Πορτραίτο του Σοπέν, που αγοράστηκε σε παζάρι, είναι έργο του 19ου αιώνα

Πορτραίτο του Σοπέν, που αγοράστηκε σε παζάρι, είναι έργο του 19ου αιώνα Facebook Twitter
Μνημείο για τον Σοπέν, στη Βαρσοβία (Πηγή φωτό ΑP)
0

Ένα πορτραίτο του Φρεντερίκ Σοπέν αγοράστηκε σε παζάρι στην Πολωνία και έμεινε κρεμασμένο σε σπίτι για σχεδόν τρεις δεκαετίες, μέχρι να διαπιστώσει ένας ειδικός ότι πρόκειται για έργο του 19ου αιώνα. 

Πλέον ο μικρός πίνακας- που έχει αποκατασταθεί και έχει τοποθετηθεί σε επίχρυση κορνίζα- βρίσκεται σε θησαυροφυλάκιο τράπεζας κάπου στην ανατολική Πολωνία, ενώ οι ιδιοκτήτες του διαπραγματεύονται τα επόμενα βήματα, μεταξύ άλλων να εκτεθεί. 

Ο Ντάριουζ Μαρκόφσκι, καθηγητής στο Nicolaus Copernicus University του Τόρουν είναι ο ειδικός τέχνης που εξέτασε και αποκατέστησε το πορτραίτο πέρυσι. 

Το πορτραίτο το εντόπισε ένας γνώστης της τέχνης σε παζάρι στις αρχές του ‘90. Έπειτα από χρόνια, λόγω της οικονομικής κατάστασης στην οποία βρισκόταν, η οικογένειά του θέλησε να γίνει μια επαγγελματική εκτίμηση και αυτό τους οδήγησε στον Μαρκόφσκι. 

Το έργο- με διαστάσεις 29,5Χ23,3 εκατοστά- έχει σημαντική ιστορική και συναισθηματική αξία δήλωσε ο Μαρκόφσκι, αλλά δεν θέλησε να εκτιμήσει τι τιμή θα έπιανε αν πωλούνταν. 

Με προηγμένες μεθόδους, ο Μαρκόφσκι χρονολόγησε τη δημιουργία του περίπου στα μέσα του 19ου αιώνα, με βάση τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν και τις φθορές του πίνακα, μεταξύ άλλων. 

Όμως, δεν είναι δυνατό να προσδιοριστεί η ακριβής χρονιά και θα είναι δύσκολο να ταυτοποιηθεί ποιος το ζωγράφισε, καθώς μόνο το μικρό όνομα του καλλιτέχνη, Άλφρεντ, έχει διατηρηθεί. 

«Είναι προφανώς ο Σοπέν, αλλά δεν μπορώ να πω αν πόζαρε για αυτό το πορτραίτο ή αν το ζωγράφισαν από κάποιο άλλο», δήλωσε ο Μαρκόφσκι, διευθυντής του τμήματος Συντήρησης και Αποκατάστασης Σύγχρονης Τέχνης στο πανεπιστήμιο του Τόρουν. 

«Δεν ξέρουμε τίποτα για την ιστορία του ή για ποιον το ζωγράφισαν», συμπλήρωσε. «Ήταν σε πολύ κακή κατάσταση και είμαι χαρούμενος που ένα τέτοιο έργο τέχνης μπορεί να σωθεί», είπε ακόμη. 

Ο Σοπέν γεννήθηκε το 1810 στο Ζελαζόβα Ζόβα, ένα χωριό κοντά στη Βαρσοβία. Η μητέρα του ήταν Πολωνή και ο πατέρας του Γάλλος. Έφυγε από την Πολωνία στα 19 του, προκειμένου να συνεχίσει τις μουσικές σπουδές του στη Βιέννη και μετά στο Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε και συνέθετε, έδινε κονσέρτα και δίδασκε πιάνο. 

Πέθανε στο Παρίσι στις 17 Οκτωβρίου 1849 και ετάφη στο νεκροταφείο Pere Lachaise, αλλά η καρδιά του βρίσκεται σε εκκλησία στη Βαρσοβία. 

Με πληροφορίες από ΑP

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Πολιτισμός / Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Ο κορυφαίος Γαλλο-Λιβανέζος καλλιτεχνικός διευθυντής, επιμελητής και σκηνοθέτης υπήρξε απόλυτα αφοσιωμένος στην τέχνη του και άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στον κόσμο της όπερας, της μουσικής και του θεάτρου.
LIFO NEWSROOM
Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Πολιτισμός / Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Στη δραματουργική και σκηνοθετική προσέγγιση της «Ανδρομάχης» από τη Μαρία Πρωτόπαππα, η Ερμιόνη και η Ανδρομάχη αντιπροσωπεύουν τα ιδεώδη των χωρών τους, ενώ ο Μενέλαος και ο Πηλέας την πολιτική και την εξουσία
LIFO NEWSROOM
Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Ο Τιμοτέ Σαλαμέ έχει επανειλημμένα εκφράσει τον θαυμασμό του για την Ιταλία και τον πολιτισμό της, ενώ έχει συνεργαστεί με Ιταλούς σκηνοθέτες και έχει συμμετάσχει σε ταινίες που γυρίστηκαν στη χώρα
LIFO NEWSROOM
Η Ρουθ Αζάουα επιστρέφει στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Πολιτισμός / Η Ρουθ Αζάουα «επιστρέφει» στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Το έργο και η ζωή μιας από τις πιο επιδραστικές καλλιτέχνιδες του 20ού αιώνα, που μετέφρασε τα τραυματικά βιώματά της σε τέχνη από σύρμα, ξετυλίγεται μέσα από την έκθεση του Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο
LIFO NEWSROOM