Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
0

Η Maya Picasso φαίνεται πώς είχε μια πολύπλοκη σχέση με τον πατέρα της. «Όταν πέθανε, ζούσε με την τελευταία σύζυγό του που τον κρατούσε απομονωμένο. Η μητέρα μου είχε να τον δει χρόνια. Όλα αυτά τα έργα τέχνης αναβιώνουν μνήμες. Είναι σαν μια βιογραφία, ένα ημερολόγιο, το οποίο είναι ωραίο αλλά και σχεδόν βίαιο για το παιδί του, γιατί βλέπει τις σκέψεις του. Δεν υπάρχει φίλτρο».

Η ίδια η Maya συμπληρώνει σε συνέντευξή της το 1996 για τους πίνακες και τα σχέδια που της είχε κάνει ο πατέρας της: «Οι πίνακές του είναι απίστευτα αληθινοί. Τα πάντα είναι εδώ: τα ρούχα του μικρού κοριτσιού που ήμουν, τα μαλλιά μου, ακόμα και τα παιχνίδια μου...».

Είναι σαν μια βιογραφία, ένα ημερολόγιο, το οποίο είναι ωραίο αλλά και σχεδόν βίαιο για το παιδί του, γιατί βλέπει τις σκέψεις του. Δεν υπάρχει φίλτρο.

Τα παραπάνω αποσπάσματα ακούγονται στην έκθεση Picasso and Maya: Father and Daughter που παρουσιάζεται μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου στη γκαλερί Gagosian στο Παρίσι και επιχειρεί να ρίξει φως σ' αυτή τη λιγότερο γνωστή πλευρά του καλλιτέχνη, στον ρόλο του ως πατέρα, καθώς και στη σχέση του με την πρώτη κόρη του Maya η οποία, όπως άλλωστε δείχνουν και τα έργα του, φαίνεται πώς ήταν πολύ ιδιαίτερη.

Η έκθεση περιλαμβάνει πίνακες του καλλιτέχνη, ανέκδοτο υλικό και φωτογραφίες που έχει στην κατοχή της η επιμελήτρια της έκθεσης, η οποία δεν είναι άλλη από την κόρη της Maya και εγγονή του Πικάσο, Diana Widmaier Picasso. Παρουσιάζουμε μερικά από τα έργα που εκτίθενται.

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Ο Πικάσο και η Maya όταν γεννήθηκε, Clinique du Belvédère, Boulogne-Billancourt, 6 Σεπτεμβρίου 1935. ©Succession Picasso 2017Archives Maya Widmaier-Ruiz-Picasso

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Πατέρας και κόρη τον Αύγουστο του 1944 στο Παρίσι. ©Succession Picasso 2017Archives Maya Widmaier-Ruiz-Picasso

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Pablo Picasso, Maya au tablier, 1938. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Zarko Vijatovic, Courtesy Gagosian

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Pablo Picasso, Portrait de Maya de profil, 1943. © Succession Picasso 2017, Courtesy Gagosian

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Η Maya και ο Πικάσο, “Le mystère Picasso”, Νίκαια (Studios de la Victorine) 1955. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Edward Quinn ©

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Pablo PIcasso, Maya à la poupée et au cheval, 1938. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Rob McKeever, Courtesy Gagosian

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Pablo Picasso, Femme au béret rouge à pompon, 1937. © Succession Picasso 2017, Courtesy Gagosian

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Ο ζωγράφος με τα παιδιά του Maya, Claude και Paloma στην παραλία,1953. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Edward Quinn ©

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Τα τρία παιδιά του Πικάσο βάζουν ταυτόχρονα τα χέρια τους στο κεφάλι του πατέρα τους. Στα δεξιά στέκεται ο Ζαν Κοκτώ. Vallauris 1955. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Edward Quinn ©

Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Hydradisney – ανταπόκριση από την έκθεση του Jeff Koons στην Ύδρα.

Εικαστικά / Τζεφ Κουνς στην Ύδρα: Ανταπόκριση από μια έκθεση που κόβει την ανάσα

Η πολυαναμενόμενη εικαστική σύνθεση «Apollo» του διάσημου Αμερικανού καλλιτέχνη είναι εντελώς αντάξια της παγκόσμιας φήμης του και περιβάλλει τον θεατή με εκείνο το είδος οικειότητας και συναίσθησης του μαγικού που θα ένιωθε σε μια Disneyland, η οποία όμως δεν είναι μόνο «παίξε, γέλασε», παρά απαιτεί δικαίωση και της ακανθώδους πλευράς της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Καταρίνα Φριτς: Μια έκθεση της σπουδαιότερης Γερμανίδας γλύπτριας της εποχής μας στην Αθήνα

Εικαστικά / Καταρίνα Φριτς: Μια έκθεση της σπουδαιότερης Γερμανίδας γλύπτριας της εποχής μας στην Αθήνα

Μετά από σχεδόν τρία χρόνια προετοιμασίας, η Καταρίνα Φριτς παρουσιάζει στον εκθεσιακό χώρο The George Economou Collection μια αξιοθαύμαστη επιλογή έργων της που δίνουν πλήρες και ισχυρό στίγμα του καλλιτεχνικού της στυλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Το μουσείο Mauritshuis γιορτάζει τα 200 του χρόνια

Εικαστικά / Το Μουσείο Mauritshuis της Ολλανδίας γιορτάζει τα 200 του χρόνια

Με το «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» να έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς εικόνες της εποχής μας και να έχει περάσει στην ποπ κουλτούρα, το Mauritshuis κατάφερε να ανανεώσει το κοινό του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η queer art εδώ και σήμερα

Athens Pride 2022 / Η queer art εδώ και σήμερα

Σε μια κοινωνία η πολιτισμική ειρήνη είναι η πιο άπιαστη ουτοπία. Οι ενδο-πολιτισμικές αντιμαχίες δεν σταματούν ποτέ, γι’ αυτό αξίζει κάθε τόσο να κάνει κάποιος απολογισμό των κατακτήσεών του. Κι εδώ αυτό γίνεται για την queer τέχνη μέσα από τις μαρτυρίες τριών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Ίαν Κόλινς: «Ο Τζον Κράξτον ξεπερνούσε τα ανθρώπινα μεγέθη και ζούσε χωρίς κανόνες»

Βιβλίο / Ίαν Κόλινς: «Ο Τζον Κράξτον ξεπερνούσε τα ανθρώπινα μεγέθη και ζούσε χωρίς κανόνες»

Ο Ίαν Κόλινς, συγγραφέας, στενός φίλος και βιογράφος του σπουδαίου ζωγράφου, μιλά στη LiFO για τον Κράξτον και το τεράστιο ειδύλλιο που εκείνος βίωνε με τη ζωή, καθώς επίσης και για την απέραντη αγάπη του για την Ελλάδα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ