Ο Louboutin έχασε και πλέον μπορούν επισήμως όλα τα παπούτσια να έχουν κόκκινη σόλα

Ο Louboutin έχασε και πλέον μπορούν επισήμως όλα τα παπούτσια να έχουν κόκκινη σόλα Facebook Twitter
0

Ο γάλλος σχεδιαστής υποδημάτων Christian Louboutin, γνωστός για τα πολυτελή του παπούτσια, προσπαθεί εδώ και χρόνια να διεκδικήσει το μονοπώλιο της κατακόκκινης σόλας, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία σχεδιασμού των υποδημάτων του.

Την Τρίτη, το ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσε τέλος στην προσπάθεια αυτή αποφασίζοντας πώς όλοι οι δημιουργοί υποδημάτων μπορούν να επιλέξουν τον ίδιο χρωματισμό.

Ο Louboutin είχε καταθέσει αγωγή κατά του 2012 εναντίον της Van Haren, μιας ολλανδικής εταιρείας που πουλούσε ψηλοτάκουνες γόβες με το ίδιο χρώμα στο εσωτερικό της σόλας, αλλά σε πολύ πιο οικονομική τιμή.

Οι δικηγόροι του Louboutin ισχυρίστηκαν ότι τα παπούτσια που πωλούνται από την Van Haren, παραβίαζαν το εμπορικό σήμα της μάρκας  και ισχυρίστηκαν πως είναι καταχωρημένο στο Βέλγιο, στην Ολλανδία και στο Λουξεμβούργο, αναφερόμενο ως κόκκινο χρώμα (Pantone 18 1663TP) που εφαρμόζεται στο πέλμα του παπουτσιού.

Ο Van Haren έπρεπε να σταματήσει προσωρινά να κατασκευάζει και να πουλά τα παπούτσια, αλλά οι δικηγόροι της εταιρείας αγωνίστηκαν και η υπόθεση τελικά έφτασε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Ο Maciej Szpunar, γενικός εισαγγελέας του δικαστηρίου, δήλωσε την Τρίτη ότι οι κόκκινες σόλες του Louboutin δεν μπορούν τυπικά να κατοχυρωθούν βάσει της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η υπόθεση αναδεικνύει μία από τις πιο δύσκολες ερωτήσεις στη μόδα: Σε έναν κόσμο όπου οι σχεδιαστές έχουν συχνά ξεχωριστά στιλ και προσελκύουν τους θαυμαστές με βάση αυτά τα στιλ, τι μπορεί και τι δεν μπορεί να θεωρηθεί εμπορικό σήμα;

Μεγάλοι όμιλοι όπως ο LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton και ο Kering έχουν συχνά στραφεί στα δικαστήρια για να πολεμήσουν την αντιγραφή που είναι ένα μεγάλος εχθρός των  ισχυρών στη βιομηχανία της μόδας. Πιο πρόσφατα, όμως, μικρότερα εμπορικά σήματα και σχεδιαστές έχουν επίσης αρχίσει να ασκούν νομικές ενέργειες, ιδίως κατά μεγαλύτερων εταιρειών πολυτελείας που ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούν τα σχέδιά τους χωρίς την άδεια τους.

Ο Louboutin ωστόσο έχει στο παρελθόν καταφέρει να κερδίσει τη νομική μάχη εναντίον του οίκου Yves Saint Laurent σε ένα ομοσπονδιακό δικαστήριο προσφυγών των Ηνωμένων Πολιτειών, το οποίο του επέτρεψε να προστατεύει τις κόκκινες σόλες του ως σήμα κατατεθέν.

Το ενδεχόμενο αυτή η απόφαση θα οδηγήσει μεγάλους οίκους να λανσάρουν τουλάχιστον στην Ευρώπη την ίδια ακριβώς σόλα είναι αυτό που το στρατόπεδο του Louboutin καλείται τώρα να αντιμετωπίσει. Αν κάτι τέτοιο αρχίσει να συμβαίνει όλο και πιο συχνά, η υποτίμηση και η αξία του διάσημου χαρακτηριστικού είναι αναπόφευκτη και το πλήγμα για τον οίκο θα είναι μεγάλο.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρώμη: Το διάσημο Caffè Greco κινδυνεύει να κλείσει

Πολιτισμός / Ρώμη: Το διάσημο Caffè Greco κινδυνεύει να κλείσει

Ένα από τα πιο θρυλικά στέκια της Ευρώπης, με 250 χρόνια ιστορίας και θαμώνες από τον Γκαίτε και τον Σοπενχάουερ μέχρι τον Σταντάλ και τον Ίψεν, κινδυνεύει με λουκέτο καθώς οι ιδιοκτήτες απαιτούν ενοίκιο πολλαπλάσιο από το προηγούμενο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM