Η λεύκα που «ακούει» τη φωνή του κόσμου, στη Μπιενάλε της Βενετίας από τον Τζουζέπε Πενόνε

Η λεύκα που «ακούει» τη φωνή του κόσμου, στη Μπιενάλε της Βενετίας από τον Τζουζέπε Πενόνε Facebook Twitter
© Φωτο: Sebastiano Pellion di Persano. Courtesy of Vuslat Foundation and Giuseppe Penone
0

Τα δέντρα είναι αυτά που αφουγκράζονται τον ψίθυρο του κόσμου και αυτή η ποιητική προσέγγιση αποτέλεσε την έμπνευση για τον Ιταλό καλλιτέχνη και γλύπτη Τζουζέπε Πενόνε, γνωστό για τα μεγάλης κλίμακας γλυπτά δέντρων που αναφέρονται στη σχέση μεταξύ του ανθρώπου και φυσικού κόσμου.

Η πρώιμη δουλειά του συσχετίζεται συχνά με το κίνημα της Άρτε Πόβερα. Βραβευμένος με το Praemium Imperiale, ο Πενόνε παρουσίασε στο πλαίσιο της φετινής Μπιενάλε αρχιτεκτονικής της Βενετίας το έργο που έχει τίτλο «Πώς θα ζήσουμε μαζί;», τη δική του εκδοχή για το διάλογο φύσης και ανθρώπου, φυτεύοντας μια λεύκα στα νερά των καναλιών της Βενετίας, κοντά στο Αρσενάλε, ένα δέντρο που στα κλαδιά του λικνίζεται μια βαριά πέτρα. Το έργο  «The Listener», παρουσιάζει την ιδέα ενός σιωπηλού δυνητικού ακροατή σε καθέναν που το βλέπει ή το πλησιάζει.

Η λεύκα που «ακούει» τη φωνή του κόσμου, στη Μπιενάλε της Βενετίας από τον Τζουζέπε Πενόνε Facebook Twitter
© Φωτο: Sebastiano Pellion di Persano. Courtesy of Vuslat Foundation and Giuseppe Penone
αγιο

Ο Ιταλός δημιουργός επέλεξε το δέντρο που αφουγκράζεται συμβολικά τη γη και τα όντα της εδώ και αιώνες, ως έμβλημα σοφίας και κατανόησης. Μας παρουσιάζει μέσα στο νερό ένα τόπο συνομιλίας και αναστοχασμού, προάγοντας τον διάλογο τόσο με τον εαυτό μας όσο και με τους γύρω μας και τον κόσμο. Είναι η δική του συμβολή στον προβληματισμό που θέτει το θέμα της Μπιενάλε και σχετίζεται όχι με τον τρόπο που μπορούμε να ζούμε ο ένας με τον άλλο αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να ακούμε, κατά συνέπεια να κατανοούμε ο ένας τον άλλο στην κοινωνία του 21ου αιώνα.

Ο Πενόνε, δημιούργησε αυτό το δέντρο για το ίδρυμα Vulsat Foundation που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό σε σχέση με τα ζητήματα ακρόασης και επικοινωνίας, τα οποία θεωρεί θεμελιώδη στην επίλυση των κρίσιμων προβλημάτων του κόσμου.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όζι Όζμπορν: Όλα όσα έγιναν στο μεγάλο φινάλε των Black Sabbath

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: Όλα όσα έγιναν στο μεγάλο φινάλε των Black Sabbath

Η συναυλία «Back To The Beginning» χαρακτηρίστηκε ως η "τελευταία υπόκλιση" για τον άνθρωπο που θεωρείται ο «πατέρας» του heavy metal έπειτα από αρκετά χρόνια προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Πάρκινσον
LIFO NEWSROOM
Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Πολιτισμός / Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Το συγκρότημα επανενώθηκε επί σκηνής έπειτα από 16 χρόνια - Ένα σετ γεμάτο ύμνους της βρετανικής μουσικής, πάθος, χιούμορ και η αγκαλιά που περίμεναν όλοι
LIFO NEWSROOM
Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Πολιτισμός / Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Για πρώτη φορά, επιστήμονες κατόρθωσαν να αποκωδικοποιήσουν το πλήρες DNA ενός ανθρώπου που έζησε στις απαρχές της αιγυπτιακής πολιτισμικής ιστορίας, φέρνοντας στο φως εκπλήξεις για τις γενετικές καταβολές των πρώτων κατοίκων της κοιλάδας του Νείλου
LIFO NEWSROOM
Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα προσθήκη στο franchise του Jurassic World, η επανέκδοση του «Cool Hand Luke» και μια κωμωδία με τον δημοφιλή Γάλλο κωμικό ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM