Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ: Μην τιμωρείτε τους Ρώσους καλλιτέχνες και αθλητές για τον πόλεμο

Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ: Μην τιμωρείτε τους Ρώσους καλλιτέχνες και αθλητές για τον πόλεμο Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Οι Ρώσοι καλλιτέχνες- και οι αθλητές- δεν πρέπει να πληρώνουν το τίμημα για τον πόλεμο στην Ουκρανία, είναι το μήνυμα που έστειλε ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ

Με δηλώσεις του, ο Μπαρίσνικοφ- ένας από τους κορυφαίους χορευτές τις δεκαετίες του ‘70 και του ‘80- τάχθηκε κατά των κυρώσεων σε βάρος καλλιτεχνών ή αθλητών, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. 

«Μια ανοιχτή ανταλλαγή στην τέχνη είναι πάντα κάτι καλό. Δεν πιστεύω ότι είναι σωστό να πέφτει το βάρος των πολιτικών αποφάσεων μιας χώρας στους ώμους των καλλιτεχνών ή των αθλητών, που μπορεί να έχουν ευάλωτους συγγενείς στην πατρίδα τους», δήλωσε στον Guardian. 

«Για τους ανθρώπους σε αυτές τις εκτεθειμένες θέσεις, η ουδετερότητα είναι μια ισχυρή δήλωση. Και αν θέλετε να είμαι πιο συγκεκριμένος, ο Ντανίλ Μεντβέντεφ θα πρέπει να παίξει στο Wimbledon», συμπλήρωσε ο Μπαρίσνικοφ. 

Την προηγούμενη εβδομάδα ο Βρετανός υπουργός Αθλητισμού, Νάιτζελ Χάντλστον δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα χρειαστεί διαβεβαιώσεις ότι όποιοι αθλητές μπουν στη χώρα «δεν είναι υποστηρικτές του Πούτιν». Κάτι που προκάλεσε αμφιβολίες για το αν ο Μεντβέντεφ- ο Ρώσος που είναι στο Νο1 της παγκόσμιας κατάταξης του τένις- θα μπορέσει να παίξει το Wimbledon. 

Ο Μπαρίσνικοφ εξέφρασε τον φόβο πως η Ρωσία θα κάνει σχεδόν αδύνατο το όποιο θετικό μέλλον για τους νέους της. «Αυτή τη στιγμή υπάρχει αυτός ο Ρουβίκωνας που πρέπει να διαβεί η Ρωσία. Είτε θα βρει έναν τρόπο να τερματίσει αυτή τη σύγκρουση και να ζήσει σε μια ανοιχτή παγκόσμια κοινωνία, είτε θα ωθηθεί προς τα πίσω, χωρίς καμία ελπίδα ανάκαμψης», δήλωσε. 

Ο 74χρονος- που γεννήθηκε στη Ρίγα, στη σημερινή Λετονία, και αυτομόλησε από τη Σοβιετική Ένωση στον Καναδά το 1974- ξεκίνησε μαζί με άλλους κορυφαίους Ρώσους, που είναι επικριτικοί απέναντι στο Κρεμλίνο, την καμπάνια True Russia. Στόχος τους να αλλάξει η αντίληψη για τη ρωσική κουλτούρα, αλλά και να συγκεντρωθούν χρήματα για να βοηθήσουν τους πρόσφυγες. 

Οι γνωστοί Ρώσοι πρέπει να κάνουν τώρα μια επιλογή, δήλωσε ο Μπαρίσνικοφ, μιλώντας από το σπίτι του στη Νέα Υόρκη. «Είναι ατομική επιλογή κάθε καλλιτέχνη αν θα επιλέξει να μιλήσει ανοιχτά ή όχι», είπε και επανέλαβε τα λόγια του Πάπα Φραγκίσκου: «Ο πόλεμος είναι τρέλα! Σταματήστε, παρακαλώ! Κοιτάξτε αυτή τη βαναυσότητα!». 

Είναι ξεκάθαρο, συμπλήρωσε ο Μπαρίσνικοφ, σε ποιον απευθύνονται αυτά τα λόγια. «Η Ρωσία ήδη έχει επιστρέψει στην εποχή του Στάλιν. Η τέχνη είναι παράπλευρη απώλεια και είναι αδύνατο να υποθέσεις πώς θα καταλήξει αυτό», πρόσθεσε. 

Ο 74χρονος επικαλέστηκε τον «Γλάρο» του Τσέχοφ, για να περιγράψει την κατάσταση για τη νέα γενιά στη Ρωσία. 

«Ο Τριγκόριν μιλά για το αίσθημα του να είσαι πίσω από την εποχή, σε σχέση με την επιστήμη και τον σύγχρονο κόσμο. Νιώθει σαν ένας φτωχός ηλικιωμένος αγρότης που ζει σε ένα σιδηροδρομικό σταθμό, μόνο για να δει το τρένο του να φεύγει. Τρέχει να το πιάσει, αλλά ξέρει πως ό,τι κι αν κάνει, το τρένο θα συνεχίσει να απομακρύνεται. Η Ρωσία είναι επικίνδυνα κοντά σε αυτό το σενάριο του φτωχού αγρότη και είμαι σίγουρος ότι εκατομμύρια Ρώσοι, ιδιαίτερα οι νέοι, θα προτιμούσαν να είναι σε αυτό το τρένο», δήλωσε. 
 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM