Αξιωματούχος της Σκότλαντ Γιαρντ: Γιατί οι γυναίκες είναι καλύτερες ως αυτόπτες μάρτυρες

Αξιωματούχος της Σκότλαντ Γιαρντ: Γιατί οι γυναίκες είναι καλύτερες ως αυτόπτες μάρτυρες Facebook Twitter
Κάποια σκίτσα, όπως του Κουάν Τσαν (πάνω δεξιά) έχουν αποτέλεσμα. Άλλα, όπως αυτό αριστερά, δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα (Πηγή φωτό Times)
0

Οι γυναίκες βοηθούν περισσότερο από τους άνδρες στη σύλληψη εγκληματιών, επειδή είναι πιο προσεκτικές ως αυτόπτες μάρτυρες, σύμφωνα με αξιωματούχο της Σκότλαντ Γιαρντ.

Ο Τόνι Μπαρνς έχει μιλήσει με περισσότερους από 2.000 αυτόπτες μάρτυρες τα τελευταία 11 χρόνια, για τη δημιουργία σκίτσων των υπόπτων, με τη βοήθεια υπολογιστή. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι γυναίκες έχουν την τάση να έχουν καλύτερη οπτική ανάμνηση του εγκληματία.

Αυτό το μοτίβο είναι ίδιο ανεξάρτητα από την κοινωνική τάξη, το επίπεδο μόρφωσης, αλλά και το είδος εγκλήματος που αφορά η υπόθεση, σύμφωνα με τον ίδιο. «Από τη δική μου εμπειρία, οι γυναίκες είναι καλύτεροι ως μάρτυρες από τους άνδρες. Φαίνεται ότι δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στα πρόσωπα», ανέφερε.

«Όταν οι άνδρες περπατούν σε έναν κεντρικό δρόμο υπάρχει αυτό το "αντριλίκι" που πιστεύουν ότι τίποτα δεν μπορεί να τους βλάψει. Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να σκέφτονται το πώς θα προστατεύσουν τον εαυτό τους και να προσέχουν περισσότερο τι συμβαίνει γύρω τους. Αυτό παρατηρώ. Σίγουρα ως μάρτυρες για τη σκιαγράφηση του προφίλ είναι πάντα πολύ καλύτερες στο να περιγράφουν τους ανθρώπους», δήλωσε ο Μπαρνς.

Ο 54χρονος- που μπήκε στο κυνήγι των εγκληματιών όταν εγκατέλειψε σχολή καλών τεχνών- πιστεύει ότι τα θύματα και οι μάρτυρες με περισσότερη εμπειρία στην οπτική σκέψη ή που έχουν ένα «καλλιτεχνικό μάτι» επίσης έχουν την τάση να είναι καλύτεροι μάρτυρες.

Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί η Μητροπολιτική Αστυνομία για τα σκίτσα των υπόπτων αναπτύχθηκε από το πανεπιστήμιο του Κεντ. Δίνει στους μάρτυρες σχήματα προσώπου και χαρακτηριστικά για να επιλέξουν και ένας αλγόριθμος αρχίζει να συνδυάζει τις επιλογές. Ο αστυνομικός μπορεί χειροκίνητα να κάνει αλλαγές και να προσθέσει λεπτομέρειες.

Ο Μπαρνς χαρακτηρίζει ντροπιαστικά κάποια από τα σχόλια που έχουν γίνει στα βρετανικά ΜΜΕ για τα σκίτσα υπόπτων, ενώ σημειώνει ότι η δουλειά του μπορεί να οδηγήσει στην ταυτοποίηση υπόπτων σε 1 στις 4 περιπτώσεις. «Δεν είναι δουλειά μας, είναι το πώς λέει ο μάρτυρας ότι μοιάζει ο εγκληματίας. Αυτό που ξεχνιέται είναι πως αυτοί οι άνθρωποι έχουν τρομοκρατηθεί», σημείωσε.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, μερικά από τα πιο παράξενα σκίτσα ήταν αυτά που είχαν αποτέλεσμα. «Υπήρχε ένα που έμοιαζε με γάτα και στην πραγματικότητα βρήκαν κάποιον που του έμοιαζε», ανέφερε ως παράδειγμα.

Με πληροφορίες από Times

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM