Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus: Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα στο Ωδείο Αθηνών

Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus | Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα του Ωδείου Αθηνών Facebook Twitter
Φωτο: Αρχείο Μουσείου Μπενάκη
0

Το Goethe-Institut Athen παρουσιάζει σε συνεργασία με τα Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη και το Ωδείο Αθηνών τη νέα μόνιμη έκθεση «Από το κτήριο στην κοινότητα: Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus­».


Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος (1903 - 1992) είναι ο μοναδικός Έλληνας αρχιτέκτονας που έζησε για δύο χρόνια στη Βαϊμάρη, την εποχή που λειτουργούσε εκεί η Σχολή του Bauhaus, και ήρθε σε άμεση επαφή με τις αρχές, τη διδασκαλία και τους ανθρώπους της διάσημης αυτής σχολής.


Η εμπειρία του Bauhaus και γενικότερα του κλίματος της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης υπήρξε καταλυτική για το μετέπειτα έργο του. Κατανόησε το Bauhaus όχι ως ένα «στυλ», αλλά ως έναν ευρύτερο τρόπο σκέψης και δημιουργίας, τον οποίο εφάρμοσε στα σχέδιά του για το Πνευματικό Κέντρο της Αθήνας (1959) και το κτήριο του Ωδείου Αθηνών, το μόνο κτίσμα που υλοποιήθηκε από την εκτενή εκείνη μελέτη. 


Με αφορμή την ανακαίνιση των χώρων του Ωδείου Αθηνών, η έκθεση στεγάστηκε στον 1ο όροφο και έλαβε μόνιμο χαρακτήρα. Επικεντρώνεται στην ιστορία του σημαντικού αυτού κτηρίου. Επίσης, προσφέρει μια περιήγηση στις διάφορες πτυχές της σταδιοδρομίας του αρχιτέκτονα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού μοντερνισμού του 20ού αιώνα, και φωτίζει την περίοδο κατά την οποία σχεδιάστηκε και ανεγέρθηκε το Ωδείο Αθηνών.


Παράλληλα, η έκθεση λειτουργεί ως προτροπή προς τους επισκέπτες και τις επισκέπτριες να συνεχίσουν την περιήγησή τους στους υπόλοιπους χώρους του κτηρίου, με την επιδίωξη να γίνει κατανοητή η πρόθεση του αρχιτέκτονα να λειτουργήσει το κτήριο ως μέσο σύστασης μιας κοινότητας, η οποία θα μοιράζεται δημιουργικά το ενδιαφέρον της για τη μουσική και τις τέχνες.

Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus | Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα του Ωδείου Αθηνών Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτο: Θοδωρής Αναγνωστόπουλος
Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus | Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα του Ωδείου Αθηνών Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτο: Θοδωρής Αναγνωστόπουλος
Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus | Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα του Ωδείου Αθηνών Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτο: Θοδωρής Αναγνωστόπουλος


 

Η επιμέλεια είναι του Λουκά Μπαρτατίλα, αρχιτέκτονα και υποψήφιου διδάκτορα στο

Bauhaus-Universität της Βαϊμάρης.

Εγκαίνια: Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022, 18:00,

Ωδείο Αθηνών, Ρηγίλλης & Βασ.Γεωργίου Β' 17-19

Είσοδος ελεύθερη

Επιμέλεια έκθεσης: Λουκάς Μπαρτατίλας

Ώρες λειτουργίας:

Την έκθεση μπορείτε να επισκεφθείτε από τις 22 Μαρτίου κατά τις ώρες λειτουργίας του Ωδείου Αθηνών: Δευτέρα–Σάββατο, από τις 10.00 π.μ. έως τις 10.00 μ.μ. 

 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Πολιτισμός / Γιατί ο Moby προσφέρει δωρέαν την μουσική του και έχει γίνει «ο παράξενος γέρος που θα δεις στα βουνά»

Νηφάλιος πλέον και με αρκετά χρόνια να τον χωρίζουν από τις μέρες της απόλυτης δόξας, ο Moby τα τελευταία χρόνια κάνει κάτι που λίγοι καταξιωμένοι καλλιτέχνες τολμούν
LIFO NEWSROOM
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρωμαϊκή Εποχή: Η «καλύτερη ένδειξη» μέχρι σήμερα ότι οι μονομάχοι πάλευαν με λιοντάρια σε έναν σκελετό

Πολιτισμός / Ρωμαϊκή Εποχή: Η «καλύτερη ένδειξη» μέχρι σήμερα ότι οι μονομάχοι πάλευαν με λιοντάρια σε έναν σκελετό

«Είναι η πρώτη φορά που έχουμε φυσικές αποδείξεις για μονομάχους που πάλευαν, ή συμμετείχαν σε ένα θέαμα, με μεγάλες γάτες όπως τα λιοντάρια» σύμφωνα με τους ειδικούς
LIFO NEWSROOM