Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα: Μέσω Virtual Reality ο τορπιλισμός του θωρηκτού Φετχί Μπουλέντ

Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα: Μέσω Virtual Reality ο τορπιλισμός του θωρηκτού Φετχί Μπουλέντ Facebook Twitter
Φωτ. Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα
0

Το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας παρουσίασε το πρόγραμμα CuRVE μέσω του οποίου πέτυχε την ψηφιακή αναβίωση του τορπιλισμού του οθωμανικού θωρηκτού Φέτχι Μπουλέντ. 

Αναλυτικότερα, την δυνατότητα να μεταφερθούν πίσω στο χρόνο και να «ζήσουν» με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας, τον τορπιλισμό του τουρκικού θωρηκτού Φετχί Μπουλέντ από τον τότε υποπλοίαρχο Νικόλαο Βότση, στις 18 Οκτωβρίου του 1912, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θα έχουν από το φθινόπωρο οι επισκέπτες του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα.

Συγκεκριμένα, θα μπορούν να «περπατήσουν» στο ελληνικό πλοίο που έριξε τις τορπίλες και να βιώσουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας το παράτολμο εγχείρημα του ελληνικού πληρώματος.

Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα: Το καινοτόμο σύστημα CuRVE

Η ψηφιακή αναβίωση έγινε δυνατή μέσα από το καινοτόμο σύστημα CuRVE το οποίο συνδυάζει τα τελευταία επιτεύγματα των τεχνολογιών Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) και της αφήγησης Storytelling (ST), το οποίο υλοποίησαν το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, η εταιρεία N-CODE Audio Visual Productions και η Ομάδα Απεικόνισης Πληροφορίας και Εικονικής Πραγματικότητας του Εργαστηρίου Ενσύρματης Τηλεπικοινωνίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα για την παρουσίαση του CuRVE, o καθηγητής του Πανεπιστημίου, Κωνσταντίνος Μουστάκας επισήμανε ότι το σύστημα είναι ξεχωριστό, γιατί αποτελεί καρπό μιας συνεργασίας με διεπιστημονικό χαρακτήρα, με ερευνητικό και καλλιτεχνικό σκέλος. Πρόσθεσε, δε, ότι η εφαρμογή είναι σε πιλοτικό στάδιο και οι συντελεστές θέλουν να την τελειοποιήσουν και να την επεκτείνουν,

Μια σύντομη παρουσίαση του προγράμματος εικονικής πραγματικότητας έκανε ο Δημήτριος Μουρτζόπουλος από την N-CODE. Όπως είπε, στην αρχή έγινε με τη βοήθεια δορυφορικών φωτογραφιών η αναπαράσταση του εδάφους, ακολούθησε η δημιουργία των κτιρίων στο παραλιακό μέτωπο του 1912, οι χαρακτήρες του πληρώματος με την κατάλληλη ενδυμασία και το σενάριο, που βασίστηκε στην ιστορική έρευνα.

Την ανάγκη τα μουσεία να πάνε γρήγορα «στην επόμενη μέρα» και να διανθίσουν με την τεχνολογία την εμπειρία που προσφέρουν στους επισκέπτες τους, επισήμανε η Σταυρούλα Μαυρογένη, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, διευθύντρια Κέντρου Έρευνας Μακεδονικής Ιστορίας και Τεκμηρίωσης του Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας.

Όσοι επιθυμούσαν από το κοινό, είχαν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία της εικονικής περιήγησης πλήρους εμβύθισης, διάρκειας περίπου 10 λεπτών, με τη χρήση ποδόμυλου VR και συσκευής VR (Head Mounted Display) και να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πολιτισμός / Μενδώνη από Ουάσινγκτον: «Ο Πολιτισμός αποτελεί συνδετική και ενοποιητική δύναμη ανάμεσα στις δύο χώρες»

Η Λίνα Μενδώνη είχε για δεύτερη φορά συνάντηση εργασίας με τον ανώτερο αξιωματούχο του αμερικάνικου υπουργείου Εξωτερικών για θέματα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης Δρ Darren Beattie
LIFO NEWSROOM
Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM