Διαβόητο για τη γυμνή σκηνή της Χάριετ Άντερσον, κάτι ανήκουστο για τα δεδομένα της δεκαετίας του '50, το Καλοκαίρι με τη Μόνικα μόνο για την έκθεση του σώματος δεν θα έπρεπε να σκανδαλίζει.

 

Η ταινία του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν αποκαλύπτει ανάγλυφα την ψυχή μιας ανενδοίαστα χειραφετημένης νέας γυναίκας που θέλει να χαρεί τη ζωή της, παρά να την προσπερνά στο πλευρό ενός υπεύθυνου συζύγου, και προτιμά να πλέει ελεύθερη στο αρχιπέλαγο της Στοκχόλμης, παρά να επιστρέψει στο βαρετό σπιτικό της και να αναθρέψει ένα παιδί που δεν αισθάνεται έτοιμη να φέρει στον κόσμο.

 

Το πρόσωπο της Άντερσον είναι η γυμνή λεπτομέρεια της ταινίας που προβάλλεται σε επανέκδοση.