Ο Τζουζέπε Πενόνε στη γκαλερί Γκαγκόσιαν στην Αθήνα

Ο Τζουζέπε Πενόνε στη γκαλερί Γκαγκόσιαν στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτο: Manuel Lagos Cid/Paris Match Archive/Getty Images
0

Ο 74χρονος εικαστικός καλλιτέχνης ασχολείται με γλυπτά εγκαταστάσεις και σχέδια και τα έργα του διακρίνονται από την έμφαση στη διαδικασία και τη χρήση φυσικών υλικών, όπως πηλός, πέτρα, μέταλλο και ξύλο. Το έργο του προσπαθεί να αφομοιώσει τη φύση στην καλλιτεχνική του πρακτική, και πιο συγκεκριμένα, το δέντρο, ένας ζωντανός οργανισμός που μοιάζει πολύ με μια ανθρώπινη φιγούρα, είναι ένα επαναλαμβανόμενο στοιχείο στο έργο του.

Ο Πενόνε δημιούργησε το πρώτο του γλυπτό Albero ("Δέντρο") το 1969, μια σειρά που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.  Από τότε, η πρακτική του συνέχισε να διερευνά και να ερευνά τον φυσικό κόσμο και την ποιητική σχέση μεταξύ ανθρώπου και φύσης, καλλιτεχνικής διαδικασίας και φυσικής διαδικασίας.

Η πρώιμη δουλειά του συσχετίζεται συχνά με το κίνημα της Άρτε Πόβερα. Βραβευμένος με το Praemium Imperiale, ο Πενόνε παρουσίασε στο πλαίσιο της φετινής Μπιενάλε αρχιτεκτονικής της Βενετίας το έργο που έχει τίτλο «Πώς θα ζήσουμε μαζί;», τη δική του εκδοχή για το διάλογο φύσης και ανθρώπου, φυτεύοντας μια λεύκα στα νερά των καναλιών της Βενετίας, κοντά στο Αρσενάλε, ένα δέντρο που στα κλαδιά του λικνίζεται μια βαριά πέτρα. Το έργο  «The Listener», παρουσιάζει την ιδέα ενός σιωπηλού δυνητικού ακροατή σε καθέναν που το βλέπει ή το πλησιάζει.

Ο Τζουζέπε Πενόνε στη γκαλερί Γκαγκόσιαν στην Αθήνα Facebook Twitter
Giuseppe Penone, Impronte di corpi nell’aria (Bodies Imprinted in the Air), 2021. © 2021 Giuseppe Penone/Artists Rights Society (ARS), New York/ADAGP, Paris

Ο Ιταλός δημιουργός επέλεξε το δέντρο που αφουγκράζεται συμβολικά τη γη και τα όντα της εδώ και αιώνες, ως έμβλημα σοφίας και κατανόησης. Μας παρουσιάζει μέσα στο νερό ένα τόπο συνομιλίας και αναστοχασμού, προάγοντας τον διάλογο τόσο με τον εαυτό μας όσο και με τους γύρω μας και τον κόσμο. Είναι η δική του συμβολή στον προβληματισμό που θέτει το θέμα της Μπιενάλε και σχετίζεται όχι με τον τρόπο που μπορούμε να ζούμε ο ένας με τον άλλο αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να ακούμε, κατά συνέπεια να κατανοούμε ο ένας τον άλλο στην κοινωνία του 21ου αιώνα.

Ο Πενόνε, δημιούργησε αυτό το δέντρο για το ίδρυμα Vulsat Foundation που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό σε σχέση με τα ζητήματα ακρόασης και επικοινωνίας, τα οποία θεωρεί θεμελιώδη στην επίλυση των κρίσιμων προβλημάτων του κόσμου.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM
Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Πολιτισμός / Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Στο Εθνικό Θέατρο, όπου υπήρξε μέλος για πάνω από 20 χρόνια, πρωταγωνίστησε σε 34 έργα, από την Ηλέκτρα και τον Πειρασμό του Ξενόπουλου, έως τον Οθέλλο και τη Λυσιστράτη
LIFO NEWSROOM
Μία Φάροου: Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Πολιτισμός / Μία Φάροου: «Ήταν ένα σπάνιο άτομο» - Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Το μήνυμα της έρχεται μετά την απόφαση της Νταϊάν Κίτον να υπερασπιστεί δημόσια τον Γούντι Άλεν, εν μέσω κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης τους
LIFO NEWSROOM