Πήγες σε μάγισσες, σε χαρτορίχτρες. Δες το και σε ταινία

Μην πας σε μάγισσες ούτε σε χαρτορίχτρες. Δες μια ταινία Facebook Twitter
Στο Weapons η θεία Γκλάντις, παιγμένη με μπρίο από την Έιμι Μάντιγκαν και μακιγιαρισμένη σαν λιντσιανός χαρακτήρας, εκπροσωπεί το Κακό που οι ενήλικες επέτρεψαν να βλάψει τα παιδιά τους
0



ΩΣ ΓΙΟΡΤΗ,
το Halloween έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να διεισδύσει στην ελληνική κουλτούρα και ο υπογράφων το προτιμά από τις Απόκριες, καθώς δεν συνοδεύεται από κομφετί και σερπαντίνες, ούτε ντύνεται μουσικά από το τρισκατάρατο «Κετελαπόνγκο» και τη δαιμονική «Κολεγκιάλα». Ως γνωστόν, την περίοδο του Halloween οι μάγισσες έχουν την τιμητική τους, δίνοντας έτσι την αφορμή για το αφιέρωμά μας.

Με κίνδυνο να υπερβούμε τον ψυχαγωγικό σκοπό και να ριψοκινδυνεύσουμε την ελαφρά ανάγνωση του παρόντος, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η μάγισσα, και στις δυο δημοφιλείς όψεις της, είτε ως άσχημη, μαυροφορεμένη θηλυκή ύπαρξη με ψηλό καπέλο, είτε ως αισθησιακή γυναίκα, ντυμένη με αραχνοΰφαντο ύφασμα, θελκτική μα επικίνδυνη, αποτελεί τις δύο όψεις του ίδιου πατριαρχικού νομίσματος. Γιατί τι άλλο ήταν η μάγισσα πέρα από μια κατασκευή μιας πουριτανικής, κατά βάση χριστιανικής κοινωνίας, με στόχο να επιβάλει την ηθική της, να πατάξει τις γυναικείες ελευθερίες και να αιτιολογήσει τον κολασμό των γυναικών που τις διεκδικούσαν; 

Ζητούμενο της παρούσας λίστας είναι να θυμηθούμε μερικές εμβληματικές μάγισσες της μεγάλης οθόνης και άλλες λιγότερο γνωστές, με τον ταπεινό αλλά ευσεβή πόθο να εμπλουτίσουμε τη watchlist σας κατά τον εορτασμό του πατροπαράδοτου Halloween. 

Μπορεί κανείς, φυσικά, να δει την εννοιολογική σύλληψη της μάγισσας και ως ομολογία της ενοχής, ως αντανάκλαση μύχιων φόβων αυτής της καταπιεστικής κοινωνίας για τη μέρα που οι κατατρεγμένες θα έρθουν και θα της ζητήσουν να πληρώσει τον λογαριασμό. Ακόμα και το μοτίβο του σκουπόξυλου, εργαλείου υποταγής στον ζυγό της καθημερινής οικιακής εργασίας, στα χέρια της μάγισσας μετατρέπεται σε μέσο μεταφοράς προς την ελευθερία, άρα συνιστά μια μορφή σημειολογικής χειραφέτησης – αν όχι ρεβάνς.

Αλίμονο, σηκώνει μυριάδες λέξεις το ζήτημα, μα δεν θα σας κουράσουμε άλλο. Ζητούμενο της παρούσας λίστας είναι να θυμηθούμε μερικές εμβληματικές μάγισσες της μεγάλης οθόνης και άλλες λιγότερο γνωστές, με τον ταπεινό αλλά ευσεβή πόθο να εμπλουτίσουμε τη watchlist σας κατά τον εορτασμό του «πατροπαράδοτου» Halloween. 

Snow White and the Seven Dwarfs (1937)

Η σκηνή της μεταμόρφωσης της κακιάς βασίλισσας σε μάγισσα

H κακιά βασίλισσα μεταμορφώνεται στην αρχετυπική, κακομούτσουνη μάγισσα του παραμυθιού σε μια ανείπωτης καλλιγραφίας και φιλικότερη προς το οικογενειακό κοινό εκδοχή της ιστορίας των Γκριμ, με τη σκηνή της μεταμόρφωσης να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις στιγμές που ο θείος Ουόλτ δεν φοβήθηκε να προκαλέσει ανησυχία στους ανήλικους θεατές του. Φυσικά, το χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία κερδίζουν με το σπαθί τους (ή με την προβοσκίδα τους) οι «Ροζ Ελέφαντες» του «Dumbo».

The Wizard of Oz (1939)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Μάργκαρετ Χάμιλτον και Τζούντι Γκάρλαντ

H Μάργκαρετ Χάμιλτον μεταμορφώνεται στην Κακιά Μάγισσα της Δύσης –το όνομα «Έλφαμπα» είναι προϊόν μεταγενέστερης ονοματοδοσίας– και κεντά κάτω από το πράσινο μακιγιάζ, προκαλώντας φόβο σε όλα τα πιτσιρίκια, εκτός από τη συμπρωταγωνίστριά της, Τζούντι Γκάρλαντ, η οποία δήλωσε πως της ήταν δύσκολο να τρομάξει, δεδομένης της ευγένειας και της καλοσύνης της Χάμιλτον εκτός πλατό. Από τα διαμάντια του στέμματος στον κινηματογραφικό κανόνα της παιδικής φαντασίας, αλησμόνητη η σκηνή της μετάβασης στη Χώρα του Οζ, όπου η σέπια δίνει τη θέση της σε μια technicolor πανδαισία.

I married a witch (1942)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Βερόνικα Λέικ

To κλασικό μοτίβο της εκδίκησης των θυμάτων του κυνηγιού μαγισσών δίνει το έναυσμα για μια χαριτωμένη (!) screwball κομεντί, όταν το ερωτικό φίλτρο της αναστηθείσας μάγισσας καταναλώνεται κατά λάθος από την ίδια. Η ταινία του Ρενέ Κλερ προσεγγίζει παιχνιδιάρικα τη μαγεία και βοήθησε στην εξέλιξη της Βερόνικα Λέικ σε σταρ – σήμερα την έχουμε στο μυαλό μας ως νουάρ πρωταγωνίστρια, στο βιογραφικό της, όμως, θα βρούμε αρκετούς «ελαφρύτερους» ρόλους, σαν αυτόν εδώ.

La maschera del demonio (1960)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Μπάρμπαρα Στιλ

Όπως και στην προηγούμενη ταινία, μια μάγισσα ξυπνά για να εκδικηθεί τους απογόνους των βασανιστών της, μόνο που εδώ ζητούμενο είναι ο τρόμος. Ξεκινώντας από μια αξέχαστα νοσηρή εισαγωγή –η σκηνή της «εφαρμογής» της μάσκας παραμένει σοκαριστική μέχρι σήμερα–, ο Μάριο Μπάβα πλάθει έναν εφιάλτη σε κιαροσκούρο, με αρωγούς του τη λεπτοδουλεμένη σκηνογραφία και το εξωπραγματικό βλέμμα της Μπάρμπαρα Στιλ. Οι φίλοι του μπαρτονικού «Sleepy Hollow» θα χαρούν διπλά κατά τη διάρκεια της προβολής, μετρώντας όλες τις αναφορές του σκηνοθέτη στην ταινία του Μπάβα.

Night of the eagle (1962)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Μάργκαρετ Τζόνστον

Σε αυτό το εμφανώς επηρεασμένο από τις ταινίες του Ζακ Τουρνέρ βρετανικό μεταφυσικό θρίλερ, μια γυναίκα χρησιμοποιεί ξόρκια για να προστατεύσει τον σύζυγό της από κακόβουλες επιθέσεις – μόνο που εκείνος την περιφρονεί και την υποτιμά διαρκώς. Εμφανές από τη σύνοψη το φεμινιστικό υπόστρωμα αυτού του άγνωστου διαμαντιού που συστήνεται ανεπιφύλακτα στους φίλους του είδους. Στo αμερικανικό cut της ταινίας, που κυκλοφόρησε με τίτλο «Burn Witch Burn», ένας αόρατος αφηγητής διαβάζει ένα ξόρκι για να προστατευτούν οι θεατές από τη μαγγανεία – ένα υπέροχο εύρημα.

Suspiria (1977)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Τζέσικα Χάρπερ.

O Nτάριο Αρζέντο αφήνει (για λίγο) πίσω του το giallo κι επιχειρεί μια κατάθεση στον μεταφυσικό τρόμο, με μια οπερετική εκδοχή της φόρμας του που τελεί σε συμβιωτική σχέση με τους synth ήχους των Goblin. Η χρωματική πανδαισία, τα μακάβρια ατυχήματα και η μαξιμαλιστική σκηνοθετική προσέγγιση τοποθετούν αυτήν τη sui generis (στην εποχή της) δημιουργία κάπου μεταξύ εφιάλτη και ονειρότοπου και, αναμφίβολα, στο πάνθεο του είδους του τρόμου, υπογραμμίζοντας εμφατικά σε θεατές που προσεγγίζουν «λογοτεχνικά» το σινεμά ότι σημασία δεν έχει τι γίνεται σε μια ταινία, αλλά το «πώς» γίνεται. 

The Outcasts (1982)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Το «Outcasts» μάς μεταφέρει στην επαρχία του 19ου αιώνα.

Αν αποτελεί άγνωστο διαμάντι η παραπάνω ταινία, τι να πούμε και γι’ αυτήν εδώ. Δυσεύρετο για χρόνια, παρά τη συνδρομή του στην επανεκκίνησης της ιρλανδικής κινηματογραφίας στα ’80s, το «Outcasts» μάς μεταφέρει στην επαρχία του 19ου αιώνα, στο πλευρό μιας νεαρής γυναίκας που στρέφεται στη μαγεία λόγω των προκαταλήψεων και του εκφοβισμού των συγχωριανών της. Υπόδειγμα αλαφροΐσκιωτης ατμόσφαιρας, χάρη στην αξιοποίηση της ιρλανδικής γεωγραφίας και στις folk μελωδίες, και ευλογημένο (ή καταραμένο) με ένα στοιχειωτικό φινάλε. 

The witches of Eastwick (1987)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Σερ, Μισέλ Φάιφερ και Σούζαν Σαράντον

Πίσω από τον αισθησιασμό και τον ακομπλεξάριστο σαχλαμαρισμό του πρωταγωνιστικού κουαρτέτου κρύβεται μια σαρδόνια φεμινιστική σάτιρα, με τον πατριαρχικό Σατανά να τιμωρείται πρόσκαιρα από τη γυναικεία συντροφιά, μα στο φινάλε να καραδοκεί ώστε να μεταδώσει το πνεύμα του στην επόμενη γενιά. Σκεπτόμενος πως, αν έβγαινε σήμερα, πολλοί θα τη χαρακτήριζαν «woke» προπαγάνδα, δεν μπορείς παρά να γελάσεις με εκείνον τον σαρδόνιο τρόπο του Τζακ Νίκολσον – ο Διάβολος της ταινίας, που νομίζει ότι παίζει στα δάχτυλα τις μάγισσες Σερ, Μισέλ Φάιφερ και Σούζαν Σαράντον. 

Hocus Pocus (1993)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Μπέτι Μίντλερ, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και Κάθι Νατζίμι

Ιδιαίτερα αγαπητός στα μέλη της Gen Z και στην queer κοινότητα χαλογουινιάτικος (sic) τίτλος, το «Hocus Pocus» θυμάται παλιότερες απόπειρες της Disney να εντάξει το μακάβριο στοιχείο στις παραγωγές της, όπως το «Something wicked this way comes», αλλά κυρίως δίνει την ευκαιρία στις τρεις κυρίες που υποδύονται τις διαβόητες αδελφές Σάντερσον –οι Μπέτι Μίντλερ, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και Κάθι Νατζίμι– να το ρίξουν έξω. Ασφαλώς, πρόκειται για σαχλαμάρα, κάπως έτσι μπορεί να αποδοθεί και το «hocus pocus» στην ελληνική γλώσσα άλλωστε, αλλά για καλή σαχλαμάρα.  

Τhe Craft (1996)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Aπό τις τέσσερις πρωταγωνίστριές του, μόνο η Νιβ Κάμπελ κατάφερε να κρατηθεί στην πρώτη γραμμή.

Xαρακτηριστική περίπτωση ταινίας που «έπρεπε να ήσουν εκεί» για να αντιληφθείς τον αντίκτυπό της στην ποπ κουλτούρα, το «Craft» είναι μια δημιουργία που μπορείς να δείξεις σε κάποιον για να του δώσεις να καταλάβει με τι έμοιαζε το εφηβικό mainstream σινεμά εκείνης της δεκαετίας και αντιμετωπίζει τη μαγεία ως κάτι τρομερά cool –για να μιλήσουμε με ορολογία ’90s– και ως εργαλείο χειραφέτησης, τουλάχιστον προτού κατρακυλήσει σε διδακτικές ατραπούς. Aπό τις τέσσερις πρωταγωνίστριές του, μόνο η Νιβ Κάμπελ κατάφερε να κρατηθεί στην πρώτη γραμμή μέχρι σήμερα, κι αυτό χάρη στο franchise του «Scream».

Black Death (2010)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Κάρις Βαν Χούτεν

Πολύ πριν υποδυθεί τη μαγνητική Μελισσάνδρη στο «Game of Thrones», η Κάρις Βαν Χούτεν υπήρξε πρωθιέρεια ενός παγανιστικού χωριού στο «Black Death», με φημολογούμενες μαγικές ικανότητες στη θεραπεία και στην ανάσταση νεκρών, τις οποίες καλούνται να διαγνώσουν οι χριστιανοί Έντι Ρεντμέιν και Σον Μπιν. Έκτακτο μεσαιωνικό horror, τοποθετημένο στην πανδημική περίοδο της «μαύρης πανώλης», που αποδεικνύει ότι η θρησκοληψία μπορεί να καταστεί μεγαλύτερος κίνδυνος τόσο από τις μάγισσες όσο και από τον βάκιλο του Γέρσιν. 

The Witch (2015)

Άμπρα Κατάμπρα: 13 Μάγισσες της μεγάλης οθόνης Facebook Twitter
Άνια Τέιλορ-Τζόι

Με το «Witch» ο Ρόμπερτ Έγκερς συστήνει έναν τύπο σινεμά που αγαπά τον λαογραφικό τρόμο και έχει ως κύρια μέριμνα την πιστή αναπαράσταση της (εκάστοτε) εποχής, των ανθρώπων και των τρόπων της. Μέσα από δυσοίωνα πλάνα και απόκοσμους ήχους, η Τομασίν της Άνια Τέιλορ-Τζόι, ολότελα αποκομμένη από τη χριστιανική πίστη, αδυνατεί να αντισταθεί στο εξωγενές Κακό ή παίρνει τη θέση στην Ιστορία που έπλασαν για εκείνη οι σκοταδιστικές αντιλήψεις των καιρών της – διαλέγετε και παίρνετε.

Weapons (2025)

Υποθέτουμε ότι δεν συνιστά πια spoiler η αποκάλυψη της φύσης της απειλής, συνεπώς βρίσκουμε αρμοστή επιλογή το «Weapons» για να κάνουμε έναν κύκλο στην παρούσα λίστα – ξεκινήσαμε με (ντισνεϊκούς) Γκριμ, κλείνουμε με μεταφορά της λογικής των παραμυθιών τους σε μια σημερινή αμερικανική κωμόπολη. Η θεία Γκλάντις, παιγμένη με μπρίο από την Έιμι Μάντιγκαν και μακιγιαρισμένη σαν λιντσιανός χαρακτήρας, εκπροσωπεί το Κακό που οι ενήλικες επέτρεψαν να βλάψει τα παιδιά τους, τα οποία, τελικά, αναγκάστηκαν να δώσουν τη λύση μόνα τους, σε μία από τις μείζονες κινηματογραφικές στιγμές του 2025.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ