Γαλλία: Πέθανε ο διάσημος σκιτσογράφος Ζαν-Ζακ Σεμπέ, γνωστός για την εικονογράφηση του «Μικρού Νικόλα»

Γαλλία: Πέθανε ο διάσημος σκιτσογράφος Ζαν-Ζακ Σεμπέ, γνωστός για την εικονογράφηση του «Μικρού Νικόλα» Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Ο Γάλλος σκιτσογράφος Ζαν-Ζακ Σεμπέ, γνωστός για την εικονογράφηση της σειράς παιδικών βιβλίων «Ο μικρός Νικόλας» (Le petit Nicolas) και τις γελοιογραφίες του στον Τύπο, έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 89 ετών, όπως ανακοίνωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο (AFP) η σύζυγός του Μαρτίν Γκοσιό Σεμπέ.

Ο Ζαν-Ζακ Σεμπέ άφησε την τελευταία του πνοή σήμερα το απόγευμα, «στο εξοχικό του, περιτριγυρισμένος από τη σύζυγο και στενούς φίλους του», δήλωσε στο AFP ο Μαρκ Λεκαρπεντιέ, βιογράφος του και φίλος του σκιτσογράφου.

O Σεμπέ που ήθελε να γίνει πιανίστας της τζαζ, είχε δύσκολη παιδική ηλικία και στα 14 παράτησε το σχολείο προτού μπει στο στρατό λέγοντας ψέματα για την ηλικία του. 

Ωστόσο, γρήγορα διαπίστωσε πως η στρατιωτική ζωή δεν ήταν γι'αυτόν. Έτσι, άρχισε να πουλάει σκίτσα του σε παρισινές εφημερίδες. Ενώ δούλευε σε πρακτορείο Τύπου, έγινε φίλος με τον καρτουνίστα θρύλο Ρενέ Γκοσινί, τον «μπαμπά» του Αστερίξ. 

Μαζί «γέννησαν» το 1959 τον Μικρό Νικολά. 

«Οι ιστορίες του Νικολά έγιναν το τρόπος να ξαναβιώσω τη θλίψη που υπέμεινα ενώ μεγάλωνα, φροντίζοντας όλα να αποκατασταθούν» είχε πει ο ίδιος το 2018. 

Η σειρά βιβλίων είναι πλέον διεθνές μπεστ σέλερ με πάνω από 15 εκατομμύρια αντίγραφα σε 45 χρόνες, ενώ έχουν προσαρμοστεί σε σειρές καρτούν και ταινία. 

Βεβαίως, τότε, ελάχιστη επιτυχία είχε ο μικρός Νικόλας, με τον Σεμπέ να εξακολουθεί να πουλά σκίτσα του σε εφημερίδες για τα προς το ζην, μια πρώιμη καριέρα που είχε χαρακτηρίσει «φρικτή»

Ήταν το 1978 όταν προσλήφθηκε στο The New Yoker που άρχισε να αποκτά επαγγελματική οντότητα. «Ήμουν σχεδόν πενήντα και για πρώτη φορά στη ζωή μου, υπήρχα. Είχα βρει επιτέλους την οικογένειά μου» είχε πει ο ίδιος. 

Με πληροφορίες από AFP

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM