Η Έλεν Μίρεν μίλησε για τη «λεπτή ισορροπία» του να υποδύεσαι την Γκόλντα Μέιρ

Η Έλεν Μίρεν μίλησε για την «λεπτή ισορροπία» του να υποδύεσαι την Γκόλντα Μέιρ Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός Έλεν Μίρεν μίλησε στο BBC για την «πολύ λεπτή ισορροπία» που χρειάζεται όταν κάποιος υποδύεται ανθρώπους με διαφορετική κληρονομιά.

Η Έλεν Μίρεν υποδύεται την πρώην πρωθυπουργό του Ισραήλ Γκόλντα Μέιρ στην τελευταία της ταινία, ένας ρόλος για τον οποίο επικρίθηκε επειδή δεν είναι Εβραία. Κάτι ανάλογο συνέβη πριν λίγο καιρό και με τον Μπράντλεϊ Κούπερ που υποδύεται τον Λέοναρντ Μπέρνσταϊν  στην ταινία Maestro.

Η Έλεν Μίρεν είπε ότι μπορεί να καταλάβει γιατί μερικοί ενοχλούνται ωστόσο όπως είπε «μερικές φορές δεν μπορώ να καταλάβω γιατί εγώ δεν μπορώ να διακρίνω ποιος σε αυτό το δωμάτιο είναι Εβραίος. Είμαστε όλοι ένα τόσο καταπληκτική μείξη ανθρώπων», πρόσθεσε.

«Νομίζω ότι υπάρχει κάτι προσβλητικό στο να υποθέσεις ότι θα υπάρχει μία συγκεκριμένη φυσιογνωμία επειδή παίζεις έναν άνθρωπο από μία συγκεκριμένη φυλή. Από την άλλη πλευρά, αν υποδύεσαι τον Λέοναρντ Μπέρνσταϊν και εκείνος έμοιαζε έτσι, τότε ίσως είναι καλή ιδέα. Εγώ απλά λέω, ότι όλο αυτό χρειάζεται μια πολύ λεπτή ισορροπία» διευκρίνισε η Έλεν Μίρεν.

Πέρυσι, η συνάδελφός της ηθοποιός Μορίν Λίπμαν, η οποία είναι Εβραία, αμφισβήτησε την επιλογή της Έλεν Μίρεν για τον ρόλο, λέγοντας στο Jewish Chronicle πως «είναι αναπόσπαστη (με τον ρόλο) η εβραϊκή ταυτότητα του χαρακτήρα. Είμαι σίγουρη ότι Έλεν Μίρεν θα είναι υπέροχη, αλλά δεν θα επιτρεπόταν ποτέ στον Μπεν Κίνγσλεϊ να παίξει τον Νέλσον Μαντέλα» όπως είπε.

Η Γκόλντα Μέιρ της Έλεν Μίρεν

Η ταινία με το όνομα «Golda» εξερευνά τη ζωή της πρώτης γυναίκας πρωθυπουργού του Ισραήλ από το 1969 έως το 1974, συμπεριλαμβανομένων των χρόνων του πολέμου του Γιομ Κιπούρ, μια από τις πιο σημαντικές περιόδους στα χρόνια της εξουσίας της Γκόλντα Μέιρ.

Ο πόλεμος του Γιομ Κιπούρ τον Οκτώβριο του 1973 ξεκίνησε όταν η Αίγυπτος και η Συρία εξαπέλυσαν αιφνιδιαστική επίθεση στο Ισραήλ στο εβραϊκό φεστιβάλ της Ημέρας του Εξιλέωσης. Η σύγκρουση που ακολούθησε είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες νεκρούς.

Η ταινία εξερευνά νέες αφηγήσεις, βασιζόμενη σε άκρως απόρρητα κυβερνητικά έγγραφα από την εποχή του πολέμου που έχουν αποχαρακτηριστεί την τελευταία δεκαετία.

Η Έλεν Μίρεν είπε ότι «φυσικά» γνώριζε τη διαμάχη γύρω από την Γκόλντα Μέιρ, ειδικά για τη μεταχείρισή της προς τους Παλαιστινίους. «Το μόνο που κάνω είναι να υποδυθώ τη Γκόλντα την περίοδο του Πολέμου του Γιομ Κιπούρ. Δεν εξηγώ τις επιλογές της ούτε την εκλογικεύω ούτε την επαναξιολογώ. Απλώς υποδύομαι μια γυναίκα αυτής της ηλικίας που αντιμετωπίζει αυτή την κατάσταση», είπε.

Σημείωσε δε ότι η άνοδος της Γκόλντα Μάγιερ στην εξουσία ήταν «μια εκπληκτική στιγμή για τις νέες γυναίκες» και ότι «μέχρι εκείνο το σημείο ήταν ακατανόητο μια γυναίκα να μπορέσει να να ηγηθεί μιας χώρας, πολύ περισσότερο μιας χώρας τόσο περίπλοκης και τόσο σημαντικής όσο το Ισραήλ».

Η Έλεν Μίρεν η οποία έχει επαινεθεί από τον σκηνοθέτη της Golda, Guy Nattiv, για την απόδοση της πρωθυπουργού κατά τις κρίσιμες ημέρες του πολέμου του Γιομ Κιπούρ, είπε ότι εμπνεύστηκε από τη δύναμη της εκείνη την εποχή.

«Έμεινε ακριβώς αυτή που ήταν πριν γίνει πρωθυπουργός. Ήταν μια απίστευτα σημαντική στιγμή στη γυναικεία ιστορία, για εμένα προσωπικά, να το δω αυτό να συμβαίνει» σημείωσε.

Η περίπτωση Κούπερ ανάλογη της Έλεν Μίρεν

Όταν κυκλοφόρησε φέτος το πρώτο τρέιλερ της ταινίας Maestro του Netflix, ο Μπράντλεϊ Κούπερ επικρίθηκε έντονα επειδή φορούσε προσθετική στη μύτη για να μοιάζει περισσότερο στον Λέοναρντ Μπέρνστάιν. Ο Κούπερ, ο οποίος δεν είναι Εβραίος, δέχθηκε κριτική, με ορισμένους χρήστες στα social media να λένε ότι αυτό είναι προσβλητικό και στερεοτυπικό για την εβραϊκή κοινότητα.

Η οικογένεια του Μπερνστάιν ωστόσο τον στήριξε λέγοντας ότι ήταν «τέλεια» η απεικόνισή του Κούπερ.

Με πληροφορίες του BBC

 
 
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του με Argerich, Κουρεντζή, Nagano και Gheorghiu 

Πολιτισμός / Argerich, Κουρεντζής, Nagano, Gheorghiu: Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Ο οργανισμός που άλλαξε τον πολιτιστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας βρίσκεται στην πιο εξωστρεφή φάση του και υποδέχεται τη νέα σεζόν με ένα πρόγραμμα γεμάτο σημαντικές διεθνείς συμμετοχές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Πολιτισμός / Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Ο οίκος ανακοίνωσε ότι ο σχεδιαστής εργαζόταν «μέχρι το τέλος» πάνω στις νέες γραμμές Emporio Armani και Giorgio Armani, αλλά και σε μια μεγάλη έκθεση για τα 50 χρόνια του οίκου
LIFO NEWSROOM
Τζόρτζιο Αρμάνι: Στη μεγάλη οθόνη η ζωή του «βασιλιά της μόδας»

Πολιτισμός / Τζόρτζιο Αρμάνι: Η ζωή του «βασιλιά της μόδας» μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη

Προς το παρόν, δεν έχει διευκρινιστεί αν η φιλόδοξη παραγωγή θα εστιάσει μόνο στην επαγγελματική πορεία του σχεδιαστή στις πασαρέλες και το κόκκινο χαλί ή αν θα συμπεριλάβει και την προσωπική του ζωή
LIFO NEWSROOM
Τρίερ, Στίβεν Κινγκ και Ανιές Βαρντά από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τρίερ, Στίβεν Κινγκ και Ανιές Βαρντά από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα ταινία του δημιουργού του «Worst Person in the World», ακόμα μια διασκευή Στίβεν Κινγκ, το φεμινιστικό «Vagabond» της γιαγιάς της νουβέλ βαγκ και η επιστροφή του «Toy Story» με αφορμή την 30η επέτειο από την πρεμιέρα του ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ανατροπή στον κινηματογράφο: Η OpenAI παράγει ταινία με AI και κόστος κάτω από 30 εκατομμύρια δολάρια

Πολιτισμός / Ανατροπή στον κινηματογράφο; Η OpenAI παράγει ταινία με κόστος κάτω από 30 εκατομμύρια δολάρια

Η OpenAI φέρνει την επανάσταση στον κινηματογράφο με την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους που δημιουργείται κυρίως με τεχνητή νοημοσύνη - Το “Critterz” υπόσχεται να αλλάξει το Χόλιγουντ για πάντα, με εντυπωσιακά αποτελέσματα και φθηνότερο κόστος παραγωγής
LIFO NEWSROOM