Ο Μπαρτ Λέιτον εξαργυρώνει την ικανότητά του στο ντοκιμαντέρ (Imposter) με ανατροπή στην αφήγηση της μυθοπλαστικής του ταινίας Μια αμερικανική ληστεία που ξεχώρισε στο Φεστιβάλ του Sundance.

 

Λέγοντας πως πρόκειται για ταινία που δεν βασίζεται σε πραγματική ιστορία, αλλά σβήνοντας αμέσως το «δεν» στους τίτλους αρχής, βάζει τους πραγματικούς δράστες, που ως φοιτητές στο Κεντάκι, πριν από 14 χρόνια, σχεδίασαν και έκλεψαν πολύτιμα χειρόγραφα από τη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Transylvania, όπου φοιτούσαν, να σχολιάζουν το κόλπο τους, με αρκετή δόση αμφιβολίας, σαν τεκμήριο ενοχής που επιδέχεται ερμηνεία και αμφισβήτηση.

 

Έτσι, οι ηθοποιοί που τους υποδύονται εναλλάσσουν τις προθέσεις και τη δράση με τη θεωρία και τον στοχασμό σε μια υβριδική περιπέτεια που άλλες φορές κινείται με επιδεξιότητα και σβελτάδα, όπως αρμόζει στο κλασικό είδος που υπηρετεί, ενώ σε αρκετές φάσεις κοντοστέκεται με πονηριά και αμηχανία στο θέμα.

 

Ο Μπάρι Κέγκαν που γνωρίσαμε στον Θάνατο του ιερού ελαφιού και τη Δουνκέρκη εξελίσσεται σε ξεχωριστό ηθοποιό που παίζει με βραδυφλεγή ευθύτητα στις σιωπές του.