Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Mr Oh (Νότια Κορέα, 2017). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen

Μια έκθεση στη Νέα Υόρκη για το καμουφλάζ που προσφέρει η φύση στον άνθρωπο

0

Προερχόμενα από δεκαπέντε χώρες, τα άτομα που συμμετέχουν στο Eyes as Big as Plates έχουν διαφορετικά υπόβαθρα όσο και το περιβάλλον τους: υπάρχουν ζωολόγοι, ακαδημαϊκοί και βιβλιοθηκονόμοι, ψαράδες, κυνηγοί αγριόχοιρων και βοσκοί ταράνδων, τραγουδιστές όπερας και καλλιτέχνες. Αυτό που τους συνδέει είναι ένα εν εξελίξει έργο, το οποίο ντύνει κάθε ανθρώπινη φιγούρα μετατρέποντάς την σε γλυπτό με οργανικά υλικά που φοριούνται και τους επιτρέπουν να εναρμονιστούν με το γύρω τοπίο.

Το Eyes as Big as Plates ξεκίνησε το 2011 από το Νορβηγο-Φινλανδικό ντουέτο καλλιτεχνών Karoline Hjorth και Riitta Ikonen και βασίζεται στην ιδέα της εξερεύνησης του τρόπου με τον οποίο υπάρχουν οι άνθρωποι στη φύση.

Τα πορτρέτα επικεντρώνονται σε μοναχικές φιγούρες εν μέρει καμουφλαρισμένες με τα υλικά τους ή εξοπλισμένες με ευφάνταστα ρούχα, κατασκευασμένα με αντικείμενα που βρέθηκαν κοντά τους.

Ένας Σενεγαλέζος ψαράς φοράει ένα διχτυωτό σάλι από θαλάσσια πλάσματα, ενώ η φωτογράφος Andrea είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου καλυμμένη από κλαδιά και τύρφη που βρέθηκε κοντά στο σπίτι της. Κάθε πορτρέτο δημιουργείται μετά από μια συζήτηση για το θέμα και μια συλλογική προσπάθεια για την εύρεση της κατάλληλης τοποθεσίας και ενδυμασίας.

Τα πορτρέτα επικεντρώνονται σε μοναχικές φιγούρες εν μέρει καμουφλαρισμένες με τα υλικά τους ή εξοπλισμένες με ευφάνταστα ρούχα, κατασκευασμένα με αντικείμενα που βρέθηκαν κοντά τους.

Το δίδυμο έχει τώρα συγκεντρώσει δεκάδες φωτογραφίες σε ένα βιβλίο που θα κυκλοφορήσει σε λίγο καιρό για να τιμήσει τα δέκα χρόνια έρευνας που έχουν κάνει. Είναι μια συνέχεια του εξαντλημένου πρώτου τόμου τους και το Eyes as Big as Plates 2 αποτελείται από 52 νέα πορτρέτα, συνομιλίες με αυτούς που παρουσιάζονται και σημειώσεις πεδίου από τα ταξίδια τους.

Το Eyes as Big as Plates 2 και ορισμένα έργα του θα βρίσκονται μέχρι τον Ιούνιο στην εμβληματική είσοδο στο 200 5th Avenue στη Νέα Υόρκη και θα ταξιδέψουν στο Barbican του Λονδίνου και στο Harbourfront Centre στο Τορόντο τον Σεπτέμβριο.

Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Andrea (Εβρίδες, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Boubou (Τασμανία, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Liv (Νορβηγία, 2017). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Niels (Νησιά Φερόε, 2015). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Momodou Toucouleur (Σενεγάλη, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Scotty (Ταμσανία, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Sinikka (Νορβηγία, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X» το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ