Ο σεφ Τζέιμι Όλιβερ πρόκειται να μετατρέψει τα απομεινάρια της επιχειρηματικής του αυτοκρατορίας σε μια «Β Corporation» που δίνει επίσημα ισοδύναμο βάρος στους ανθρώπους, στον πλανήτη και στα κέρδη.

 

Σύμφωνα με τον Guardian, o διάσημος σεφ το βλέπει ως έναν τρόπο να εμπλέξει την εκστρατεία του για θέματα όπως η παιδική παχυσαρκία και η ορθή μεταχείριση των ζώων στον ιστό της επιχείρησης, μετά την κατάρρευση της ιταλικής αλυσίδας του Jamie.

 

Ο όρος B Corp, που χαρακτηρίζει ως δίκαιου εμπορίου τις επιχειρήσεις, χαρακτηρίζεται παράλληλα ως παγκόσμιο κίνημα ανθρώπων που χρησιμοποιούν τις επιχειρήσεις ως μια δύναμη για το κοινό καλό. Κερδίζει συνεχώς έδαφος καθώς η κλιματική κρίση σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ανισότητα, επηρεάζει επικεφαλής επιχειρήσεων. Οι B Corps δεσμεύονται να εστιάσουν τόσο σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες  όπως θα έκαναν και με τα κέρδη.

 

Μέχρι στιγμής πάνω από 3.000 εταιρείες παγκοσμίως έχουν καταστεί B Corps μετά από μια διαδικασία πιστοποίησης που μπορεί να πάρει από εβδομάδες έως αρκετά χρόνια, ανάλογα με το μέγεθος και την πολυπλοκότητα της επιχείρησης. 

 

Το σχέδιο προέκυψε καθώς ο όμιλος Jamie Oliver δημοσίευσε την πρώτη του έκθεση κοινωνικών επιπτώσεων, την οποία περιγράφει ως το πρώτο βήμα για να γίνει ξανά το brand του μια κορυφαία επιχείρηση. Ο Oliver παραδέχεται ότι «η επιχείρησή μου δεν είναι τέλεια» και πως το 2019 ήταν ένα δύσκολο έτος.

 

Η πρόσφατη κατάρρευση της ιταλικής αλυσίδας Jamie, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν πάνω από 1000 θέσεις εργασίας, ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για τον σεφ. «Με τα εστιατόρια, είχαμε καλές και κακές στιγμές», είπε σε μια πρόσφατη συνέντευξη. «Τώρα έχω δει πολλά, ξέρω και αισθάνθηκα πολλά. Δεν θα λειτουργήσω ποτέ με τον ίδιο τρόπο και πάλι. Αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα που πρέπει να δώσουμε. Δεν πρόκειται να αποσυρθώ», είπε τονίζοντας πως θα συνεχίσει με τις άλλες εμπορικές δραστηριότητες της εταιρίας του.