Είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητος ένας χώρος που έχει φτιάξει το Studiomateriality

Viral Loops Facebook Twitter
Tα γραφεία της Viral Loops. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
0

Πριν από περίπου πέντε χρόνια, ο Μίλτος Κοντογιάννης έβλεπε τους χώρους της Αθήνας να επαναλαμβάνονται, τους έβρισκε λίγο βαρετούς, πίστευε, και πιστεύει, ότι τα έχουμε δει και τα έχουμε κάνει όλα, «δεν ζούμε στα ’90s», όπως λέει, πλέον είμαστε ενημερωμένοι για τα πάντα, από το φαγητό μέχρι το design. Βέβαια, όταν έφτιαξε τη βάση του στην οδό Αρχελάου στο Παγκράτι, προκειμένου να επικοινωνήσει τη δική του άποψη, συνάντησε ποικίλες αντιδράσεις. Κάποιος πίστεψε ότι τα ολομέταξα μαντίλια του στην κατάλευκη βιτρίνα του, που έγραφε «this is a place made for fun», ήταν αξεσουάρ για ταχυδακτυλουργούς, ενώ μια περαστική πέρασε τον χώρο για νυχάδικο. Προφανώς, ήταν κάτι εντελώς άλλο. Λίγο μετά, ο σχεδιασμός του Studiomateriality άρχισε να απλώνεται στην πόλη, έτσι που πλέον είναι χαρακτηριστικός και αναγνωρίσιμος. 

Ο άνθρωπος που αγαπά αντικείμενα όπως τα ρολόγια swatch και φιγούρες υπερηρώων, που πιστεύει ότι ο Jeremy Scott είναι επιδραστικός και έξω από τα ντεφιλέ ξεκίνησε φτιάχνοντας καθρέφτες, light boxes, πετσέτες που ξέφευγαν απ’ ό,τι είχαμε δει μέχρι τότε. Λίγο μετά άρχισε να συζητιέται για το Coffix, τον ποιοτικό καφέ που άνοιξε το 2017 στην Καλλιθέα, πήρε δημοσιότητα με μεγάλους τίτλους του εξωτερικού και τελικά βραβεύτηκε στα German Design Awards. Λίγες μέρες αφότου το μαγαζί είχε αποσπάσει το βραβείο, ένας πελάτης σχολίασε «είναι σαν τουαλέτα, βρε παιδιά, δεν παίρνετε κανέναν designer να σας το κάνει λίγο ανθρώπινο», όπως μετέφεραν στον Μίλτο Κοντογιάννη, που θυμάται μέχρι σήμερα αυτό το σχόλιο, αλλά δεν τον ενόχλησε στιγμή. Πιο πρόσφατα, στο πρώτο lockdown, άκουσε να λένε για ένα πρώην κατάστημα που μετέτρεψε σε σπίτι στο Παγκράτι, «κρίμα, ούτε εσείς προλάβατε να ανοίξετε, ταβέρνα δεν είστε;», αλλά και με αυτό γέλασε. 

Στο Studiomateriality δουλεύουν με άφθονο χρώμα, επιλέγουν τα «βασικά, τα συνηθισμένα υλικά» ‒ξύλο, σίδερο και πλακάκι‒, δεν θέτουν όρια και μιξάρουν πολλά και διαφορετικά πράγματα, προσπαθώντας να μένουν πάντα στο σήμερα.

The den Facebook Twitter
The den: To μαγαζί στο Παγκράτι που το Studiomateriality μετέτρεψε σε σπίτι. Φωτ.: Αλίνα Λέφα

Από τα deli μαγαζιά που έχει δημιουργήσει μέχρι τα κομμωτήρια, από ένα μπαρ μέχρι ένα μεζεδοπωλείο στη Γαστούνη, από ζηλευτά, αλλόκοτα σπίτια μέχρι ένα εντυπωσιακό παιδιατρείο, το Studiomateriality δουλεύει με έναν δικό του τρόπο, φροντίζει την παραμικρή λεπτομέρεια. «Πιστεύω στο κομμάτι της εμπειρίας, ο χώρος για μένα είναι αναπόσπαστο κομμάτι του concept που υπηρετεί κάθε μαγαζί και κάθε χώρος. Πρέπει να είναι και το design λόγος για να το επισκεφτείς, πρέπει να αφηγείται μια ιστορία που θα θυμάσαι. Θέλω ο κόσμος να ζει στα μέρη που δημιουργούμε, όχι απλώς να μπαίνει και να φεύγει. Και επειδή εδώ και καιρό φωτογραφιζόμαστε όπου πάμε, αφού τα social media δείχνουν τον δρόμο, δεν με πειράζει καθόλου να πει κάποιος ότι ο χώρος που έφτιαξα είναι ινσταγκραμικός, κάθε άλλο. Ούτε τα μαγαζιά θα έπρεπε να τα ενοχλεί, αφού μόνο τα βοηθάει». 

Στο Studiomateriality δουλεύουν με άφθονο χρώμα, επιλέγουν τα «βασικά, τα συνηθισμένα υλικά» ‒ξύλο, σίδερο και πλακάκι‒, δεν θέτουν όρια και μιξάρουν πολλά και διαφορετικά πράγματα, προσπαθώντας να μένουν πάντα στο σήμερα. «Αυτό που δεν μας αρέσει είναι οι νόρμες. Θα ήθελα να κάνουμε ένα κρεοπωλείο κι ένα ψαράδικο. Το ζήτημα δεν είναι να αναλαμβάνουμε ένα συγκεκριμένο είδος μαγαζιού ή χώρου, γιατί πολύ απλά πιστεύουμε ότι πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε όλα με μια σύγχρονη ματιά, να μην κολλάμε στο πώς θα φτιαχνόταν στερεοτυπικά ένα μαγαζί. Και ό,τι γίνεται σωστά, με προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, είναι για εμάς διαχρονικό». 

Μίλτος Κοντογιάννης Facebook Twitter
Ο Μίλτος Κοντογιάννης. Το δημιουργικό μυαλό πίσω από το Studiomateriality. Φωτ.: Γιώργος Αδάμος

«Θέλω να σχεδιάζουμε οτιδήποτε υπάρχει σε ένα μαγαζί. Προσωπικά, μου προκαλούν ενδιαφέρον τα πάντα, απολαμβάνω την αισθητική της καθημερινότητας». Ένα τραπέζι που γυρνάει σαν να βρίσκεται σε παιδική χαρά, ένα εξομολογητήριο μέσα στο οποίο μπορείτε να καθίσετε και να απολαύσετε το ποτό σας, τουαλέτες που θυμίζουν πισίνα, μια βιτρίνα που, αντί να φιλοξενεί μπουκάλια ποτών, είναι γεμάτη με μια εκδοχή της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι, custom κουρτίνες, υφάσματα που δεν θα δείτε αλλού, φλιτζάνια και σκεύη σερβιρίσματος, η κλασική πλαστική καρέκλα που ο Μίλτος Κοντογιάννης θεωρεί ένα από τα εμβληματικά αντικείμενα design, γιατί τη γνωρίζουμε και την έχουμε χρησιμοποιήσει όλοι. Τα παραπάνω στοιχεία συνθέτουν το Kobra, το παράξενο μπαρ της Ασκληπιού στα Εξάρχεια, μία από τις πιο ολοκληρωμένες δουλειές του design studio που θα μπορέσετε να επεξεργαστείτε με την ησυχία σας όταν ανοίξει η εστίαση. 

Κι έχει τόσα άλλα να δείξει ‒ το μοντέρνο παντοπωλείο Wild Souls και το παγωτατζίδικο Spoild στο Σύνταγμα, το άι ντου με τα φυτά του στο Κουκάκι και το The Market με τα βιολογικά του προϊόντα στο Παγκράτι είναι μόνο μερικοί από τους χώρους με την υπογραφή του Studiomateriality που μπορείτε να θαυμάσετε, κάνοντας μια μεγάλη βόλτα στο κέντρο της Αθήνας. 

Appletree Facebook Twitter
Appletree παιδιατρείο. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Coffix Facebook Twitter
Coffix. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Collectiva Facebook Twitter
Κατάστημα ρούχων Collectiva. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Κοbra Facebook Twitter
Κοbra. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
New Green Facebook Twitter
New Green. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Pink Brown Facebook Twitter
Pink Brown. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Roosters Facebook Twitter
Roosters barber shop. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Spoild Facebook Twitter
Spoild. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Tαμάμ Facebook Twitter
Tαμάμ μικρασιατικό καφενείο. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
The Market Facebook Twitter
The Market στην Αρχελάου. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Cakao Facebook Twitter
Cakao. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Wild Souls Facebook Twitter
Wild Souls. Φωτ.: Αλίνα Λέφα
Saraili hair salon Facebook Twitter
To κομμωτήριο της Στεφανίας Σαραϊλή στον Κορυδαλλό. Φωτ.: Αλίνα Λέφα

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ