Sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια - Mια από τις πρώτες εταιρείες που εφάρμοσαν το minimal design στην Ελλάδα

sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια Facebook Twitter
0

Μέσα στα τελευταία εξήντα χρόνια η οικογένεια Σκλαβενίτη μετράει ήδη δυο γενιές που έχουν περάσει από τα ηνία της εταιρείας Sklavenitis SA . Η Έφη Σκλαβενίτη έχει αναλάβει τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των έργων, κάνοντας τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα κοντά στον πατέρα της, και ο αδελφός της Σπύρος Σκλαβενίτης, πολιτικός μηχανικός, το construction management και την ανάπτυξη ακινήτων. Και τα δυο αδέλφια, έχοντας μεγαλώσει στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας , έχουν εμποτιστεί με το πάθος της συνεχούς αναζήτησης για νέες φόρμες, υλικά και τεχνολογίες που αφορούν την αρχιτεκτονική και την κατασκευή κτιρίων. Αυτά που τους χαρακτηρίζουν είναι ο χειμαρρώδης λόγος, η μεγάλη αγάπη για τη ζωή και η συνεχής ήττα του μυαλού, όταν αυτό βρίσκεται σε αναμέτρηση με την καρδιά. Πιστεύουν ότι αν δεν κάνεις το επάγγελμα με την καρδιά σου, δεν μπορείς να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. 

— Πού θα θέλατε να σας οδηγήσει η έβδομη δεκαετία της ζωής της εταιρείας;

Είμαστε από τους πρώτους που καθιερώσαμε το minimal design στα νότια προάστια, όταν όλοι οι άλλοι κατασκευαστές είχαν συντηρητική προσέγγιση. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να έχουμε ευχαριστημένους τους πελάτες μας, εξελίσσοντας όμως τον σχεδιασμό, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται και διατηρώντας αδιαπραγμάτευτη την ποιότητα στην κατασκευή. Καθοριστικό, επίσης, ρόλο έχει η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, καθώς αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής των ιδιοκτητών και αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της αρχιτεκτονικής μας. Με την είσοδο της τρίτης  γενιάς στην εταιρεία τα επόμενα χρόνια, ευελπιστούμε τα έργα μας να εισέλθουν σε μια νέα περίοδο δημιουργικότητας.

Οι κατοικίες που κατασκευάσαμε ήταν οι πρώτες στο νησί που υλοποιήθηκαν σε μίνιμαλ ύφος, επιτυγχάνοντας παράλληλα ομαλή ένταξη στο φυσικό τοπίο, λαμβάνοντας υπόψη τον προσανατολισμό και τη μορφολογία του εδάφους, εγκαινιάζοντας έτσι μια νέα εποχή στο νησί και συγκεντρώνοντας τα βλέμματα πολλών ξένων επισκεπτών και επενδυτών.

— Ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η ανάπτυξη πολυτελών ιδιωτικών κατοικιών αποτελούν μια σταθερά στην ιστορία της εταιρείας, και αν ναι, γιατί;

Το 1958, που ξεκίνησε η εταιρεία στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας από τον πατέρα μας, είχε ήδη πρότζεκτ σαν αυτά που περιγράφετε με την ερώτησή σας, πάντα με ιδιώτες και κατά το πλείστον για πολυτελείς κατοικίες. Τα τελευταία σαράντα τρία χρόνια συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε κατοικίες τέτοιου είδους στα νότια προάστια αλλά και εξοχικές κατοικίες στα νησιά και κυρίως στο Μεγανήσι, τόπο καταγωγής μας. Η πιο σημαντική σταθερά όμως, που δεν πρόκειται να αλλάξει, είναι η καρδιά, που τη βάζουμε σε κάθε έργο. Τα έργα σηματοδοτούν εμάς και όχι εμείς τα έργα μας. Οι κατασκευές μας είναι διαχρονικές, αντέχουν στον χρόνο και όσον αφορά την αισθητική αλλά και λόγω των προηγμένων μεθόδων κατασκευής που χρησιμοποιούσαμε από την αρχή της δημιουργίας της εταιρείας μας.

sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια Facebook Twitter
Η Έφη και ο Σπύρος Σκλαβενίτης

— Ποιο είναι το πιο πετυχημένο case study του γραφείου σας;

Το μεγαλύτερο και δυσκολότερο έργο που ολοκληρώσαμε πρόσφατα βρίσκεται στο Μεγανήσι. Η πρόκληση ήταν ότι έπρεπε να κατασκευάσουμε ένα μεγάλο ιδιωτικό έργο σε ένα πολύ μικρό νησί χωρίς υποδομές στο σύντομο χρονικό διάστημα των δεκαεννέα μηνών. Οι κατοικίες που κατασκευάσαμε ήταν οι πρώτες στο νησί που υλοποιήθηκαν σε μίνιμαλ ύφος, επιτυγχάνοντας παράλληλα ομαλή ένταξη στο φυσικό τοπίο, λαμβάνοντας υπόψη τον προσανατολισμό και τη μορφολογία του εδάφους, εγκαινιάζοντας έτσι μια νέα εποχή στο νησί και συγκεντρώνοντας τα βλέμματα πολλών ξένων επισκεπτών και επενδυτών.

Mάλιστα, το πρότζεκτ αυτό κέντρισε το ενδιαφέρον της συζύγου του εκλιπόντος Στιβ Τζομπς, Λορέν Τζομπς, που βρισκόταν στην περιοχή για διακοπές. Να σημειωθεί ότι οι εν λόγω κατοικίες διαθέτουν οικολογικά συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, μειώνοντας σημαντικά το ενεργειακό αποτύπωμα των κτιρίων.

sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια Facebook Twitter

— Πώς έβρισκε ο πατέρας τη δουλειά σας;

Ο πατέρας μας αναζητούσε πάντα την τελειότητα στις κατασκευές του. Γι' αυτό ήθελε πάντα και από εμάς να εξελισσόμαστε και να αντιμετωπίζουμε κάθε νέο έργο από την αρχή , σαν να σχεδιάζουμε σε λευκό χαρτί. Κάθε κτίριο θα πρέπει να έχει τη δική του αρχιτεκτονική ταυτότητα, μας έλεγε, ώστε το αποτέλεσμα να είναι μοναδικό!

— Έχει απομείνει κάτι από τα παιδικά σας χρόνια που σας καθοδηγεί μέχρι τώρα;

Έχουμε την εικόνα του πατέρα μας να είναι μονίμως στο εργοτάξιο. Το ίδιο κάνουμε κι εμείς. Στα δεκαοκτώ χρόνια που δραστηριοποιήθηκε στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας ολοκλήρωσε τριάντα εννιά πολυτελείς κατοικίες με πισίνες και δέκα μαγαζιά και συνέχισε την κατασκευαστική του δραστηριότητα στα νότια προάστια (αθηναϊκή Ριβιέρα) έως το 1997. Είμαστε Έλληνες της ομογένειας, που σημαίνει ότι θυσιάσαμε την οικονομική ευρωστία που είχε ο πατέρας μας στην Αυστραλία για να επιστρέψουμε στην αγαπημένη μας πατρίδα και να τη βοηθήσουμε, και δεν το μετανιώσαμε. 

sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια Facebook Twitter
sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια Facebook Twitter
sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια Facebook Twitter
sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια Facebook Twitter
sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια Facebook Twitter
sklavenitis SA: Μίνιμαλ πολυτέλεια Facebook Twitter

www.sklavenitis.co

Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Design / Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Από τις συναυλίες της Μπιγιονσέ, του Weeknd, της Αντέλ της Μάιλι Σάιρους και των U2, το σετ του Super Bowl, τις επιδείξεις του Yves Saint Laurent και της Louis Vuitton, μέχρι τα σκηνικά της όπερας και των σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τech & Science / Αφού οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σταθούν η αφορμή για να διορθωθεί αυτό το λάθος: όσα αποκαλύπτονται για την εμμονή στον ανδρικό σχεδιασμό απο τα Οργανισμό Οικονομικού Συντονισμού και Ανάπτυξης
NEWSROOM
Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου

Design / Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου για το Αρχείο Καβάφη

H Εύα Μανιδάκη και ο Θανάσης Δεμίρης, που ανέλαβαν την ανακαίνιση, την αρχιτεκτονική μελέτη και την επιμέλεια του χώρου όπου φιλοξενείται το Αρχείο, καθώς και της Οικίας Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, μας ξεναγούν στην οδό Φρυνίχου και μας περιγράφουν τη διαδικασία πίσω από το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός χώρου που θα φιλοξενεί το καβαφικό σύμπαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Design / Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Το σπίτι της Κατερίνας Τερζοπούλου είναι σαν να το βρέχει το κύμα. Η Κατερίνα έχει καθρέφτη πάνω στην τζαμαρία γιατί θεωρεί ότι αν κοιτάς πρώτα τη θάλασσα και μετά τον εαυτό σου δείχνεις καλύτερη.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το υποθετικό σπίτι της Κατριν Ντενέβ

Design / Ένα αθηναϊκό σπίτι που θα μπορούσε να ανήκει στην Κατρίν Ντενέβ

Το σπίτι της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαρόπουλου θυμίζει θεατρικό σκηνικό. Δεν μοιάζει καθόλου με διαμέρισμα. Εδώ είναι όλα ανοιχτά, χωρίς προσδιορισμένους χώρους σε ένα κτίριο που δεν θυμίζει σε τίποτα αθηναϊκή πολυκατοικία.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Άκου την επιστήμη / Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Τι χρειάζεται προκειμένου να δημιουργήσουμε χώρους ικανούς να προσφέρουν νέες εμπειρίες; Πως μπορεί η πόλη της Αθήνας να αποκτήσει περισσότερους ελεύθερους χώρους; Ποιες λύσεις απαιτούνται ώστε η πρωτεύουσα τα καλοκαίρια να μην είναι ένα καζάνι που βράζει; Και πόσο εφικτός είναι ο στόχος της πόλης των 15 λεπτών; Ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας Στέλιος Κόης απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Design / Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Το σπίτι της γλύπτριας Λυδίας Βενιέρη είναι στο Μαρούσι. Μιλάμε γι' αυτό, για τη γειτονιά όπου μεγάλωσε και τους διανοούμενους που πέρασαν από κει. Αλλά και για το πώς μπορείς, όταν χάνεις τα κλειδιά σου, να ζητάς από εκείνα να σε βρουν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Design / Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Το ιστορικό μυθιστόρημα του σπουδαίου Έλληνα λογοτέχνη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα σε έναν εξαιρετικά καλοφτιαγμένο τόμο, σε σχέδιο και σενάριο του Παναγιώτη Πανταζή.
M. HULOT