Η εκπομπή Hello Kitty and Friends Supercute Adventures προβάλλει την παγκοσμίως γνωστή γάτα σε ρόλο δευτεραγωνιστή, δίνοντας περισσότερο βάρος σε λιγότερο γνωστούς χαρακτήρες του σύμπαντος της Sanrio.
Στο πιο δημοφιλές επεισόδιο, με τίτλο Kuromi’s Bad Day, η Hello Kitty εμφανίζεται ως υποστηρικτικός χαρακτήρας, προσφέροντας γάλα και ένα ντόνατ για να παρηγορήσει τη γκρινιάρα Kuromi - ένα κουνέλι ντυμένο με μαύρα και μωβ ή ροζ. Η συγκεκριμένη υποβάθμιση δεν είναι τυχαία: σε ετήσια δημοσκόπηση για τους πιο αγαπημένους χαρακτήρες της εταιρείας, η Hello Kitty έχει κερδίσει μόλις μία φορά την τελευταία δεκαετία.
Η Sanrio, η ιαπωνική εταιρεία που έχει αναπτύξει το λεγόμενο «συναισθηματικό εμπόριο», στην οποία ανήκει η Hello Kitty, έχει στραφεί τα τελευταία χρόνια σε νέα κατεύθυνση. Η My Melody - ένα χαρούμενο λευκό λαγουδάκι - πρωταγωνιστεί πλέον μαζί με την Kuromi σε καινούργια σειρά του Netflix. Η ανανέωση αυτή ξεκίνησε το 2020, όταν ο τότε 92χρονος ιδρυτής της Sanrio παρέδωσε τα ηνία στον 31χρονο εγγονό του. Έκτοτε, τα λειτουργικά κέρδη εκτοξεύθηκαν από 2,1 δισ. γιεν (περίπου 20 εκατ. δολάρια) σε 51,8 δισ. γιεν - δηλαδή περίπου 358 εκατομμύρια δολάρια -το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, ενώ η μετοχή της εταιρείας αυξήθηκε 13 φορές, σχεδόν διπλασιάζοντας την αξία της μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Η Sanrio, που παλαιότερα στηριζόταν στις πωλήσεις παιχνιδιών, έχει πλέον επικεντρωθεί στην αδειοδότηση πνευματικής ιδιοκτησίας - τομέα που σήμερα αποφέρει περίπου το 50% των συνολικών της εσόδων. Στρατηγική της είναι να κατακλύσει το κοινό με περιεχόμενο και χαρακτήρες Sanrio, με στόχο, όπως λέει η ίδια, να «προσφέρει χαμόγελα σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους».
Η επόμενη πρόκληση για την εταιρεία είναι η διεθνής εξάπλωση, κυρίως στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Το μερίδιο των διεθνών εσόδων που προέρχονται από την Hello Kitty έχει μειωθεί από 90% τη δεκαετία του 2010 σε περίπου 50% σήμερα, καθώς άλλοι χαρακτήρες έχουν αρχίσει να τραβούν περισσότερο την προσοχή του κοινού. Η διευρυμένη γκάμα πρωταγωνιστών της Sanrio είναι κρίσιμη για νέα εγχειρήματα, όπως οι φυσικές εμπειρίες επαφής με το brand - για παράδειγμα, ένα καφέ αφιερωμένο στον Gudetama (τον νωθρό κρόκο αυγού) που άνοιξε πέρυσι στην Καλιφόρνια.
Ωστόσο, η Sanrio καλείται να αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό από καταξιωμένα franchise όπως το Star Wars και το Pokémon, μία ακόμη ιαπωνική επιτυχία παγκόσμιας εμβέλειας. Κάποιοι αναλυτές εκφράζουν φόβους ότι η πρόσφατη «τρέλα» γύρω από τη μετοχή της Sanrio είναι υπερβολική. Ίσως μια εταιρεία που εμπορεύεται το συναίσθημα να έχει παρασύρει και τους επενδυτές της σε μια… σούπερ χαριτωμένη περιπέτεια.
Με πληροφορίες από Economist