H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο Facebook Twitter

H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο

0

Στα μέσα του 1930 ο εκδοτικός οίκος Limited Editions Club κυκλοφόρησε μια σειρά συλλεκτικών βιβλίων σε περιορισμένο αριθμό. Ο George Macey, επικεφαλής του Limited Editions Club, είχε καταφέρει να συμφωνήσει με μερικούς από τους μεγαλύτερους ζωγράφους να δημιουργήσουν εικονογραφήσεις για μια σειρά επανεκδόσεων έργων κλασικής λογοτεχνίας. Τα αντίτυπα κάθε τίτλου ήταν μόλις 1500 και η απόκτησή τους γινόταν μέσω συνδρομής.

Άγνωστος σε πολλούς, εξαιρετικά σπάνιος και εικαστικά άρτιος είναι ο τίτλος της κωμωδίας του Αριστοφάνη "Λυσιστράτη" ο οποίος κυκλοφόρησε το 1934 και φέρει την υπογραφή του Πάμπλο Πικάσο. Ο Ισπανός ζωγράφος δημιούργησε μια σειρά χαρακτικών για την εικονογράφηση μιας ειδικής έκδοσης που σήμερα θεωρείται δυσεύρετη. Το βιβλίο περιλαμβάνει έξι πρωτότυπα χαρακτικά του Πικάσο και 34 αναπαραγωγές των σχεδίων ενώ στην τελευταία σελίδα φέρει την υπογραφή του.

Ένα από τα σπάνια αυθεντικά αντίτυπα βρέθηκε στοιβαγμένο μαζί με παλιά βιβλία από μια Αμερικανίδα και η αξία του εκτιμήθηκε στα 6000$. Άλλο αντίτυπο πωλείται μέσω διαδικτύου έναντι 12.000 δολαρίων ενώ η κατοχή ενός εκ των 1500 τίτλων θεωρείται ως πολυπόθητος θησαυρός για κάθε θαυμαστή του ζωγράφου και κάθε συλλέκτη.

H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο Facebook Twitter
Χαρακτικό του Πάμπλο Πικάσο για την εικονογράφηση της Λυσιστράτης του Αριστοφάνη.
H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο Facebook Twitter
Ένα από τα σπάνια αυθεντικά αντίτυπα βρέθηκε στοιβαγμένο μαζί με παλιά βιβλία από μια Αμερικανίδα και η αξία του εκτιμήθηκε στα 6000$.
H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο Facebook Twitter
Χαρακτικό του Πάμπλο Πικάσο για την εικονογράφηση της Λυσιστράτης του Αριστοφάνη.
H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο Facebook Twitter
Χαρακτικό του Πάμπλο Πικάσο για την εικονογράφηση της Λυσιστράτης του Αριστοφάνη.
H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο Facebook Twitter
Χαρακτικό του Πάμπλο Πικάσο για την εικονογράφηση της Λυσιστράτης του Αριστοφάνη.
H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο Facebook Twitter
Χαρακτικό του Ισπανού ζωγράφου για την εικονογράφηση της Λυσιστράτης του Αριστοφάνη για μια ειδική έκδοση που σήμερα θεωρείται δυσεύρετη.
H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο Facebook Twitter
Οι τίτλοι της έκδοσης.
H Λυσιστράτη του Πάμπλο Πικάσο Facebook Twitter
Το εξώφυλλο της έκδοσης.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ