Μια ξεχασμένη ακουαρέλα του Τέρνερ δημοπρατείται για μισό εκατομμύριο δολάρια

Μια ακουαρέλα του Τέρνερ από ένα δωμάτιο σπιτιού σε δημοπρασία για μισό εκατομμύριο δολάρια Facebook Twitter
The approach to Venice or Venice from the lagoon Φωτ.: Christie's
0

Όταν ένας πολίτης υπέβαλε σε μια διαδικτυακή υπηρεσία αξιολόγησης του οίκου δημοπρασιών Christie's ένα αίτημα εκτίμησης μιας ακουαρέλας που είχε στο σπίτι του, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι επρόκειτο για έργο του Ουίλιαμ Τέρνερ, και μάλιστα για μια βραβευμένη ακουαρέλα του που θα βγει σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη στις 4 Φεβρουαρίου – εκτιμάται στα 300.000-500.000 χιλιάδες δολάρια.

Το έργο, που τώρα είναι γνωστό ως The approach to Venice ή Venice from the lagoon (γύρω στο 1840), απεικονίζει μια επερχόμενη καταιγίδα και ήταν στην κατοχή της οικογένειας ενός Άγγλου μηχανικού και συλλέκτη από το 1930 περίπου. Εκείνη την εποχή θεωρούσαν ότι ήταν έργο του Τέρνερ, αλλά αργότερα πίστευαν ότι το ζωγράφισε ο πολυμαθής συγγραφέας και ιστορικός τέχνης Τζον Ράσκιν.

Όταν η ακουαρέλα δόθηκε για εκτίμηση ήταν σε κακή κατάσταση, είχε πάρει μια πρασινωπή απόχρωση λόγω του σημείου στο οποίο ήταν τοποθετημένη για χρόνια. Παρ' όλα αυτά, η ειδική των Christie's στα βρετανικά σχέδια και στις ακουαρέλες αναγνώρισε τις δυνατές πινελιές και την παλέτα του Τέρνερ, δηλαδή όσα χρειάζονταν για να εκτιμήσει σωστά το έργο.

Οι περισσότερες από τις ακουαρέλες που ζωγράφισε ο Τέρνερ παρέμειναν στην κατοχή του μέχρι τον θάνατό του το 1851 και στη συνέχεια μπήκαν στην εθνική συλλογή του Ηνωμένου Βασιλείου. Μερικές, ωστόσο, παρέμειναν στον έμπορό του μέχρι το 1868, συμπεριλαμβανομένου του έργου των Christie's.

Η ανάλυση του έργου και η εξέτασή του επιβεβαίωσαν ότι αυτό έγινε στον ίδιο τύπο χαρτιού που χρησιμοποίησε ο Τέρνερ για να αποτυπώσει κι άλλες απόψεις της Βενετίας. 

Το έργο έγινε στην τρίτη και τελευταία επίσκεψη του Τέρνερ στη Βενετία το 1840. Ο καλλιτέχνης έκανε τρία ταξίδια στη Βενετία, στα τέλη του καλοκαιριού του 1819, του 1833 και του 1840 και οι πίνακες που του ενέπνευσαν η ξεχωριστή γοητεία, το αστραφτερό φως, η αιθέρια ομορφιά και η ξεθωριασμένη λαμπρότητα της πόλης αποτελούν μερικά από τα πιο αγαπημένα, μαγευτικά και αινιγματικά έργα του.

Ήταν ένας από τους πολλούς διακεκριμένους καλλιτέχνες που επισκέφτηκαν την πόλη και ήταν 44 ετών όταν έκανε το πρώτο του ταξίδι στη Βενετία. Πριν ακόμα την επισκεφθεί, οι αντιλήψεις του για την ιταλική πόλη είχαν διαμορφωθεί κυρίως από το έργο του Αντόνιο Καναλέτο που έδωσε τη δυνατότητα στη γενιά του Τέρνερ να πάρει μια ιδέα της πόλης. 

Ο καλλιτέχνης κατάφερε να συλλάβει τις μοναδικές ιδιότητες της Βενετίας μέσα από το φίλτρο της δικής του ευαισθησίας. Τα βενετσιάνικα σκίτσα και οι ακουαρέλες του ειδικότερα μεταφέρουν το προσωπικό του όραμα –το οποίο παραμένει τόσο συναρπαστικό σήμερα όσο και τότε–, προσφέροντάς μας μια ματιά στην εσωτερική λειτουργία του καλλιτεχνικού του μυαλού.

Οι ακουαρέλες του Τέρνερ πωλήθηκαν πολύ πιο ακριβά από την εκτίμηση των Christie's. Για παράδειγμα, το Sunrise over the sea (1845) εκτιμήθηκε το 2023 μεταξύ 600.000 και 800.000 στερλινών και πωλήθηκε τελικά για 1 εκατομμύριο στερλίνες.

Με στοιχεία από artnewspaper

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επαναπατρίστηκε από τη Χιλή πολύτιμο θραύσμα από αρχαϊκό ναό της Ακρόπολης

Πολιτισμός / Επαναπατρίστηκε από τη Χιλή πολύτιμο θραύσμα από αρχαϊκό ναό της Ακρόπολης

Το μαρμάρινο θραύσμα βρισκόταν στην κατοχή Χιλιανού πολίτη και σύμφωνα με τον ίδιο, η  οικογένειά του το κατείχε από τη δεκαετία του 1930, με την πληροφορία ότι προέρχεται από την Ακρόπολη
LIFO NEWSROOM
Έιμι Σέραλντ: Η διάσημη ζωγράφος καταγγέλλει λογοκρισία και ακυρώνει μεγάλη έκθεση στο Smithsonian

Πολιτισμός / Έιμι Σέραλντ: Η διάσημη ζωγράφος καταγγέλλει λογοκρισία και ακυρώνει μεγάλη έκθεση στο Smithsonian

Η Αφροαμερικανή εικαστικός επικαλείται λογοκρισία σχετικά με έναν από τους πίνακές της, εμπνευσμένο από τρανς καλλιτέχνιδα - «Σε μια εποχή που τα τρανς άτομα δέχονται επιθέσεις, φιμώνονται και κινδυνεύουν στις ΗΠΑ, η σιωπή δεν είναι επιλογή»
LIFO NEWSROOM
Όζι Όζμπορν: «Δεν μπορούσε να σταθεί όρθιος» - Οι αδελφές του αποκαλύπτουν για την τελευταία τους συνάντηση

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: «Δεν μπορούσε να σταθεί όρθιος» - Οι αδελφές του αποκαλύπτουν για την τελευταία τους συνάντηση

«Στο τελευταίο του μήνυμα μου έγραψε ότι θα ξαναρχόταν στο Μπέρμιγχαμ» - Αποκάλυψαν πως η τελευταία τους συνάντηση ήταν στην αποχαιρετιστήρια συναυλία των Black Sabbath
LIFO NEWSROOM
Όζι Όσμπορν: Το αντίο του Έλληνα κιθαρίστα που ήταν στο πλευρό του για 7 χρόνια - «Άλλαξες τη ζωή μου για πάντα»

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: Το αντίο του Έλληνα κιθαρίστα που ήταν στο πλευρό του για 7 χρόνια - «Άλλαξες τη ζωή μου για πάντα»

«Ως κιθαρίστας, ήταν η ύψιστη τιμή της καριέρας μου να ηχογραφήσω ένα άλμπουμ και να περιοδεύσω μαζί σου σε όλο τον κόσμο για 7 χρόνια» έγραψε ο Gus G
LIFO NEWSROOM
Marvel, διαζύγια και πρώτα ραντεβού από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Marvel, διαζύγια και πρώτα ραντεβού από αύριο στους κινηματογράφους

Το «Fantastic Four: First Steps», το συζυγικό δράμα της Αλίκης Δανέζη-Κνούτσεν και το νέο crowdpleaser του δημιουργού των «Τέλειων Ξένων» είναι μερικές από τις ταινίες που κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα, με τις επανεκδόσεις να κλέβουν την παράσταση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Όζι Όζμπορν: Οι Black Sabbath, ο Έλτον Τζον και ο Ροντ Στιούαρτ αποχαιρετούν τον «Πρίγκιπα του Σκότους»

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: Οι Black Sabbath, ο Έλτον Τζον και ο Ροντ Στιούαρτ αποχαιρετούν τον «Πρίγκιπα του Σκότους»

Ο κόσμος της μουσικής απέτισε φόρο τιμής στον θρυλικό Όζι Όζμπορν που πέθανε σε ηλικία 76 ετών, λίγες εβδομάδες μετά την αποχαιρετιστήρια συναυλία στο Μπέρμιγχαμ
LIFO NEWSROOM
«Θα αποσυρθώ μόνο όταν καρφώσουν το καπάκι στο κουτί μου» - Ο Όζι έφυγε, το μεγαλύτερο κεφάλαιο της metal κλείνει

Πολιτισμός / «Θα αποσυρθώ όταν καρφώσουν το καπάκι στο φέρετρό μου» - Ο Όζι έφυγε, το μεγαλύτερο κεφάλαιο της metal κλείνει

«Δεν έχετε ιδέα πώς αισθάνομαι, σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου» - Έτσι αποχαιρέτησε το κοινό του 17 ημέρες πριν πεθάνει
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΡΛΗ