ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΕΝΑ Campus: H KN Group δείχνει τον δρόμο για τα γραφεία του μέλλοντος

ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Φωτ.: Σφακιανάκης Γιώργος
0

Φανταστείτε ότι μπαίνετε σε ένα κτίριο, όπου, σε κάθε χώρο διαλείμματος, υπάρχουν βιβλιοθήκες γεμάτες με προσεκτικά επιλεγμένους τίτλους σε διαφορετικές γλώσσες. Καθώς αφήνετε πίσω σας τα γραφεία με το άπλετο φυσικό φως, βρίσκεστε σε έναν υπαίθριο χώρο γεμάτο με διαφορετικούς κήπους και μονοπάτια. Είστε σε ένα μέρος με πέτρινους όγκους που αγκαλιάζουν τα δέντρα, δίνοντας έμφαση στη γεωμετρία της ελληνικής αρχιτεκτονικής, ενώ, κάτω από τη φυσική σκίαση των χαρουπιών, δημιουργούνται σημεία ανάπαυλας. Εκεί έχουν διαμορφωθεί πολλές υπαίθριες δραστηριότητες, όπως ένα ανοιχτό γυμναστήριο, ένα ασιατικό μονοπάτι από πέτρες, στο οποίο μπορείτε να αποφορτιστείτε, περπατώντας ξυπόλυτοι, θα δείτε παιχνίδια σχεδιασμένα στο δάπεδο και ένα τεράστιο deck, διαθέσιμο για χαλάρωση και ηλιοθεραπεία.

Αυτό είναι με πολύ λίγα λόγια το επιβλητικό ENA Campus, δηλαδή έξι κτίρια που αντιπροσωπεύουν τις έξι ηπείρους του πλανήτη σε 18.628 τετραγωνικά μέτρα. Σε πλήρη χωρητικότητα, το συγκρότημα της οδού Πειραιώς μπορεί να φιλοξενήσει 3.400 άτομα και υλοποιήθηκε για να ανοίξει τις πόρτες του σε ενενήντα μία εθνικότητες και τριάντα πέντε γλώσσες και να αποτελέσει ένα πραγματικά πολυπολιτισμικό και εμπνευσμένο μέρος εργασίας.

Πλέον περνάμε πολλές ώρες στον επαγγελματικό μας χώρο, η εργασία είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο στη ζωή του καθενός, επικρατεί άγχος και οι ρυθμοί είναι ταχύτατοι. Γι’ αυτό, το να προσφέρει μια εταιρεία εργασιακούς χώρους που ευνοούν τη διάδραση και την επικοινωνία και ενισχύουν την καλή διάθεση είναι ένας τρόπος για να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του δυναμικού της.


Αν περιηγηθείτε στη δουλειά των KN Group, θα διαπιστώσετε πως έχουν δημιουργήσει μερικά από τα πιο θελκτικά γραφεία της Αθήνας, έχοντας στην ομάδα τους αρχιτέκτονες, διακοσμητές, γραφίστες και καλλιτέχνες, αναλαμβάνοντας από την εύρεση του ακινήτου, τις αρχιτεκτονικές και άλλες μελέτες μέχρι την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου και επιβλέποντας από τις εργασίες κατασκευής μέχρι «το λουλούδι στο βάζο».

ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Κωνσταντίνος Στραταντωνάκης και Νάντια Κωνσταντίνου.


Το συγκρότημα της Πειραιώς εξυπηρετεί τις ανάγκες του μεγαλύτερου παρόχου υπηρεσιών μέσω τηλεφώνου στην Ελλάδα και στόχο έχει να αποτελέσει ένα παγκόσμιο επαγγελματικό κέντρο στην Αθήνα. Όπως κάθε έργο τους, έτσι και αυτό οι KN Group ήθελαν να αφηγείται μια μοναδική ιστορία, η οποία αντανακλά την εταιρική κουλτούρα του πελάτη και εμπλουτίζει την εργασιακή εμπειρία. «Αυτήν τη φορά κληθήκαμε να φτιάξουμε χώρους στους οποίους θα εργάζονται νέοι άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο, που συνομιλούν με άλλους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Πιστεύουμε ότι μέσα σε έναν χώρο εργασίας, πέρα από το να είναι αποδοτικοί, οι άνθρωποι πρέπει να λαμβάνουν θετικά ερεθίσματα. Γι’ αυτό, προσπαθώντας να αποφύγουμε τα κλισέ, μεταφράσαμε διαφορετικούς πολιτισμούς μέσω του σύγχρονου σχεδιασμού, με στόχο χώρους υψηλών προδιαγραφών και αισθητικής, αλλά παράλληλα διαδραστικής και εκπαιδευτικής χρήσης. Κάθε κτίριο αλλά και ο περιβάλλων χώρος του ζωντανεύει την αρχιτεκτονική και τη ζωή της ηπείρου που αντιπροσωπεύει, στεγάζει “τοπικά” εστιατόρια, καντίνες και χώρους αναψυχής, χώρους εταιρικών δράσεων και εκδηλώσεων που παρέχουν στους εργαζόμενους τη μοναδική ευκαιρία να νιώσουν οικεία, ενώ ταυτόχρονα ανακαλύπτουν διαφορετικές εικόνες, προσεγγίσεις και παραδόσεις στη διάρκεια μιας τυπικής εργάσιμης ημέρας. Υπάρχει και η πρόταση, σκανάροντας με το κινητό σας τα qr codes που θα βρίσκονται στις επιφάνειες, να μπορείτε να μάθετε στοιχεία για τους χώρους του, από πού είναι εμπνευσμένα τα υλικά και τα χρώματά του». 

ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Oι χώροι βαγόνια στο κτίριο της Ασίας όπου συχνάζουν οι υπάλληλοι. Φωτ.: Μεσσαριτάκης Γιώργος
ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Φωτ.: Δρακουλίδης Γιάννης

Πώς ενώνεις έξι ηπείρους σε ένα έργο στην καρδιά της Αθήνας

Τα διατηρητέα κτίρια του συγκροτήματος επί της οδού Πειραιώς, που θα δανείζονται στοιχεία από την Ευρώπη και την Ελλάδα, είναι υπό κατασκευή. Στα ολοκληρωμένα κτίρια, για την Ωκεανία επιλέχθηκε αυτό με την πιο άμεση σχέση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, προκειμένου να υπηρετήσει τον σχεδιασμό που συνδυάζει το εσωτερικό design με τη διαμόρφωση του υπαίθριου χώρου. «Η τέχνη των Αβορίγινων ενέπνευσε τον σχεδιασμό στο ισόγειο του κτιρίου ενός χώρου διαλείμματος, ενός πολυλειτουργικού σημείου συνάντησης και δύο αιθουσών συνεδριάσεων. Οι κοινόχρηστοι χώροι του κτιρίου της Αυστραλίας και οι εξωτερικοί χώροι διαλείμματος είναι χώροι πυκνού πρασίνου και γείωσης, επιτρέποντας στους επισκέπτες του να γευματίσουν γρήγορα, να χαλαρώσουν ευχάριστα, να επικοινωνήσουν και να συνδεθούν. Οι χώροι παραγωγής διακρίνονται από εναλλαγές φυσικών υλικών στις κατασκευές με χώρους εσωτερικής φύτευσης, ενώ τοπικά επιλέγονται χρωματικές παλέτες που παραπέμπουν σε παραδοσιακές εικόνες της ηπείρου». Αναφορά στον ωκεανό γίνεται στον εξωτερικό χώρο μέσω του υδάτινου στοιχείου και πλούσιων αναρριχώμενων φυτών που αγκαλιάζουν τους καμπυλόμορφους όγκους μιας μεταλλικής κατασκευή, η οποία εκτείνεται καθ’ ύψος. Παράλληλα, τα μεγάλα παράθυρα στους ισόγειους χώρους καδράρουν τοιχογραφίες που κοσμούν τη χτιστή περίφραξη, με έμπνευση από την τέχνη των Μαορί.

Στο κτίριο της Αφρικής κάθε χώρος εργασίας ξεχωρίζει χάρη σε μια επιβλητική κεντρική κατασκευή με χρώματα και υλικά που αναφέρονται σε διαφορετική χώρα. «Θα μπορούσαμε να μιλάμε εβδομάδες γι’ αυτό το κτίριο, για τις δεκάδες κουλτούρες και φυλές που ενσωματώνει, για κάθε πλεγμένο ύφασμα, κάθε έπιπλο και τι συμβολίζει αυτό». Ξεκινούν την περιγραφή από το ισόγειο, εκεί όπου διαμορφώνεται ένας χώρος διαλείμματος, συντεθειμένος από επτά ξεχωριστά καθιστικά και ένα κεντρικό κιόσκι, ακολουθώντας τη δομή ενός αφρικανικού χωριού. Σε όλους τους χώρους αναμειγνύονται μοτίβα, χρώματα και υφές από το εξαιρετικά ποικιλόμορφο τοπίο του αφρικανικού κόσμου. «Όλες οι κατασκευές είναι χειροποίητες, τα κλιμακοστάσια και πολλά επί μέρους στοιχεία ζωγραφίστηκαν στο χέρι από καλλιτέχνες με μοτίβα εμπνευσμένα από την τέχνη των Ndebele, των Μαυριτανών κ.ά. Στον εξωτερικό χώρο, σε συνέχεια των μεσογειακών τοπίων της κεντρικής πλατείας, εφαρμόζεται η τυπολογία αφρικανικού λιβαδιού με στίπα και αγρωστώδη φυτά. Η ιδέα των παιχνιδιών στον δρόμο απεικονίζεται με γραφιστικό τρόπο στο δάπεδο με αναφορές στην τέχνη της δυτικής Αφρικής. Σε κάθε γωνιά δημιουργούνται καθιστικά με φυσικά υλικά και υφάσματα, που εντάσσονται μέσα στο πράσινο».

ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Χώρος παραγωγής στο κτίριο της Αμερικής. Φωτ.: Γιάννης Δρακουλίδης


Ο σχεδιασμός των χώρων στο κτίριο της Ασίας οικοδομεί μια αρμονική συνύπαρξη διαφορετικών στοιχείων και ισορροπεί ανάμεσα στο παρελθόν και το σήμερα, έναν συνδυασμό που αποτελεί ισχυρό χαρακτηριστικό της σημερινής ασιατικής ζωής. «Το κτίριο αυτό επιλέχθηκε διότι διαθέτει έναν μεγάλο εξωτερικό χώρο στο πιο ήσυχο σημείο του συγκροτήματος, όπου δημιουργήθηκε ένας κήπος με μονοπάτι για ατομική απομόνωση ή συνάθροιση μικρών ομάδων. Η χρήση φυσικών υλικών όπως η πέτρα, το χαλίκι και το μπαμπού, η έμφαση σε μονολιθικές δομές και ανατολίτικα φυτά, η διαμόρφωση μονοπατιού ρεφλεξολογίας με βότσαλα διαφόρων χρωμάτων και οι μελωδικοί ήχοι των wind chimes παραπέμπουν στην απλότητα και ρευστότητα ενός ασιατικού κήπου». 

681
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Στο εσωτερικό του, οι παραδοσιακές χειροποίητες γιαπωνέζικες κούκλες kokeshi και τα υφασμάτινα φανάρια μπλέκονται με σύγχρονα υλικά που ενσωματώνονται στον σχεδιασμό με γλυπτικές φόρμες, δημιουργώντας εικόνες που παραπέμπουν στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ασίας. «Η διάταξη και ο σχεδιασμός του χώρου διαλείμματος χαρακτηρίζεται από μια μινιμαλιστική συμμετρία που εξυπηρετεί τη μεγάλη ροή των χρηστών του κτιρίου. Δίνεται έμφαση σε αντικείμενα που σχεδιάστηκαν προσεκτικά και κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία, με επαναλαμβανόμενες φόρμες και καθαρές γραμμές που παίζουν με τη βιομηχανική και μοντέρνα αίσθηση του χώρου». Με εκπληκτική θέα στην Ακρόπολη, τον Λυκαβηττό και τον λόφο του Φιλοπάππου, στο κτίριο της Ασίας έχουν δημιουργηθεί τέσσερις χώροι-βαγόνια, όπου συχνάζουν οι υπάλληλοι της εταιρείας παιχνιδιών κινητού, οι οποίοι δεν δουλεύουν μέσω chat. «Σκεφτήκαμε ότι με αυτή την κατασκευή θα δώσουμε την αίσθηση πως ο εργαζόμενος βρίσκεται όντως μέσα σε ένα βαγόνι και τσατάρει με κάποιον που είναι σε ένα άλλο, σε μια άλλη γωνιά του κόσμου, ενώ μέσα από τα παράθυρα βλέπει τους λόφους της Αθήνας και ταξιδεύει. Με τον τρόπο αυτό προσομοιώνεται η εμπειρία του υπαλλήλου με αυτή του τελικού χρήστη και αμφότεροι επικοινωνούν καλύτερα. Κάθε βαγόνι έχει διαφορετικό στυλ, βασισμένο σε σταθμό κάποιας μεγάλης ασιατικής πρωτεύουσας. Πριν από την έλευση του κορωνοϊού, όποια ώρα και να άνοιγες αυτές τις αίθουσες, ήταν πάντα κάποιοι στο βαγόνι. Ο σχεδιασμός πέτυχε στην πράξη».

ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Υπαίθριος χώρος στο κτίριο της Αφρικής. Φωτ.: Γιώργος Σφακιανάκης
αεροφωτογραφία Ena Campus Facebook Twitter
Αεροφωτογραφία. Φωτ.: Γιώργος Σφακιανάκης


Αποτελούμενο από τέσσερις ορόφους, το κτίριο της Αμερικής φιλοξενεί τη δραστηριότητα μιας κορυφαίας εταιρείας μέσων κοινωνικής δικτύωσης. «Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε μια σειρά custom επίπλων, συμπεριλαμβανομένων των γραφείων ομαδικής εργασίας και των ηχομονωτικών booths, καθώς και έπιπλα αποθήκευσης, διακοσμημένα με γραφικά μοτίβα, ειδικά σχεδιασμένα για το συγκεκριμένο brand. Εγκαταστάθηκε πλούσια φύτευση εσωτερικού χώρου και ήπιος ατμοσφαιρικός φωτισμός για τη δημιουργία ενός ζεστού και φιλικού εργασιακού περιβάλλοντος». Στο ισόγειο φιλοξενείται ο χώρος διαλείμματος για το προσωπικό. Η αυστηρή γεωμετρία και τα φουτουριστικά στοιχεία εναρμονίζονται με μια έκρηξη χρωμάτων, εξυπηρετώντας τη μεταμοντέρνα προσέγγιση του χώρου. Χρησιμοποιήθηκαν αναφορές στη λαμπερή αισθητική της δεκαετίας του ’80 στη Νέα Υόρκη. Στον εξωτερικό χώρο σχεδιάστηκε ένα υπαίθριο γυμναστήριο και ένας πολυλειτουργικός ημιυπαίθριος χώρος, όπου πραγματοποιούνται πολλές ψυχαγωγικές και κοινωνικές δραστηριότητες. «Λοφίσκοι πρασίνου, θάμνοι με εντυπωσιακό χρώμα, σφένδαμος, σημύδα και κακτοειδή φυτά θυμίζουν εικόνες της Βόρειας Αμερικής, ενώ παράλληλα τα εντυπωσιακά κόκκινα και μπλε χρώματα που χαρακτηρίζουν τα φινιρίσματα, τα έπιπλα και τα όργανα γυμναστικής έχουν αναφορές στην Κεντρική Αμερική».


Για να εκπροσωπηθεί η παγωμένη Ανταρκτική, επιλέχθηκε το κτίριο με την μπρουταλιστική μορφή που βρίσκεται στο βόρειο άκρο του campus. «Δημιουργήθηκαν χώροι όπου το φως, τα θραύσματα, οι διαφάνειες, οι ψυχρές αποχρώσεις, οι αντανακλάσεις και τα έντονα ανάγλυφα συνυπάρχουν για τη δημιουργία ενός δροσερού και αναζωογονητικού περιβάλλοντος εργασίας». Τα παγόβουνα είναι η αφορμή για τους όγκους, τα χρώματα, τα υλικά του χώρου του ισογείου, όπου σχεδιάστηκε ο χώρος διαλείμματος.

περιμένουμε έγκριση ΕΝΑ Campus: H KN Group δείχνει τον δρόμο για τα γραφεία του μέλλοντος Facebook Twitter
Χώρος διαλείμματος στο κτίριο της Αμερικής. Φωτ.: Γιώργος Μεσσαριτάκης

Οι πρισματικοί σχηματισμοί επεκτείνονται και στον εξωτερικό χώρο. «Ένα μονολιθικό καθιστικό βαμμένο με εποξειδική βαφή λευκού χρώματος εκπέμπει τη σκληρότητα και την ψυχρότητα της γεωμετρίας των τοπίων της Ανταρκτικής μέσω του τεθλασμένου σχήματός του, ενώ ταυτόχρονα παίζει και τον ρόλο του ορίου του διαχωρισμού υλικών μεταξύ του φυτεμένου τμήματος και του βατού τμήματος με λευκό βότσαλο». Για να ενισχυθεί η χρήση του κτιρίου, με δεδομένη την απομακρυσμένη θέση του μέσα στη συνολική διάταξη του συγκροτήματος, δημιουργήθηκε ένα roof garden, όπου αναδεικνύεται η πανοραμική εικόνα της Αθήνας. Εκεί, ειδικά σχεδιασμένες κατασκευές με αντανακλαστικά υλικά και παστέλ αποχρώσεις γίνονται συνδετικοί κρίκοι μεταξύ του αρκτικού και του αττικού τοπίου.


«Πλέον περνάμε πολλές ώρες στον επαγγελματικό μας χώρο, η εργασία είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο στη ζωή του καθενός, επικρατεί άγχος και οι ρυθμοί είναι ταχύτατοι. Γι’ αυτό, το να προσφέρει μια εταιρεία εργασιακούς χώρους που ευνοούν τη διάδραση και την επικοινωνία και ενισχύουν την καλή διάθεση είναι ένας τρόπος για να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του δυναμικού της. Στη μετά την πανδημία και τηλεργασία εποχή, η αξία τέτοιων επαγγελματικών χώρων αναδεικνύεται έτι περαιτέρω, καθώς στοιχεία όπως ο φυσικός φωτισμός και αερισμός, δηλαδή το να μπορούν δηλαδή οι εργαζόμενοι να ανοίξουν τα παράθυρά τους ‒κάτι που δεν γίνεται σε πολλά κτίρια γραφείων‒, η ευρυχωρία, η δυνατότητα εργασίας και παραμονής σε εξωτερικούς χώρους, η λογική της “γειτονιάς”, με πολλά κτίρια σε μικρή κλίμακα, αντί για ένα πολυώροφο “εργοστάσιο”, το ανθρωποκεντρικό περιβάλλον, η διευκόλυνση της διάδρασης με αποστάσεις και της επικοινωνίας που μας έχει λείψει είναι τα ζητούμενα. Τα γραφεία του μέλλοντος πρέπει να μας κάνουν να νιώθουμε ασφαλείς και να αισθανόμαστε ωραία» καταλήγει το δίδυμο πίσω από τη δημιουργία του ENA Campus.

ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Χώρος διαλείμματος στο κτίριο της Ανταρκτικής. Φωτ.: Γιώργος Μεσσαριτάκης
ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Υπαίθριος χώρος. Φωτ.: Γιώργος Σφακιανάκης
ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Χώρος παραγωγής στο κτίριο της Αφρικής. Φωτ.: Αθανάσιος Γάτος
ena campus Facebook Twitter
Κλιμακοστάσιο στο κτίριο της Αφρικής. Φωτ: Γιώργος Μεσσαριτάκης
ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Mωβ γιακαράντα στον υπαίθριο χώρο της Ανταρκτικής. Φωτ.: KN Group
ΕΝΑ Campus: H KN Group δείχνει τον δρόμο για τα γραφεία του μέλλοντος Facebook Twitter
Χώρος διαλείμματος στο κτίριο της Ασίας. Φωτ: Γιώργος Μεσσαριτάκης
ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
H ταράτσα στο κτίριο της Ανταρκτικής. Φωτ: Γιώργος Μεσσαριτάκης
περιμένουμε έγκριση ΕΝΑ Campus: H KN Group δείχνει τον δρόμο για τα γραφεία του μέλλοντος Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Σφακιανάκης
Νυχτερινή λήψη ΕΝΑ Campus Facebook Twitter
Νυχτερινή λήψη του κτιρίου. Φωτ.: Γιώργος Σφακιανάκης

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Design
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πύργος Πειραιά

Design / Oκτώ μεγάλα έργα που ξεκινούν ή ολοκληρώνονται στην Αττική το επόμενο διάστημα

Επενδυτικά σχέδια, κατασκευαστικά έργα, αξιοποιήσεις εκτάσεων, κτιρίων και περιοχών, στρατηγικές παρεμβάσεις και αστικές αναπλάσεις αναμένεται να δώσουν νέα πνοή στην πρωτεύουσα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μικρά και λειτουργικά: Τα νέα, έξυπνα σπίτια της Αθήνας

Design / Μικρά και λειτουργικά: Τα νέα, έξυπνα σπίτια της Αθήνας

Όταν οι αρχιτέκτονες καλούνται να προσαρμόσουν τις απαιτήσεις της καθημερινότητας σε λίγα τετραγωνικά, δημιουργούνται κατοικίες που μας εντυπωσιάζουν με την ευρηματικότητα του σχεδιασμού τους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ιωάννης Βικέλας

Design / Ιωάννης Βικέλας: Ο αρχιτέκτονας του πρώτου ουρανοξύστη της Αθήνας μιλά στη LIFO

Μερικά από τα πιο εμβληματικά κτίρια της πόλης φέρουν την υπογραφή του. Δημιούργησε οικοδομήματα που καθόρισαν την ταυτότητα ολόκληρων περιοχών. Έχει σχεδιάσει πάνω από 900 κτίρια στην 60ετή καριέρα του. Σήμερα συνεχίζουν μαζί με τον γιο του, Αλέξη, την πολυετή επιτυχημένη πορεία τους και παραχωρούν στη LiFO μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθηναία αρχιτέκτων Ελίζα Μάνωλα «μεταφράζει» την αγγλική εξοχή

Design / Η Ελίζα Μάνωλα ξαναζωντανεύει παλιά εξοχικά σπίτια της βρετανικής υπαίθρου

Με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική τους, την ιδιαιτερότητα των τεχνοτροπιών και των λεπτομερειών τους, η Αθηναία αρχιτέκτονας προτείνει τον δικό της σύγχρονο σχεδιασμό, εγκαθιστά σε αυτά τα διατηρητέα κτίρια μια αισθητική απαλλαγμένη από κλισέ.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT