ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ποιος επιλέγει το «Χρώμα της χρονιάς» της Pantone;

Ποιος επιλέγει το «Χρώμα της χρονιάς» της Pantone; Facebook Twitter
“Peach Fuzz”/ Φωτ: Pantone
0

«Ένα βελούδινο και απαλό ροδακινί, ευαίσθητο, αλλά γλυκό και αέρινο, απαλά τοποθετημένο ανάμεσα στο ροζ και το πορτοκαλί»: Έτσι περιγράφει η Pantone το Peach Fuzz, το «Χρώμα της χρονιάς» για το 2024.

Η διακριτική απόχρωση είναι το 25ο «Χρώμα της Χρονιάς» της εταιρείας. Από το 1999, η Pantone ανακοινώνει κάθε χρόνο ένα χρώμα που συγκεντρώνει την τάση της χρονιάς που έρχεται. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αποτελεί πνευματικό τέκνο του Pantone Color Institute, του τμήματος πρόβλεψης χρωμάτων της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1986 για να βοηθήσει τις μάρκες από το Tiffany μέχρι τη Schweppes να καθιερώσουν προσαρμοσμένες αποχρώσεις.

Τις τελευταίες δυόμισι δεκαετίες, η Pantone πραγματοποιεί συναντήσεις για να βοηθήσει στην επιλογή του ετήσιου χρώματος. Οι συγκεντρώσεις αυτές φιλοξενούνται σε μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα και σύμφωνα με την εταιρία αποτελούν «μια μυστική συνάντηση εκπροσώπων από τις ομάδες προτύπων χρωμάτων διαφόρων εθνών».

Παρά τη δημοφιλία του προγράμματος, οι ιθύνοντες πίσω από το «Χρώμα της Χρονιάς» της Pantone, οι οποίοι συναντιούνται σε δωμάτια με λευκούς τοίχους ώστε να αποφύγουν οποιαδήποτε τυχαία επιρροή στις συζητήσεις για το χρώμα, παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανώνυμοι. Όπως δήλωσε το 2011 στο WNYC ο David Shah, εκδότης και σχεδιαστής που διευθύνει τις συναντήσεις: «Δεν μπορώ να σας πω τα ονόματα. Ασχολούνται με τα πάντα, από έπιπλα μέχρι ρούχα και πλεκτά».

Η τελική απόφαση αυτών των επίσημων συναντήσεων δεν προκύπτει αμέσως. «Πρόκειται για μια μακρά συζήτηση σε συνεχή εξέλιξη μεταξύ μιας ομάδας ανθρώπων που έχουν αίσθηση του χρώματος», δήλωσε η Laurie Pressman, αντιπρόεδρος του Pantone Color Institute, σε πρόσφατη ανάρτηση στο blog της. Και συμπλήρωσε: «Για να καταλήξουμε στην επιλογή κάθε χρόνο, η ομάδα των ειδικών επί των χρωμάτων του Pantone Color Institute σαρώνει τον κόσμο αναζητώντας νέες επιρροές χρωμάτων». Οι επιλογές μπορεί να επηρεαστούν από τα πάντα, από τις τάσεις στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας μέχρι τον σύγχρονο τρόπο ζωής και τα επερχόμενα αθλητικά γεγονότα.

Ποιος είναι ο σκοπός του «Χρώματος της Χρονιάς»  της Pantone;

Φέτος, οι «σοφοί των χρωμάτων» επέλεξαν έναν καταπραϋντικό τόνο ως απάντηση στην παγκόσμια αναταραχή. Σύμφωνα με δήλωση της  Leatrice Eiseman, εκτελεστικής διευθύντριας του Pantone Color Institute «μια ιδέα όσο και ένα συναίσθημα, το PANTONE 13-1023 Peach Fuzz αφυπνίζει τις αισθήσεις μας στην ανακουφιστική παρουσία της αφής και της ζεστασιάς». Εν τω μεταξύ  η Viva Magenta που προηγήθηκε  της Peach Fuzz, επιλέχθηκε το 2023 ως αντανάκλαση των νέων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το metaverse.

Η διαδικασία επιλογής δεν είναι πάντα απλή. Το 2016, η Pantone επέλεξε δύο χρώματα -το ροζ Rose Quartz και το μπλε Serenity- για να κάνει ένα σχόλιο αναφορικά με τη ρευστότητα των φύλων. Η επιλογή της το 2022 του Veri Peri, από τον ιριδισμό του κοχλία, το οποίο αντιπροσώπευε τη μετάβαση και τις απροσδόκητες λύσεις, σηματοδότησε την πρώτη φορά που η εταιρεία δημιούργησε μια εντελώς νέα απόχρωση από το μηδέν.

Το Cerulean Blue ήταν το πρώτο χρώμα της χρονιάς της Pantone, το οποίο εισήχθη πριν από ένα τέταρτο του αιώνα για να εγκαινιάσει τη νέα χιλιετία. Η απόχρωση εμφανίστηκε αξιομνημόνευτα σε μια σκηνή της ταινίας «Ο διάβολος φοράει Prada» του 2006, όπου με έναν μονόλογο της η Miranda Priestly, που υποδύεται η Meryl Streep, αναλύει το πώς η πρόβλεψη χρωμάτων επηρεάζει τη βιομηχανία της μόδας.

Εδώ, ως Μιράντα Πρίσλι εξηγεί στη νεαρή μαθητευόμενη που τόλμησε να γελάσει με το πόσο ίδιες μοιάζουν όλες αυτές οι αποχρώσεις, ότιι από κάθε μία από αυτές τις αποχρώσεις εξαρτώνται θέσεις εργασίας, το μέλλον εταιρειών, το μέλλον της ίδιας της βιομηχανίας της μόδας και πάει λέγοντας >>>

Το πρόγραμμα της Pantone έχει γίνει μια δύναμη επιρροής κατά το τελευταίο τέταρτο του αιώνα, με την ετήσια επιλογή να συμπίπτει με την έναρξη συνεργασιών με εμπορικά σήματα και brands απ’ όλους τους τομείς της μόδας και της τεχνολογίας.

Το Peach Fuzz, για παράδειγμα, θα είναι διαθέσιμο ως επιλογή στα τηλέφωνα του επόμενου έτους της Motorola ενώ οι καταναλωτές θα το δουν από τις αποχρώσεις κραγιόν μέχρι τη διακόσμηση σπιτιών. Οι επιλεγμένες αποχρώσεις εμφανίζονται συχνά σε προϊόντα πέρα από τις επίσημες συνεργασίες των εμπορικών σημάτων με την Pantone, καθώς το «Χρώμα της Χρονιάς» τείνει να καθοδηγεί τις τάσεις.

Ο υπεύθυνος επικοινωνίας της εταιρίας δήλωσε ότι: «Έχουμε δει αυτό το πρόγραμμα να επηρεάζει την ανάπτυξη προϊόντων και τις αποφάσεις αγοράς σε σχεδόν κάθε βιομηχανία και χώρα σε όλο τον κόσμο. Κάθε χρόνο, με τη δημοφιλία τους να αυξάνεται, η επιρροή των λοιχρωμάτων γίνεται όλο και πιο αισθητή σε όλους τους τομείς της μόδας, των καλλυντικών, της οικιακής επίπλωσης, της αυτοκινητοβιομηχανίας και του βιομηχανικού σχεδιασμού, καθώς και του σχεδιασμού προϊόντων, συσκευασιών, πολυμέσων και εμπορικών εσωτερικών χώρων».

Αν, λοιπόν, κάθε χρόνο είχατε την απορία για τους λόγους που αναμένεται με τόση αδημονία το «Χρώμα της Χρονιάς», τώρα γνωρίζετε ότι πίσω από τις απαντήσεις για την αισθητική και τις τάσεις παίζεται αυτό που ίσως υποθέτατε: ένας παιχνίδι δισεκατομμυριών που θα φέρει καινούρια χρήματα στις απανταχού εταιρείες και καινούριες επενδύσεις και νέο, ανανεωμένο καταναλωτικό ενδιαφέρον.

Με στοιχεία από τον Observer.com

Διεθνή
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρίγκιπας Ουίλιαμ: Ζήτησε συγγνώμη για την απουσία της Κέιτ Μίντλετον σε επίσκεψη σε σχολείο

Διεθνή / Πρίγκιπας Ουίλιαμ: Ζήτησε συγγνώμη για την απουσία της Κέιτ Μίντλετον σε επίσκεψη σε σχολείο

 Είναι η πρώτη φορά, μετά την ανακοίνωση του καρκίνου της συζύγου του, που ο διάδοχος του θρόνου μιλά για την απουσία της Κέιτ Μίντλετον από τα δημόσια καθήκοντα
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ