Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Mr Oh (Νότια Κορέα, 2017). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen

Μια έκθεση στη Νέα Υόρκη για το καμουφλάζ που προσφέρει η φύση στον άνθρωπο

0

Προερχόμενα από δεκαπέντε χώρες, τα άτομα που συμμετέχουν στο Eyes as Big as Plates έχουν διαφορετικά υπόβαθρα όσο και το περιβάλλον τους: υπάρχουν ζωολόγοι, ακαδημαϊκοί και βιβλιοθηκονόμοι, ψαράδες, κυνηγοί αγριόχοιρων και βοσκοί ταράνδων, τραγουδιστές όπερας και καλλιτέχνες. Αυτό που τους συνδέει είναι ένα εν εξελίξει έργο, το οποίο ντύνει κάθε ανθρώπινη φιγούρα μετατρέποντάς την σε γλυπτό με οργανικά υλικά που φοριούνται και τους επιτρέπουν να εναρμονιστούν με το γύρω τοπίο.

Το Eyes as Big as Plates ξεκίνησε το 2011 από το Νορβηγο-Φινλανδικό ντουέτο καλλιτεχνών Karoline Hjorth και Riitta Ikonen και βασίζεται στην ιδέα της εξερεύνησης του τρόπου με τον οποίο υπάρχουν οι άνθρωποι στη φύση.

Τα πορτρέτα επικεντρώνονται σε μοναχικές φιγούρες εν μέρει καμουφλαρισμένες με τα υλικά τους ή εξοπλισμένες με ευφάνταστα ρούχα, κατασκευασμένα με αντικείμενα που βρέθηκαν κοντά τους.

Ένας Σενεγαλέζος ψαράς φοράει ένα διχτυωτό σάλι από θαλάσσια πλάσματα, ενώ η φωτογράφος Andrea είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου καλυμμένη από κλαδιά και τύρφη που βρέθηκε κοντά στο σπίτι της. Κάθε πορτρέτο δημιουργείται μετά από μια συζήτηση για το θέμα και μια συλλογική προσπάθεια για την εύρεση της κατάλληλης τοποθεσίας και ενδυμασίας.

Τα πορτρέτα επικεντρώνονται σε μοναχικές φιγούρες εν μέρει καμουφλαρισμένες με τα υλικά τους ή εξοπλισμένες με ευφάνταστα ρούχα, κατασκευασμένα με αντικείμενα που βρέθηκαν κοντά τους.

Το δίδυμο έχει τώρα συγκεντρώσει δεκάδες φωτογραφίες σε ένα βιβλίο που θα κυκλοφορήσει σε λίγο καιρό για να τιμήσει τα δέκα χρόνια έρευνας που έχουν κάνει. Είναι μια συνέχεια του εξαντλημένου πρώτου τόμου τους και το Eyes as Big as Plates 2 αποτελείται από 52 νέα πορτρέτα, συνομιλίες με αυτούς που παρουσιάζονται και σημειώσεις πεδίου από τα ταξίδια τους.

Το Eyes as Big as Plates 2 και ορισμένα έργα του θα βρίσκονται μέχρι τον Ιούνιο στην εμβληματική είσοδο στο 200 5th Avenue στη Νέα Υόρκη και θα ταξιδέψουν στο Barbican του Λονδίνου και στο Harbourfront Centre στο Τορόντο τον Σεπτέμβριο.

Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Andrea (Εβρίδες, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Boubou (Τασμανία, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Liv (Νορβηγία, 2017). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Niels (Νησιά Φερόε, 2015). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Momodou Toucouleur (Σενεγάλη, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Scotty (Ταμσανία, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Sinikka (Νορβηγία, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ