Μαζάουερ, Κίνγκ, Όπυ Ζούνη: Το πρόγραμμα της φετινής σεζόν στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

Μαζάουερ, Κίνγκ, Όπυ Ζούνη: Το πρόγραμμα της φετινής σεζόν στο Ίδρυμα Θεοχαράκη Facebook Twitter
Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται κύκλοι συζητήσεων με τους Katherine Fleming, πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο του J. Paul Getty Trust, Mark Mazower και Christopher King (φωτογραφία).
0



ΤΗ ΣΙΩΠΗΛΗ ΔΥΝΑΜΗ
 της προσοχής και την οικειότητα που δημιουργείται μέσω της τέχνης φιλοδοξεί να αναζωογονήσει το Ίδρυμα Θεοχαράκη, σε μια εποχή που η δημόσια ζωή συχνά ατονεί και θρυμματίζεται μέσα στο «θέαμα».

Με αυτή την έννοια, η φετινή προσπάθεια των ανθρώπων του ιδρύματος δεν αφορά τόσο την παρουσίαση όσο την παρουσία. Είναι μια πρόσκληση να κατοικήσουμε –με υπομονή, περιέργεια και φαντασία–τον εύθραυστο αλλά ζωτικό χώρο όπου η τέχνη γίνεται κοινή εμπειρία. 

Το νέο πρόγραμμα του ιδρύματος, από τη γεωμετρία της Όπυς Ζούνη έως τις ηχητικές αναζητήσεις των «Ηχοχρωμιών», προσκαλεί καλλιτέχνες και κοινό να βιώσουν την τέχνη ως ανοιχτή συνομιλία, ως διαδικασία ακρόασης και όχι απλής παρουσίασης. Κάθε έκθεση, κάθε συναυλία, κάθε διάλογος επιχειρεί να μας φέρει πιο κοντά όχι μόνο στην τέχνη αλλά και στη δυνατότητα μιας ανανεωμένης σχέσης μεταξύ σώματος και ήχου, μορφής και σκέψης, ατόμου και κοινότητας. Η τέχνη δεν καταλαμβάνει απλώς χώρο αλλά τον μεταμορφώνει, μετατρέποντας την παρατήρηση σε συμμετοχή και την απόσταση σε εγγύτητα· γίνεται τόπος «αντίστασης στη λήθη».

Ίδρυμα Θεοχαράκη: Όταν η τέχνη γίνεται κοινή εμπειρία  Facebook Twitter
Solistenensemble Kaleidoskop. Φωτ.: © Sonja Muller

Όπως μας υπενθυμίζει ο Mark Fisher, ο πραγματικός ρόλος των πολιτιστικών θεσμών σήμερα δεν είναι να αναπαράγουν τη συναίνεση ή να ενισχύουν τον θόρυβο του παρόντος αλλά να δημιουργούν χώρους στοχασμού, τριβής και φαντασιακού επαναπροσδιορισμού – χώρους όπου το κοινό μπορεί ξανά να αισθανθεί, να σκεφτεί και να ονειρευτεί συλλογικά. Απέναντι στην ισοπέδωση της επανάληψης, φιλοδοξούμε να αναζωπυρώσουμε την ικανότητα του θαυμασμού και τη σημασία της αντίληψης.

Έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης – Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary – ανοίγουν το φθινοπωρινό εικαστικό πρόγραμμα του ιδρύματος (15 Οκτωβρίου 2025 - 22 Φεβρουαρίου 2026) με την έκθεση «Γεωμετρική Αφαίρεση», που επιδιώκει να εστιάσει την προσοχή μας στο εναλλακτικό αφήγημα μέσω του οποίου η κάθε μία από τις έξι προσεγγίζει, διευρύνει και επαναπροσδιορίζει τα όρια της αφαίρεσης, μετατοπίζοντας το επίκεντρο της συζήτησης από τον τυπικό φορμαλισμό σε ζητήματα μνήμης, ταυτότητας, πολιτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Παράλληλα, η έκθεση αναγνωρίζει και αναδεικνύει τις ιδιαίτερες γενεαλογίες της αφαίρεσης στον αραβικό κόσμο, όπου η ισλαμική αισθητική –με τη γεωμετρία, την επανάληψη και την καλλιγραφία– λειτουργεί όχι ως διακοσμητική επιφάνεια αλλά ως σύστημα σκέψης και ερμηνείας του κόσμου. Η έννοια του μορφολογικού μοτίβου επαναπροσδιορίζεται, φέρνοντας στο επίκεντρο το νοηματικό και φιλοσοφικό βάρος του. Την έκθεση επιμελείται ο ιστορικός της τέχνης Γιάννης Μπόλης.

Ίδρυμα Θεοχαράκη: Όταν η τέχνη γίνεται κοινή εμπειρία  Facebook Twitter
Γεωμετρική Αφαίρεση: Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz, Lubna Chowdhary

Η εαρινή έκθεση «Stephen Antonakos: A Centennial Celebration» που ακολουθεί (18 Μαρτίου - 28 Ιουνίου 2026) τιμά τον πρωτοπόρο Ελληνοαμερικανό καλλιτέχνη μέσα από μια επιλεγμένη παρουσίαση του έργου του, σε διάλογο με έργα στενών καλλιτεχνών-φίλων του. Από τις αρχές του 1960, η χρήση νέον γίνεται χαρακτηριστικό στοιχείο της δουλειάς του και ο ίδιος κατατάσσεται στους πρωτοπόρους που καθιέρωσαν τη χρήση του ως καλλιτεχνικού μέσου. Το έργο του περιλαμβάνει γλυπτική, εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας, αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις, σχέδια και τυπώματα, καλλιτεχνικά βιβλία, καθώς και δωμάτια διαλογισμού και παρεκκλήσια. Έργα του κοσμούν δημόσιους χώρους σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, της Ευρώπης και της Ασίας. Η έκθεση παρουσιάζεται σε επιμέλεια της Sara Reisman.

Το «Raw» είναι ένα πρόγραμμα για επιμελητικές φωνές που χρειάζονται χώρο για να δοκιμάσουν ιδέες, να συνεργαστούν με καλλιτέχνες και να στήσουν εκθέσεις έξω από τα στεγανά. Στους μη προβεβλημένους χώρους του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη, το πρόγραμμα φωτίζει διαφορετικές όψεις του κτιρίου αλλά και της σύγχρονης καλλιτεχνικής σκηνής, λειτουργώντας ως μια δυναμική εστία για καλλιτέχνες και επιμελητές/-τριες, που αναζητούν τρόπους να εκφραστούν, να συνομιλήσουν και να δώσουν νέα πνοή σε ένα εμβληματικό σημείο της Αθήνας.

Το πρόγραμμα συνεχίζεται για πέμπτη χρονιά με την έκθεση «Sacred or Monsters», (25 Σεπτεμβρίου - 27 Νοεμβρίου 2025) σε επιμέλεια της Ιωάννας Γερακίδη, διατηρώντας τον πειραματικό χαρακτήρα του και επανατοποθετώντας την τέχνη στον ενδιάμεσο χώρο: ανάμεσα στο μέσα και το έξω, στο τελετουργικό και το παράδοξο ή εκεί όπου το μέσα συναντά το έξω και το τελετουργικό συνομιλεί με το παράδοξο. Παρουσιάζονται έργα των Πέτρου Μώρη, Μαρίνας Ξενοφώντος, Νίκης Δανάης Χανιά, και μέσα από μια σύνθεση γλυπτικών αναπαραστάσεων, video performances, επιγραφών και ηχητικών ντοκουμέντων η έκθεση επιχειρεί μια εξερεύνηση πάνω στην έννοια της ταυτότητας, ως μιας εύπλαστης ή μεταβλητής δομής που αποδαιμονοποιεί κάθε «άλλο», αφαιρώντας το σημειολογικό του βάρος ως επικίνδυνο, βρόμικο και αντικανονικό. 

Ίδρυμα Θεοχαράκη: Όταν η τέχνη γίνεται κοινή εμπειρία  Facebook Twitter
Yusef Sweid και Isabella Sedlak: Between the river and the sea

Οι «Ηχοχρωμίες», η νέα μουσική σειρά του Ιδρύματος Θεοχαράκη για το φθινόπωρο του 2025 και την άνοιξη του 2026, προσπαθούν να εκφράσουν την ουσία του συλλογισμού του Ross, που υποστήριζε ότι η ιστορία της σύγχρονης μουσικής είναι άρρηκτα δεμένη με τις ποικίλες και σύνθετες αφηγήσεις της σύγχρονης ζωής – τις δυσαρμονίες και τις συγκρούσεις της, τις επιθυμίες, τις ρήξεις και τις επαναπροσεγγίσεις της, επιλέγοντας όχι απλώς την επαναφήγηση του μουσικού κανόνα αλλά την ενεργή εμπλοκή με το παρόν και τις πολλαπλές υφές και εκφάνσεις του σύγχρονου ήχου. Η Λορέντα Ράμου, ο Σταύρος Γασπαράτος και ο Μιχάλης Παρασκάκης συνεπιμελούνται ένα πρόγραμμα στο οποίο ενθαρρύνουν μια πιο «ήσυχη» και ουσιαστική μορφή προσέγγισης, που απαιτεί μια βαθιά και προσεκτική ακρόαση. Η μουσική σειρά «Ηχοχρωμίες» δεν νοείται μόνο ως μια σειρά συναυλιών αλλά και ως μια ανοιχτή και διαρκώς εξελισσόμενη πρόταση. Ένα πλαίσιο όπου καλλιτέχνες της σύγχρονης μουσικής (ακουστικής, ηλεκτρονικής, αυτοσχεδιαστικής) και της performance μπαίνουν σε διάλογο με τον χώρο και το κοινό. Ειδικά για την περίοδο 2025-2026, αρκετές από τις συναυλίες σχετίζονται με διάφορους τρόπους με την παράλληλη έκθεση για τις γυναίκες εικαστικούς από τον αραβικό κόσμο, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η Όπυ Ζούνη. Ταυτόχρονα, καθοριστικό ρόλο έπαιξε η ίδια η αρχιτεκτονική φυσιογνωμία του κτιρίου του ιδρύματος: η πολλαπλότητα των χώρων του, η έντονη παρουσία της υλικότητας και της μορφής αλλά και η οικειότητα που εκπέμπει. Το πρόγραμμα αντλεί έμπνευση από αυτήν τη δυναμική – από τη δυνατότητα του ήχου να συνομιλήσει όχι μόνο με την εικόνα αλλά και με τον ίδιο τον χώρο.

Ίδρυμα Θεοχαράκη: Όταν η τέχνη γίνεται κοινή εμπειρία  Facebook Twitter
Ο Μαρκ Μαζάουερ θα συμμετέχει σε κύκλους συζητήσεων.

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025 στη «Ρετρό Επιθεώρηση» ο Δαυίδ Ναχμίας ανασύρει από την αχλή του 20ού αιώνα τραγούδια επιθεωρησιακά, τραγούδια που άλλοτε διασκέδαζαν και άλλοτε ειρωνεύονταν τα ήθη, τα πάθη και τις μικρές, γλυκόπικρες ιστορίες μιας Ελλάδας που ζούσε με το φως ενός κεριού αλλά ονειρευόταν υπό το φως των άστρων. Στις 17 Ιανουαρίου 2026 με το αφιέρωμα στον Πέτρο Επιτροπάκη, η φωνή του οποίου αποτελεί το ηχητικό ισοδύναμο της ψυχής ενός λαού που πορεύτηκε, άντεξε, υπέφερε, αναθάρρησε και αγάπησε βαθιά, έρχονται στο προσκήνιο ερμηνείες του που αποτέλεσαν υπόκωφες συνομιλίες με τη μνήμη, το πάθος και την ίδια την ιστορία του τόπου μας. Στις 21 Μαρτίου 2026, ένα αφιέρωμα στον Κώστα Γιαννίδη μάς θυμίζει τον ευγενή συνθέτη που σφράγισε μελωδικά την Ελλάδα του Μεσοπολέμου και των επόμενων δεκαετιών και υπόσχεται να ταξιδέψει το κοινό σε εποχές κομψότητας, νοσταλγίας και βαθιάς συγκίνησης.

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται κύκλοι συζητήσεων με τους Katherine Fleming, πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο του J. Paul Getty Trust, Mark Mazower, Christopher King και Στέλιο Βασιλάκη, γενικό διευθυντή του Ιδρύματος Θεοχαράκη. 

Ίδρυμα Θεοχαράκη: Όταν η τέχνη γίνεται κοινή εμπειρία  Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Παρασκάκης

Η Ραφίκα Σαουίς επιμελείται το πρόγραμμα του θεάτρου. Στις 19 Νοεμβρίου 2026 θα προβληθεί η θεατρική παράσταση «Guernica, Gaza: Visions from the Center of the Earth» των Naomi Wallace και Ismail Khalidi, στις 22 Νοεμβρίου 2025 μπορούμε να παρακολουθήσουμε το «Θέατρο υπό Επιτήρηση: Φόρουμ για τη Λογοκρισία στο Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Θέατρο», ενώ στις 8 και 9 Δεκεμβρίου 2025 θα πραγματοποιηθεί ένα διήμερο δρώμενο αφιερωμένο στον Harry Kondoleon, τον εμβληματικό queer Ελληνοαμερικανό συγγραφέα και θεατρικό δημιουργό (1955-1994) που σημάδεψε το αμερικανικό off-Broadway με τα αιχμηρά και βαθιά ανθρώπινα έργα του. Στις 8 Δεκεμβρίου θα γίνει η πρώτη σκηνική ανάγνωση του «Rococo» σε σκηνοθεσία Ουίτσι, στις 9 Δεκεμβρίου η σκηνική ανάγνωση του «The Brides» σε σκηνοθεσία Αρετής Σεϊνταρίδου και στις 9 και 10 Φεβρουαρίου 2026 θα δούμε τη διήμερη σκηνική πλατφόρμα «Αόρατες σκηνές ή ποιοι μιλούν για τους Αφροέλληνες;», που είναι αφιερωμένη στην πολυχρωμία της σύγχρονης θεατρικής δημιουργίας. Ακολουθεί η σκηνική ανάγνωση του «Στέλιος Κασόνγκο» του Γιώργου Χατζηνικολάου σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη. Στις 6 Μαρτίου 2026 θα παρουσιαστεί το «Between the River and the Sea» και στις 16 Μαρτίου 2026 ο «Κύκλος του Αίματος» που δημιούργησε και ερμηνεύει η Ραφίκα Σαουίς. Στις 22 Μαρτίου θα παρουσιαστεί το «Bloody Sonnets (a.k.a. Bloody Diaries)» σε σκηνοθεσία David Paska.

Ίδρυμα Θεοχαράκη: Όταν η τέχνη γίνεται κοινή εμπειρία  Facebook Twitter
Bloody sonnets του David Paska

Τέλος, θα παρουσιαστεί μια συλλεκτική έκδοση του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη με τίτλο «Βασίλης Θεοχαράκης. Ζωγραφική και Ποίηση», η οποία περιέχει δώδεκα αυθεντικές, ενυπόγραφες και αριθμημένες μεταξοτυπίες του διακεκριμένου ζωγράφου και δώδεκα ποιήματα που υπογράφουν οι: Δημήτρης Αγγελής, Νάσος Βαγενάς, Αναστάσης Βιστωνίτης, Ιουλίτα Ηλιοπούλου, Γιώργος Μαρκόπουλος, Λέλη Μπέη, Παντελής Μπουκάλας, Τίτος Πατρίκιος, Αντώνης Φωστιέρης, Στέλιος Χουρμουζιάδης, Βαγγέλης Χρόνης και Γιώργος Χρονάς.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του Ιδρύματος Θεοχαράκη εδώ

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ