρημάτων περί σώματος και ψυχής, τη συναντά για να πειστεί πως όντως το εννοεί, και η μετάβαση γίνεται με επιτυχία. Ο Μανίτες είναι επίσημα νεκρός και η Εμίλια Περέζ ξαναγεννιέται σε μια κλινική, ενώ η πρώην σύζυγός του, Τζέσι (Σελίνα Γκόμεζ, πολύ φιλότιμη), με τα δυο μικρά παιδιά του, έχουν μεταφερθεί στην Ελβετία, σώοι και ασφαλείς, χωρίς να έχουν ιδέα για το τι έχει συμβεί.

Με την προσθήκη του αλά Broadway μιούζικαλ, δικαιολογεί την ελάχιστη επαφή της ιστορίας με την αληθοφάνεια, αλλά το σύνολο δείχνει να κλοτσάει άσχημα όποτε προσπαθεί να τονίσει τα πολιτικά κίνητρα μεταμέλειας και ευαισθησίας προς τον καημένο λαό που βασανίζεται.

Η Εμίλια, που μυστηριωδώς έχει βρει ανθρώπους να βάλουν σε τάξη τη νέα της συνθήκη, καταφεύγει ξανά στην έμπιστη Ρίτα για να μεσολαβήσει να επιστρέψουν τα παιδιά που της λείπουν πολύ, αλλά και η Τζέσι, στο καινούργιο της σπίτι, και όταν τους καλοδέχεται, συστήνεται ως η θεία που δεν γνώρισαν ποτέ. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όταν μια χαροκαμένη μάνα τής δίνει τη φωτογραφία του χαμένου γιου της στον δρόμο, η Εμίλια αποφασίζει να ασχοληθεί σταυροφορικά με τον εντοπισμό χιλιάδων εξαφανισμένων πτωμάτων στη χώρα, ξεκινώντας μια μη κερδοσκοπική οργάνωση για τη σωτηρία της αξιοπρέπειας των οικογενειών που πενθούν από τον αέναο πόλεμο των συμμοριών και των καρτέλ, καθώς και για το ξέπλυμα της δικής της ευθύνης.

Και αν νομίζετε πως πολλά spoiler έχουν αναφερθεί, γίνονται ακόμη μεγαλύτερα πράγματα και τραύματα στη συνέχεια του δίωρου ημι-μιούζικαλ, αφού αναμειγνύει πρόζα και τραγούδια, σαν το «In the Heights» του Λιν Μανουέλ Μιράντα να έχει σκηνοθετηθεί από τον Πέδρο Αλμοδόβαρ, με κοστούμια του Άντονι Βακαρέλο για τον Yves Saint Laurent, σε ένα ύφος τελείως άσχετο από οτιδήποτε άλλο έχει υπογράψει ο Γάλλος σκηνοθέτης μέχρι τώρα.

Ιστορία λύτρωσης και ενδυνάμωσης μέσα από την κατακτημένη γυναικεία ταυτότητα, το σκληρό, ισπανόφωνο παραμύθι του Οντιάρ στοιβάζει σε μια πλοκή εφάμιλλη τελενοβέλας έναν τόνο στοιχεία, διασκεδαστικά ως αδιανόητα, και καταφέρνει να κρατά συνεχώς το ενδιαφέρον με ένα τέμπο διαβολεμένο, με διάθεση μελοδραματική και ματιά εικαστική, σαν γνήσιος κινηματογραφιστής που έχει βάλει στοίχημα να εκπλήξει και, σ’ αυτό, τα καταφέρνει.

EMILIA PEREZ Facebook Twitter
H «Εμίλια Περέζ» είναι κομμένη και ραμμένη για ένα μεγάλο, ίσως και το κορυφαίο τρόπαιο.

Με την προσθήκη του αλά Broadway μιούζικαλ, δικαιολογεί την ελάχιστη επαφή της ιστορίας με την αληθοφάνεια, αλλά το σύνολο δείχνει να κλοτσάει άσχημα όποτε προσπαθεί να τονίσει τα πολιτικά κίνητρα μεταμέλειας και ευαισθησίας προς τον καημένο λαό που βασανίζεται. Από την άλλη, ανακτά το momentum όταν ο σπόρος της βίας και της παλιάς αυτοπροστασίας επιστρέφει εκδικητικά στο θολωμένο μυαλό της Εμίλια Περέζ, και συγκρούεται με την πολυπόθητη αγάπη, για την οποία έχει μοχθήσει τόσο, και που στο φινάλε είναι και η ουσία (και αυτού) του έργου.

Με την κριτική επιτροπή του 77ου Φεστιβάλ Καννών, η «Εμίλια Περέζ» είναι κομμένη και ραμμένη για ένα μεγάλο, ίσως και το κορυφαίο τρόπαιο, αν δεν προλάβει να αποσπάσει δικαιωματικά το βραβείο ερμηνείας η βετεράνος σε ισπανικές καθημερινές σειρές, Κάρλα Σοφία Γκασκόν, ατρόμητη στον ομώνυμο ρόλο και αδιαμφισβήτητη βασίλισσα της ταινίας. 

Το τρέιλερ της ταινίας. 

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ