Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter

Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση

0

Το Fondation Beyeler στην Ελβετία δημιούργησε μια μοναδική έκθεση αφιερωμένη στα αριστουργήματα του Pablo Picasso από τις πρώιμες περιόδους του, την Μπλε και τη Ροζ. Αυτή είναι η πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ευρώπη από πίνακες και γλυπτά του Πικάσο από το 1901 έως το 1906, καθένα από τα οποία αποτελεί ορόσημο στο δρόμο προς την αναγνώρισή του ως έναν από τους κορυφαίους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Οι εικόνες του Picasso από αυτή την περίοδο κατατάσσονται στα πιο όμορφα παραδείγματα της σύγχρονης τέχνης και είναι σίγουρα μερικά από τα πιο πολύτιμα έργα τέχνης οπουδήποτε στον κόσμο.

Σε ηλικία μόλις είκοσι ετών, ο ιδιοφυής Πικάσο (1881 - 1973) είχε ήδη ασχοληθεί με την αναζήτηση νέων θεμάτων και μορφών έκφρασης, τα οποία κατάφερε να τελειοποιήσει άμεσα και η μία καλλιτεχνική επανάσταση ακολουθούσε την άλλη πολύ γρήγορα. Η έκθεση στο Fondation Beyeler επικεντρώνεται στη Μπλε και Ροζ περίοδο που αποτελούν μια κεντρική φάση του έργου του Πικάσο και μια εισαγωγή στον κυβισμό.

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 75 αριστουργήματα δανεισμένα από σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως.

Υπαρξιακά θέματα που απασχολούν τους ανθρώπους, όπως η ζωή, η αγάπη, η σεξουαλικότητα, η μοίρα και ο θάνατος, βρίσκουν την ενσάρκωσή τους στη λεπτή ομορφιά νέων γυναικών και ανδρών, αλλά και σε απεικονίσεις παιδιών και ηλικιωμένων που φέρουν μέσα τους την ευτυχία και τη χαρά συνοδευόμενες από τη θλίψη.

Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 75 αριστουργήματα δανεισμένα από σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές παγκοσμίως. Ένας χώρος πολυμέσων, συναρπαστικά και διαδραστικά βιβλία αλλά και μια ταινία επιτρέπουν στους επισκέπτες να γνωρίσουν σε βάθος τη ζωή και το έργο του νεαρού καλλιτέχνη.

Ιnfo:

Fondation Beyeler

The Young PICASSO – Blue and Rose Periods

3 Φεβρουαρίου - 16 Ιουνίου

 

Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
The Blind Man’s Meal, 1903, New York, The Metropolitan Museum of Art, Purchase Mr. and Mrs. Ira Haupt, Gift 1950© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © 2017, The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Άγνωστος φωτογράφος, Ο Pablo Picasso, ο Pere Mañach και ο Antonio Torres Fuster στο Παρίσι, 1901. © NMR-Grand Palace (Picasso-Paris National Museum) / Daniel Arnaudet
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Pablo Picasso, I Picasso, 1901
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Melancholy Woman, 1901, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
La toilette, 1906, Collection Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, New York. Fellows for Life Fund, 1926 © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Dora, 1939, Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Beyeler Collection© Succession Picasso / 2019, ProLitteris, ZürichΦωτο: Peter Schibli
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Buveuse d’absinthe (The Absinthe Drinker), 1901. The State Hermitage Museum, St. Petersburg
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Courtesan with necklace of gems, 1901. © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Woman (‘Demoiselles d’Avignon’ Period), 1907, Fondation Beyeler, Riehen / Basel. © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich. Φωτο: Robert Bayer, Basel
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Η στιγμή που κρεμάνε στο μουσείο τον πίνακα "Life" στο Fondation Beyeler
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Life, 1903. The Cleveland Museum of Art, Donation Hanna Fund© Succession Picasso / ProLitteris, Zurich 2018.Φωτο: © The Cleveland Museum of Art
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
The Drinker dozing, 1902. Kunstmuseum Bern, Stiftung Othmar Huber, Berne © Succession Picasso/ 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Death (The Burial), 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Seated Female Nude with Crossed Legs, 1906
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
The Mistletoe Seller, 1902-03, © Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Seated Harlequin on Red Background, 1905, Staatliche Museen zu Berlin, Nationalgalerie, Museum Berggruen© Succession Picasso / 2018 ProLitteris, Zurich 2018Φωτο: bpk / Nationalgalerie, SMB, Museum Berggruen / Jens Ziehe
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Harlequin sitting, 1901 © The Metropolitan Museum of Art / Art Resource / Scala, Florence
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Harlequin and his companion, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Self-portrait, 1901, Musée national Picasso-Paris© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, ZurichΦωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Young Woman in a Chemise (Madeleine), 1904-1905, London, Tate, Bequeathed by C. Frank Stoop 1933© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Tate, London 2018
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Self-portrait, 1906, Musée national Picasso-Paris© Succession Picasso / 2018, ProLitteris, ZurichΦωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Family of acrobats with a monkey, 1905 © Succession Picasso/2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Göteborg Konstmuseum
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Woman from Mallorca, 1905, Moscow, Pushkin State Museum of Fine Arts © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Woman in blue, 1901, Madrid, Museo Nacional Centro de Arte Reine Sofía © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Head of a harlequin, 1905, The Detroit Institute of Arts, Bequest of Robert H. Tannahill © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © Bridgeman Images
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Woman with a fan, 1905, Washington, National Gallery of Art, Gift of the W. Averell Harriman Foundation in memory of Marie N. Hariman © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
The Death of Casagemas, 1901 © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Mathieu Rabeau
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Nude on red background (Young nude woman with hair), 1906, Paris, Musée de l’Orangerie, Collection Jean Walter and Paul Guillaume © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich. Φωτο: © RMN-Grand Palais (Musée de l’Orangerie) / Hervé Lewandowski
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Acrobat and Young Harlequin, 1905, Private collection © Succession Picasso / 2018, ProLitteris, Zurich
Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Ο Pablo Picasso στη Μονμάρτη το 1904, Musée national Picasso-Paris

Ο νεαρός Πικάσο: τα αριστουργήματα της μπλε και ροζ περιόδου σε μια έκθεση Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης The young Picasso – Blue and Rose Periods στο Fondation Beyeler στην Ελβετία. Αριστερά διακρίνεται ο πίνακας La toilette (1906) και δεξιά ο Les Deux Frères (The Two Brothers) (1906)
 

Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς και γιατί βλέπουμε ένα έργο τέχνης; Ο Ερνστ Γκόμπριχ έχει την απάντηση.

Βιβλίο / Πώς και γιατί βλέπουμε ένα έργο τέχνης; Ο Ερνστ Γκόμπριχ έχει την απάντηση.

Ο σπουδαίος θεωρητικός και ιστορικός της τέχνης Ερνστ Γκόμπριχ στο έργο του «Τέχνη και Ψευδαίσθηση» από τις εκδόσεις Πατάκη αναλύει πώς η καλλιτεχνική δημιουργία ξεπερνά την αναπαράσταση και γίνεται κορυφαία έκφραση, ακόμα και παραπλάνηση, αναδεικνύοντας παράλληλα το μεγαλείο της αρχαίας ελληνικής τέχνης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ