«Κανείς δεν επιστρέφει»: Το αντιπολεμικό ποίημα της Μάργκαρετ Άτγουντ κάνει ντεμπούτο στην Μπιενάλε Βενετίας

«Κανείς δεν επιστρέφει»: Το αντιπολεμικό ποίημα της Μάργκαρετ Άτγουντ κάνει το ντεμπούτο του στη Μπιενάλε της Βενετίας  Facebook Twitter
Μάργκαρετ Άτγουντ, φωτ.: Getty Images
0

Η Μάργκαρετ Άτγουντ έγραψε ένα νέο ποίημα - διαμαρτυρία ενάντια στις συνέπειες του πολέμου που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη Μπιενάλε της Βενετίας τη Δευτέρα. 

Το ποίημα της Καναδής Μάργκαρετ Άτγουντ θα παρουσιαστεί παράλληλα με άλλα 200 έργα, συμπεριλαμβανομένων έργων τέχνης όπως αυτά του Γκόγια και του Ότι Ντιξ σε μια έκθεση σχεδιασμένη προκειμένου να αναδείξει τη ματαιότητα των ανθρώπινων συγκρούσεων. Το νέο έργο της διάσημης Καναδής δημιουργού του «The Handmaid’s Tale» ονομάζεται «The Disasters of War: A Sequel» και μιλά για τις δυνάμεις της καταστροφής και της βίας, σε μια γλώσσα που παρομοιάζει την εμπειρία της συναισθηματικής απώλειας με την υλική καταστροφή που προκαλεί ο πόλεμος. Μερικούς από τους στίχους του ποιήματος παρουσιάζει κατ΄αποκλειστικότητα ο βρετανικός Observer: 

«Many have travelled far 
to the place of fire and blackout, 
the time without words. 
Some have survived, 
though not intact. 
No one comes back». 

Στο έργο της, η 84χρονη Άτγουντ λαμβάνει υπόψη τις ορατές και αόρατες συνέπειες της απώλειας και του τραύματος. Το ποίημά της, το οποίο θα αποκαλυφθεί ολόκληρο αύριο Δευτέρα, πήρε το όνομά του από τη διάσημη σειρά 80 χαρακτικών του Γκόγια, με τίτλο «Los Desastres de la Guerra» (μτφρ. Οι καταστροφές του πολέμου), που ολοκληρώθηκε μεταξύ 1810 και 1820. Στη Μπιενάλε επίσης παρουσιάζεται ένα έργο από τη σειρά του Γκόγια με τίτλο «Lo Mismo» (ή The Same). 

Η έκθεση, «Beati pacifici», έχει περιγράφει από τον επιμελητή της, τον πλούσιο φιλάνθρωπο και συλλέκτη Μπρους Μπέιλι, ως μια αντιηρωική ιστορία της δυτικής πολεμικής τέχνης. Τα έργα που επιλέχθηκαν, ανιχνεύουν την αλυσίδα των συγκρούσεων μέσω της τέχνης από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα, δείχνοντας τους τρόπους που έχουν βρει οι καλλιτέχνες για να επικοινωνήσουν τον τρόμο. Ο Γκόγια ξεκίνησε τη σειρά χαρακτικών του ως απάντηση στην εισβολή του Ναπολέοντα στην Ισπανία. Εκτός από ρεαλιστικές αναπαραστάσεις του πόνου, η λεζάντα ενός από τα έργα του λέει απλά: «Κανείς δεν ξέρει γιατί».

Η Μάργκαρετ Άτγουντ θέτει ένα παρόμοιο ζοφερό επιχείρημα σε μια από τις στροφές της του νέου ποιήματός της: 

«Damaged people damage people, 
and so on». 

Mε πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Lilo & Stitch» είναι η πρώτη χολιγουντιανή ταινία που έφτασε το $1 δισ. στο φετινό box office

Πολιτισμός / Το «Lilo & Stitch» είναι η πρώτη χολιγουντιανή ταινία που έφτασε το $1 δισ. στο φετινό box office

«Είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα των υπερμεγέθων αποδόσεων που μπορεί να αποκομίσει η Disney από τους κινηματογράφους με το σωστό έργο την κατάλληλη στιγμή» σχολιάζει το Variety
LIFO NEWSROOM
Εγκαινιάστηκε το Δημοτικό Μουσείο Γιάννη Ρίτσου στη Μονεμβασιά

Πολιτισμός / Εγκαινιάστηκε το Δημοτικό Μουσείο Γιάννη Ρίτσου στη Μονεμβασιά

Παρουσία της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και πλήθους κόσμου, εγκαινιάστηκε στην Καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς το νέο Δημοτικό Μουσείο αφιερωμένο στον Γιάννη Ρίτσο, στο σπίτι όπου γεννήθηκε και έζησε ο μεγάλος Έλληνας ποιητής
LIFO NEWSROOM
Εναλλακτική Σκηνή

Πολιτισμός / Η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ετοιμάζει ένα #έπικ comeback

Η πιο ανήσυχη φωνή του σύγχρονου μουσικού θεάτρου στη χώρα ετοιμάζει ένα πρόγραμμα μεγάλης κλίμακας με περισσότερες από 30 παραγωγές, δύο φεστιβάλ, περιοδείες σε όλη την Ελλάδα και συμμετοχή στο 60ό Φεστιβάλ Δημητρίων.
LIFO NEWSROOM
Φρανσουά Οζόν, Τζέιμς Ντιν και Μόνικα Μπελούτσι από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Φρανσουά Οζόν, Τζέιμς Ντιν και Μόνικα Μπελούτσι από αύριο στους κινηματογράφους

Το καλαίσθητο δράμα μυστηρίου «When the Fall is Coming», η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby», ο οργισμένος «Rebel Without a Cause», η «Malena» του Τζουζέπε Τορνατόρε και τέσσερις ακόμα επιλογές απαρτίζουν το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ