Αφιερώματα
![KANNEΣ 2024](/sites/default/files/styles/cover_mini/public/articles/2024-05-25/MV5BN2NjODI3NWUtNmYxMS00NDk2LTgxODgtZjQ4MjU4ZWRhNTI0XkEyXkFqcGdeQXVyODk4OTc3MTY%40._V1__0.jpg?itok=rktrWs5n)
KANNEΣ 2024
21 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
![Κάννες 2024: Χρυσός Φοίνικας για το «Anora» του Σον Μπέικερ](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-25/kannes-festival-xrysos-foinikas.jpg?itok=W2T1aGIS)
Πολιτισμός / Κάννες 2024: Χρυσός Φοίνικας στο «Anora» του Σον Μπέικερ
Το βραβείο ανδρικής ερμηνείας απονεμήθηκε στον Τζέσι Πλέμονς για το «Kinds of Kindness» του Γιώργου Λάνθιμου.
![KINDS OF KINDNESS](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-17/KindsOfKindness_Photo%20%286%29.jpeg?itok=XNo0zwHH)
Ανταπόκριση / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Το σινεμά του Λάνθιμου είναι πλέον ένα είδος από μόνο του
Τρεις ιστορίες που στάζουν καλοσυνάτο φαρμάκι η μία στην άλλη και παρακολουθούν στενά, δαιμονικά και κοενικά την ανθρώπινη ανάγκη για τυραννικό έλεγχο και επώδυνη αλληλεξάρτηση. Pure Lanthimos, wicked fun.
![L'Amour Ouf](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-24/LAMOUR%20OUF.jpg?itok=_g5n3nNq)
Ανταπόκριση / L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών
Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός και όχι ο Γάλλος Ζιλ Λελούς, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά.
![Βραβείο στις Κάννες για "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" του Νίκου Κολιούκου](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-24/Photo%20CannesN.jpg?itok=jSE1SV03)
Πολιτισμός / Φεστιβάλ Καννών: Βραβείο για την ταινία «Το Χάος που Άφησε Πίσω της» του Νίκου Κολιούκου
Η μικρού μήκους ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη τιμήθηκε με το δεύτερο μεγάλο βραβείο του Επίσημου Διαγωνιστικού Σπουδαστικού Τμήματος του Φεστιβάλ.
![The Substance](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-22/substance2_1.jpeg?itok=yURfy470)
Ανταπόκριση / The Substance: Το body horror με τη Ντέμι Μουρ που δεν αντέχετε να δείτε
Η ουσία είναι πως η Ντέμι Μουρ τα δίνει όλα σε μια ταινία που δεν θα πιστεύετε — SPOILER ALERT.
![«Γιατί δεν μου άρεσε το «Megalopolis» του Κόπολα»](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-23/20242305_REVIEW3.jpg?itok=ra4HoqI3)
The Review / «Γιατί δεν μου άρεσε το Megalopolis του Κόπολα»
Πόσα λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι οι θεατές και γιατί δεν έχει απολύτως καμία σημασία; Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Τάσος Μελεμενίδης συζητούν για τη φιλόδοξη νέα ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα που έκανε την πρεμιέρα της στις Κάννες.
![EMILIA PEREZ](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-20/EMILIA-PEREZ.jpg?itok=UYUEt0Kr)
Ανταπόκριση / Emilia Perez: Ένα εξωφρενικό μιούζικαλ για μια Μεξικανή τρανς γκάνγκστερ που βρίσκει λόγο ύπαρξης
Το σκληρό παραμύθι του Ζακ Οντιάρ στοιβάζει σε μια πλοκή εφάμιλλη τελενοβέλας έναν τόνο στοιχεία και καταφέρνει να κρατά συνεχώς το ενδιαφέρον.
![Megalopolis](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-17/megalopolis2.jpg?itok=gcwf_aka)
Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη
Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
![Oh, Canada](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-20/oh-canada4.jpg?itok=IEQfL60M)
Ανταπόκριση / «Oh, Canada»: Ο Πολ Σρέιντερ ξανασκηνοθετεί τον Ρίτσαρντ Γκιρ, αλλά η χημεία απουσιάζει
45 χρόνια μετά το «Επάγγελμα Ζιγκολό» οι δυο τους ξανασυναντιούνται σε μια ταινία που αποτελεί έναν κομψό, ενίοτε αυστηρό στοχασμό – αλλά μέχρι εκεί.
![Φεστιβάλ Καννών: Η Κέιτ Μπλάνσετ εμφανίστηκε με φόρεμα που είχε τα χρώματα της σημαίας της Παλαιστίνης](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-21/cate-blanchett.jpg?itok=q80Fk1MR)
Πολιτισμός / Φεστιβάλ Καννών: Η Κέιτ Μπλάνσετ εμφανίστηκε με φόρεμα που είχε τα χρώματα της σημαίας της Παλαιστίνης
Το σύνολό της ήταν μαύρο στο μπροστινό μέρος και λευκό πίσω, ενώ η ουρά του κατέληγε σε μια πράσινη απόχρωση, που σε συνδυασμό με το κόκκινο χαλί, παρέπεμπε στη σημαία
![Η Μπέλα Χαντίντ εμφανίστηκε στις Κάννες με φόρεμα «keffiyeh» υπέρ των Παλαιστινίων](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-23/bELLA%20hADID.jpg?itok=G2nYNmFF)
Διεθνή / Η Μπέλα Χαντίντ εμφανίστηκε στις Κάννες με φόρεμα «keffiyeh» υπέρ των Παλαιστινίων
Η Μπέλα Χαντίντ φωτογραφήθηκε με ένα φόρεμα που έφερε τα σχέδια ενός παλαιστινιακού keffiyeh
![Κάννες 2024, λίγο πριν σβήσουν τα φώτα](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-22/GettyImages-bella.jpg?itok=uKKlzx-H)
Μόδα & Στυλ / Στο κόκκινο χαλί των Καννών: Εκεί όπου η μόδα παίρνει τα μεγαλύτερα ρίσκα
Μια ανοιξιάτικη πασαρέλα με ακατανίκητα στιγμιότυπα, βαθύτερους συμβολισμούς και απροκάλυπτες τοποθετήσεις προϊόντων.
![Πόση ώρα κράτησαν τα χειροκροτήματα για κάθε ταινία στις Κάννες― μία προς μία](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-20/standing%20ovation.jpg?itok=YUJUfVPy)
Πολιτισμός / Πόση ώρα κράτησαν τα χειροκροτήματα για κάθε ταινία στις Κάννες ― μία προς μία
Το Standing-O-Meter θεωρείται, πλάκα-πλάκα, ακόμη μια ένδειξη της δημοφιλίας των φιλμ, από τα περιοδικά του χώρου.
![ANORA](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-23/anora.jpg?itok=7UHRyPvy)
Ανταπόκριση / Anora: Η ρεαλιστική «Pretty Woman» του Σον Μπέικερ
Η ηρωίδα του τίτλου παντρεύεται έναν πλούσιο Ρώσο πιτσιρικά και αναστατώνει τους έξαλλους γονείς του, σε μια ξέφρενη αντιστροφή της σταχτοπούτειας ψευδαίσθησης.
![Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-15/GettyImages-meryl.jpg?itok=RnfPv_Fp)
Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ
Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική.
![The Apprentice](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-21/apprentice_1.jpg?itok=QyhsspBl)
Ανταπόκριση / The Apprentice: Πώς ο «μαθητευόμενος» Τραμπ ανήλθε στην κλίμακα της εξουσίας
Όποιος αγνοεί την ύπαρξη του Ρόι Κον, του επονομαζόμενου και «χειρότερου ανθρώπου που έζησε ποτέ», θα περάσει καλύτερα στο «The Apprentice» του Άλι Αμπάσι.
![Φράνσις Φορντ Κόπολα: «Τα χρήματα εξατμίζονται, οι φίλοι μένουν»](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-18/copolla.png?itok=l_pzt3KX)
Πολιτισμός / Φράνσις Φορντ Κόπολα: «Τα χρήματα εξατμίζονται, οι φίλοι μένουν»
Ο σκηνοθέτης μίλησε στις Κάννες για το Megalopolis, τον Τραμπ και την ζωή του κλέβοντας τις εντυπώσεις με τις απαντήσεις του
![Τζία Ζάνγκε, ο εθνολόγος της κινεζικής συνείδησης](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-21/Caught%20by%20the%20Tides.jpg?itok=Fe9rknOw)
Ανταπόκριση / Τζία Ζάνγκε, ο Κινέζος εθνολόγος του σινεμά
Με το «Caught by the Tides», ο κορυφαίος σκηνοθέτης της Κίνας καταγράφει τις συντριπτικές αλλαγές στη χώρα μέσα από τον ποιητικό φακό του. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος τον συνάντησε στις Κάννες.
![Parthenope](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-23/Parthenope.jpg?itok=WUGDRxGs)
Ανταπόκριση / Parthenope: Η υπερβολή δεν είναι ποτέ αρκετή για τον Σορεντίνο
Στο πρόσωπο της grande bellezza που ανακάλυψε, της αποθεωτικά φωτογενούς 27χρονης Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, ο Ιταλός δημιουργός συγκεντρώνει τα αντιφατικά του αισθήματα για τη γειτονιά της μνήμης του, τη Νάπολη.
![Motel Destino](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-22/Motel-Destino1.jpg?itok=755eOKyo)
Ανταπόκριση / Motel Destino: Ένα τροπικό νουάρ από τη Βραζιλία
Η καυτή επιθυμία για απόδραση απειλεί τη neon ηρεμία ενός sex motel.
![Marcello Mio](/sites/default/files/styles/square_large/public/articles/2024-05-23/MARCELLO%20MIO.jpg?itok=IV_fJuue)
Ανταπόκριση / Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών
Διανύοντας τη δική της πορεία κάτω από τη σκιά της μητέρας της, Κατρίν Ντενέβ, και το φάντασμα του εξίσου διάσημου πατέρα της, η Κιάρα αποφασίζει να υποδυθεί τον Μαστρογιάνι και να βγει μόνη της στη σέντρα.