Το Ινστιτούτο Θερβάντες διοργανώνει το Νοέμβριο ένα αφιέρωμα στο σύγχρονο Ισπανικό Κινηματογράφο. Κατά τη διάρκεια του μήνα θα προβληθούν πέντε ταινίες από τη σύγχρονη κινηματογραφική παραγωγή της Ισπανίας, με δωρεάν είσοδο για το κοινό. Η ισπανική κινηματογραφική παραγωγή σημείωσε αξιόλογη πτώση τα τελευταία χρόνια εξ αιτίας της κρίσης. Σε πείσμα της κατάστασης, ο πειραματικός ισπανικός κινηματογράφος ωφελήθηκε. Οι ανεξάρτητες ταινίες άνθισαν από την θέρμη που τους επεφύλαξαν τα πολιτιστικά κέντρα. Ο κινηματογραφικός πολιτισμός τίμησε αυτόν τον νέο ισπανικό κινηματογράφο με βραβεία και διακρίσεις.  Αυτό το πρόγραμμα παρουσιάζει πέντε έργα που χαρτογραφούν τις διαφορετικές εκφραστικές δυνατότητες  που προσφέρει ο ισπανικός κινηματογράφος. Όλες οι ταινίες έχουν υποτίτλους στα ελληνικά. Η Είσοδος είναι δωρεάν. Μισή ώρα πριν από την προβολή μοιράζονται δωρεάν εισιτήρια μέχρι να συμπληρωθούν οι θέσεις. Απαγορεύεται η είσοδος σε ορθίους και μετά από την έναρξη τηςπροβολής.

 

Οι ταινίες:

 

 

Η ζωή είναι ωραία με τα μάτια κλειστά

02/11

Ισπανία 1966, ένας καθηγητής Αγγλικών, ο Αντόνιο, οδηγεί για την Αλμερία με την ελπίδα να συναντήσει τον ήρωα του, τον Τζον Λένον, ο οποίος βρίσκεται εκεί για τα γυρίσματα της ταινίας του How I Won The War. Στην πορεία ο Αντόνιο παίρνει μαζί του δύο φυγάδες, ένα νεαρό αγόρι το οποίο προσπαθεί να ξεφύγει από τον δεσποτικό πατέρα του και μία 20χρονη έγκυο κοπέλα, με τους οποίους να αναπτύξει μια απίστευτη φιλία. Η ταινία κέρδισε 6 βραβεία Goya: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α' Ανδρικού Ρόλου, Καλύτερης Μουσικής, Σεναρίου, Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού.Κατάλληλη για όλους.
Στα ισπανικά με υποτίτλους στα ελληνικά.

 

 

Στοκχόλμη

09/11

Ένα βράδυ σε μια ντισκοτέκ, βλέπεις μια κοπέλα και την ερωτεύεσαι κεραυνοβόλα. Της το λες αλλά δεν σου δίνει σημασία. Επιμένεις και καταφέρνεις να περάσεις τη νύχτα μαζί της.  Την πείθεις και καταλήγετε στο κρεββάτι. Τι συμβαίνει αν την επομένη δεν είναι η κοπέλα που φαινόταν; Ένα βράδυ σε μια ντισκοτέκ, είσαι κουρασμένη κι έρχεται ο τυπικός πέφτουλας που λέει ότι σ’ ερωτεύτηκε. Του λες να φύγει, αλλά επιμένει. Διαπιστώνεις ότι δεν είναι ο τυπικός πέφτουλας, είναι χαριτωμένος, γοητευτικός κι επιπλέον ερωτευμένος. Σ’ αρέσει και αφήνεσαι να περάσεις τη νύχτα μαζί του. Τι συμβαίνει αν την επομένη δεν είναι ο νεαρός που φαινόταν; 
Κατάλληλη για ηλικίες άνω των 16 ετών.
Στα ισπανικά με υποτίτλους στα ελληνικά.

 

 

Άνθρωποι στον χώρο

16/11

Ένα καλειδοσκοπικό διήγημα που διατρέχει με φαινομενικά τυχαίο τρόπο την κωμωδία, το δράμα, την κοινωνική ιστορία, τον τρόμο και τον σουρρεαλισμό με έναν κοινό παρονομαστή: την απεριόριστη ποιητικότητα την ανθρώπινης φύσης μπροστά στις επιθέσεις του παράξενου και του χαοτικού. Μια φιλόδοξη ταινία, που περιλαμβάνει πάνω από είκοσι σύντομες σκηνές, διαφορετικών θεμάτων και ύφους. Δεν υπάρχει κοινό στοιχείο, αντιθέτως. Η αυθαιρεσία είναι αυτή που δίνει την εντύπωση της ενότητας στην αφήγηση.
Κατάλληλη για όλους.
Στα ισπανικά με υποτίτλους στα ελληνικά.

 

 

Μαύρα διαμάντια

23/11

Ήρθαν στην Ισπανία από την Αφρική σε ηλικία 15 ετών, με την υπόσχεση ότι θα γίνουν αστέρες του ποδοσφαίρου. Οι παιδικοί φίλοι Αμαντού και Μούσα επιλέγονται στο Μαλί από κυνηγούς ταλέντων, οι οποίοι τους φέρνουν στη Μαδρίτη για να θριαμβεύσουν. Ένα ταξίδι στην Ισπανία, στην Πορτογαλία και στη Βόρεια Ευρώπη, τους φέρνει αντιμέτωπους με τον σκοτεινό κόσμο του βασιλιά των σπορ, μιας επιχείρησης που θα πάψει να τους φέρεται  όπως σε παιδιά και θα τους αντιμετωπίσει ως «μαύρα διαμάντια». 
Κέρδισε το Βραβείο του Κοινού στο Φεστιβάλ της Μάλαγα το 2013.
Κατάλληλη για ηλικίες άνω των 12 ετών.
Στα ισπανικά, γαλλικά και μπαμπάρα, υποτίτλους στα ελληνικά.

 

 

Η πληγή

30/11

Η 28χρονη Άννα αισθάνεται χρήσιμη και ικανοποιημένη με τη δουλειά της, όπου βοηθάει άλλους ανθρώπους. Αλλά πέρα από το εργασιακό της ωράριο έχει σοβαρά προβλήματα στις σχέσεις της με τους άλλους. Είναι κοινωνικά απότομη, ακόμα κι επιθετική, με τους πιο κοντινούς κι αγαπημένους της. Κατά βάθος, το μόνο που θέλει είναι να αισθάνεται καλά με τον εαυτό της και τους άλλους, να είναι ευτυχισμένη. Σιγά-σιγά γίνεται όλο και πιο αυτοκαταστροφική, μέχρι που αυτοτραυματίζεται  και νοιώθει όλο και πιο απομονωμένη. Η Άννα πάσχει από οριακή διαταραχή προσωπικότητας ή συμπεριφορά borderline, Αλλά εκείνη δεν το ξέρει. 
Κατάλληλη για ηλικίες άνω των 16 ετών.
Στα ισπανικά με ελληνικούς υποτίτλους.

 

Ινστιτούτο Θερβάντες

Μητροπόλεως 23

http://atenas.cervantes.es/