Η αρχαιότερη συνταγή που βρέθηκε στην Αίγυπτο έχει φακές και είναι γραμμένη στα ελληνικά

Η αρχαιότερη συνταγή που βρέθηκε στην Αίγυπτο έχει φακές και είναι γραμμένη στα ελληνικά Facebook Twitter
φωτ.: Wikimedia Commons
0

Η παλαιότερη γραπτή συνταγή που βρέθηκε στην Αίγυπτο χρονολογείται περίπου το 300 μ.Χ. Η συνταγή για τις κόκκινες φακές ήταν γραμμένη σε πάπυρο στην ελληνική γλώσσα.

Το αιγυπτιακό Υπουργείο Τουρισμού και Αρχαιοτήτων έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο για τη μαγειρική στην Αίγυπτο, που δείχνει την παλαιότερη γνωστή συνταγή στη χώρα της Βόρειας Αφρικής.

Αποδεικνύεται ότι η συνταγή του τρίτου αιώνα είτε γράφτηκε εκεί από κάποιον που γνώριζε την ελληνική γλώσσα είτε ίσως ότι το κομμάτι του πάπυρο με τη συνταγή είχε αρχικά έρθει από την Ελλάδα.

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι έτρωγαν φακές από την προϊστορική εποχή, γύρω στο 4000 π.Χ.

Ωστόσο, η συνταγή της φακής που είναι γραμμένη στα ελληνικά δείχνει ότι ήταν μέρος της ελληνικής διατροφής.

Συνταγή για αρχαίο αιγυπτιακό πουρέ φακής:

  • 2,5 φλιτζάνια ζωμό κοτόπουλου
  • 1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • 1 + 1/4 φλιτζάνι κόκκινες φακές
  • 1 κουτ. γλυκού γλυκάνισο
  • 1 κουτ. γλυκού κύμινο
  • 1 κουτ. γλυκού άνηθο

Ανακατεύουμε με ένα εμβαπτιζόμενο μπλέντερ.

Ζεσταίνουμε μέχρι να επιτευχθεί η επιθυμητή θερμοκρασία.

Η σχέση ανάμεσα στον αιγυπτιακό και ελληνικό πολιτισμό χρονολογείται χιλιάδες χρόνια πριν. Οι Έλληνες ζούσαν στην Αίγυπτο ήδη από τα αρχαία χρόνια, με τον Ηρόδοτο ο οποίος επισκέφτηκε την Αίγυπτο τον 4ο αιώνα π.Χ. να αναφέρει πως οι Έλληνες ήταν μια από τις πρώτες ομάδες ξένων που είχαν ζήσει ποτέ στη χώρα.Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης αναφέρει πως η μυθολογική Ρόδια Ακτίς, έκτισε την πόλη της Ηλιουπόλεως πριν από τον μεγάλο κατακλυσμό, και με τον ίδιο τρόπο οι Αθηναίοι έκτισαν την Σαΐδα, και ενώ όλες οι Ελληνικές πόλεις καταστράφηκαν κατά τον κατακλυσμό -πιθανή αναφορά στη Μινωική έκρηξη-, οι Ελληνικές πόλεις της Αιγύπτου επέζησαν.

Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο (Β. 154), ο φαραώ Ψαμμύτιχος Α´ (664–610 π.Χ.) τοποθέτησε μια φρουρά ξένων μισθοφόρων στη Δάφνη, κυρίως Κάρες και Έλληνες της Ιωνίας. Τον 7ο αιώνα π.Χ., η πόλη της Ναυκράτιδος ιδρύθηκε στην Αρχαία Αίγυπτο. Ήταν τοποθετημένη στην Κανώπιαια διακλάδωση του Νείλου ποταμού, 72 χιλιόμετρα από την ανοικτή θάλασσα. Ήταν η πρώτη, και για το μεγαλύτερο μέρος της πρώιμης ιστορίας της, η μοναδική μόνιμη Ελληνική αποικία στην Αίγυπτο - εξαιρώντας αυτές της γειτονικής Κυρήνης-, έχοντας τον ρόλο του συνδετικού κρίκου στη συμβίωση και ανταλλαγή στοιχείων του Ελληνικού με τον Αιγυπτιακό πολιτισμό.

Η ελληνική παρουσία είναι ιδιαίτερα έντονη στην Αλεξάνδρεια μέχρι και σήμερα. Ο Μέγας Αλέξανδρος κατέκτησε την Αίγυπτο κατά το πρώιμο στάδιο των εκστρατειών του, η οποία βρισκόταν υπό τον έλεγχο των Περσών την εποχή εκείνη και παραδόθηκε χωρίς μάχη. Σεβάστηκε τις φαραωνικές θρησκείες και τις τοπικές παραδόσεις και έθιμα, και ανακηρύχθηκε από το Αιγυπτιακό ιερατείο ως Φαραώ της Αιγύπτου. Ίδρυσε την πόλη της Αλεξάνδρειας, και μετά τον θάνατο του το 323 π.Χ., όταν η γιγαντιαία αυτοκρατορία του διανεμήθηκε στους διαδόχους του με τη Συμφωνία της Βαβυλώνας, η Αίγυπτος δόθηκε στον Πτολεμαίο. Η ελληνιστική Αλεξάνδρεια ήταν περισσότερο γνωστή για τον Φάρο της Αλεξάνδρειας (Φάρος), ένα από τα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου. Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη της (η μεγαλύτερη στον αρχαίο κόσμο) και η Νεκρόπολη, που ήταν ένα από τα Επτά Θαύματα του Μεσαίωνα.

Η Αλεξάνδρεια ήταν κάποτε μια από τις πιο ισχυρές πόλεις της περιοχής της αρχαίας Μεσογείου, δεύτερη μετά τη Ρώμη.

Στη σύγχρονη εποχή, οι Έλληνες άρχισαν και πάλι να εγκαθίστανται στην Αλεξάνδρεια τον 18ο και 19ο αιώνα. Ένα νέο κύμα μετανάστευσης πλημμύρισε την Αλεξάνδρεια λίγο μετά την Επανάσταση του 1821, σηματοδοτώντας την έναρξη της λεγόμενης ευρωπαϊκής εποχής της πόλης. Η αναχώρηση των Ελλήνων από την Αίγυπτο ξεκίνησε τη δεκαετία του 1930-40 με τους εφαρμοστικούς νόμους που ψηφίστηκαν στην οικονομία της χώρας. Η δυνατότητα προσαρμογής των Ελλήνων στις νέες κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές που ξεκινούν αυτή την περίοδο και συνεχίζονται και καθ' όλη τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας 1940-50 θα αποτελέσουν τη βασικότερη αιτία αναχώρησης και αναζήτησης νέας πατρίδας.


 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας από τους φτερωτούς λέοντες του Αγίου Μάρκου στη Βενετία έχει φτιαχτεί εν μέρει στην Κίνα

Πολιτισμός / Ένας από τους φτερωτούς λέοντες του Αγίου Μάρκου στη Βενετία έχει φτιαχτεί εν μέρει στην Κίνα

Η ισοτοπική ανάλυση διαπιστώνει ότι το μετάλλευμα χαλκού προήλθε από τη λεκάνη του ποταμού Γιανγκτσέ, ενώ το άγαλμα θα μπορούσε να είναι ένας επαναχρησιμοποιημένος φύλακας τάφου της δυναστείας των Τανγκ
LIFO NEWSROOM
Ο Αντρέα Μποτσέλι μάγεψε με τη φωνή του την ιστορική Σαμαρκάνδη

Πολιτισμός / Ο Αντρέα Μποτσέλι μάγεψε με τη φωνή του την ιστορική Σαμαρκάνδη

Κάτω από τον νυχτερινό ουρανό της αρχαίας ουζμπεκικής πόλης, η φωνή του Ιταλού τενόρου αντήχησε μπροστά στην πλατεία Ρεγκιστάν – έναν χώρο που εδώ και αιώνες αποτελεί την καρδιά του πολιτισμού του Δρόμου του Μεταξιού
LIFO NEWSROOM
Το ΜΕΤ ανακοίνωσε τη μεγάλη έκθεση του 2026 αφιερωμένη στον Ραφαήλ

Πολιτισμός / Το ΜΕΤ ανακοίνωσε τη μεγάλη έκθεση του 2026 αφιερωμένη στον Ραφαήλ

Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη ετοιμάζεται για την έκθεση «Ραφαήλ: Υψηλή Ποίηση», τη μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ για τον δάσκαλο της Αναγέννησης στις Ηνωμένες Πολιτείες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αρονόφσκι, Στίβεν Κινγκ και Κουρόσαβα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Αρονόφσκι, Στίβεν Κινγκ και Κουροσάβα από αύριο στους κινηματογράφους

Η αναδρομή στην crime κωμωδία των ‘90s του «Caught Stealing», το φιλμικό ανάλογο μιας ζεστής αγκαλιάς που λέγεται «Life of Chuck», το γουντιαλενικής ιδιοσυγκρασίας «Trois Amies» και το αξεπέραστο «Ran» ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ρώμη: Το διάσημο Caffè Greco κινδυνεύει να κλείσει

Πολιτισμός / Ρώμη: Το διάσημο Caffè Greco κινδυνεύει να κλείσει

Ένα από τα πιο θρυλικά στέκια της Ευρώπης, με 250 χρόνια ιστορίας και θαμώνες από τον Γκαίτε και τον Σοπενχάουερ μέχρι τον Σταντάλ και τον Ίψεν, κινδυνεύει με λουκέτο καθώς οι ιδιοκτήτες απαιτούν ενοίκιο πολλαπλάσιο από το προηγούμενο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ