Κέιτ Μπλάνσετ: Μην ακυρώνετε μεγάλους καλλιτέχνες, όπως ο Πικάσο, εξαιτίας των προσωπικών τους αδυναμιών

Κέιτ Μπλάνσετ: Μην ακυρώνετε μεγάλους καλλιτέχνες, όπως ο Πικάσο, εξαιτίας των προσωπικών τους αδυναμιών Facebook Twitter
0

Η Κέιτ Μπλάνσετ μοιράστηκε μερικές από τις σκέψεις της αναφορικά με τη λεγόμενη κουλτούρα ακύρωσης στον χώρο των τεχνών. 

Η υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιός, για την ερμηνεία της ως συνθέτρια/διευθύντρια που κατηγορείται για σεξουαλική κακοποίηση στην ταινία "Tár", τόνισε την ανάγκη ύπαρξης «υγιούς κριτική» στα ιστορικά έργα τέχνης, ανεξάρτητα από τον καλλιτέχνη.

«Αν δεν διαβάσετε παλαιότερα βιβλία, που είναι ελαφρώς προσβλητικά, λόγω των όσων λένε σε ένα ιστορικό πλαίσιο, τότε δεν θα αναμετρηθείτε ποτέ με τα μυαλά της εποχής και, άρα, θα επαναλαμβάνουμε τα ίδια» είπε στο Radio Times.

Ερωτηθείσα αν είναι «σωστό να ακυρώνουμε μεγάλους καλλιτέχνες λόγω των προσωπικών τους αδυναμιών», αναφέρθηκε στον Πάμπλο Πικάσο.

«Δείτε τον Πικάσο. Μπορείτε μόνο να φανταστείτε τι συνέβαινε μέσα, έξω και γύρω από το εργαστήριό του» είπε. «Αλλά κοιτάζετε τη Γκουέρνικα και λέτε ότι είναι ένα από τα σπουδαιότερα έργα τέχνης όλων των εποχών; Ναι, είναι γεγονός. Είναι σημαντικό να έχουμε μια υγιή κριτική» παρατήρησε. 

Οι σχέσεις του Πάμπλο Πικάσο με τις γυναίκες αποτελούν, διαχρονικά, αντικείμενο κριτικής. Στις μούσες του περιλαμβάνονταν η Μαρί - Τερέζ Γουόλτερ - η οποία ήταν μόλις 17 ετών όταν ο 45χρονος καλλιτέχνης τη γνώρισε για πρώτη φορά - και η Ντόρα Μάαρ, η οποία λέγεται ότι υπέστη κακοποίηση από τον Πικάσο.

Σχετικά με τον ρόλο εξουσίας που έχει η πρωταγωνίστρια του "Tár", η 53χρονη σχολίασε πως «πρέπει να γνωρίζεις πότε και πού να χρησιμοποιήσεις αυτή την εξουσία». 

«Ως γυναίκα, όταν δεν ασκείς τη δύναμή σου - με τον τρόπο που βλέπουμε τους άνδρες να ασκούν τη δική τους - τότε οι άνθρωποι νομίζουν ότι δεν ξέρεις τι κάνεις, ότι δεν ξέρεις τι να σκεφτείς. Και αυτό συμβαίνει συχνά».

Δήλωσε, παράλληλα, ότι ερεύνησε το ρόλο παρακολουθώντας γυναίκες μαέστρους, συμπεριλαμβανομένης της Μάριν Άλσοπ, με την οποία δήλωσε ότι είναι «εντελώς παθιασμένη».

Με πληροφορίες από CNN/Telegraph

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Η τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση έγινε το 2012 στην ταινία Mud του Τζεφ Νίκολς, πλάι στον Μάθιου Μακόναχι, για την οποία τιμήθηκε με το Robert Altman Award.
LIFO NEWSROOM