ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ένας κλεμμένος πίνακας του Bαν Γκογκ βρέθηκε και εκτίθεται για πρώτη φορά

Ένας κλεμμένος πίνακας του Bαν Γκογκ βρέθηκε εκτίθεται για πρώτη φορά Facebook Twitter
Ο πίνακας «Parsonage Garden at Nuenen in Spring», ο οποίος αξίζει έως και 6 εκατ. ευρώ παρουσιάστηκε στα μέσα ενημέρωσης σε μουσείο του Ρότερνταμ με τις ζημιές από την κλοπή να είναι ακόμη ορατές.
0

Ένας πρώιμος πίνακας του Βίνσεντ βαν Γκογκ που κλάπηκε, παραδόθηκε σε έναν Ολλανδό ντετέκτιβ της τέχνης σε μια τσάντα Ikea και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μετά την επιστροφή του.

Ο πίνακας παραδόθηκε στον «Ιντιάνα Τζόουνς του κόσμου της τέχνης» αφού είχε κλαπεί από το ολλανδικό μουσείο Singer Laren στην Ολλανδία τον Απρίλιο του 2020. Το μουσείο ήταν κλειστό λόγω των μέτρων του κορονοϊού.

Η κλοπή έγινε μέσα σε δύο με τρία μόλις λεπτά: οι κλέφτες έσπασαν μία γυάλινη πόρτα και μπήκαν στο μουσείο γύρω στις 3.15 τα ξημερώματα. Ο συναγερμός του μουσείου χτύπησε, αλλά όταν έφτασε η Αστυνομία, ο πίνακας του Βαν Γκογκ «Parsonage Garden at Nuenen in Spring» του1884 είχε κάνει φτερά.

Ο πίνακας ήταν δάνειο από το μουσείο Groninger και ήταν ο μόνος Βαν Γκογκ που υπήρχε στο μουσείο, ως μέρος της έκθεσης Mirror of the Soul. Δεν εκλάπη κάποιο άλλο έργο τέχνης. Οι υπεύθυνοι του μουσείου Singer Laren δήλωσαν «λυπημένοι, εξοργισμένοι και σοκαρισμένοι» από την κλοπή του πίνακα.

Η επιστροφή του πίνακα

Ο πίνακας «Parsonage Garden at Nuenen in Spring», ο οποίος αξίζει έως και 6 εκατ. ευρώ, παρουσιάστηκε στα μέσα ενημέρωσης σε μουσείο του Ρότερνταμ με τις ζημιές από την κλοπή να είναι ακόμη ορατές. Μια βαθιά λευκή γρατζουνιά φαίνεται στο κάτω μέρος του καμβά.

Η συντηρήτρια του πίνακα, Marjan de Visser, δήλωσε: «Θα την αποκαλούσα σοβαρή ζημιά, επειδή περνάει μέσα από όλα τα στρώματα, το βερνίκι, τα στρώματα του χρώματος και στη συνέχεια στο στρώμα της βάσης που είναι λευκή. Από κάτω υπάρχει ο αρχικός καμβάς, ο οποίος είναι επίσης λίγο κατεστραμμένος», πρόσθεσε, λέγοντας ότι η ζημιά πιθανώς προήλθε από την πρόσκρουση του πίνακα σε κάτι σκληρό.

Η De Visser δήλωσε ότι διεξάγει ενδελεχή έρευνα για τον πίνακα, εξετάζοντας τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, τις προηγούμενες αποκαταστάσεις και τον τρόπο με τον οποίο ήταν τοποθετημένος. «Χωρίς να γνωρίζεις, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα, δεν μπορείς να κάνεις μια πρόταση για τη συντήρησή του». Η αποκατάσταση έχει ήδη προχωρήσει και ο πίνακας που παρουσιάστηκε στα ΜΜΕ θα εκτεθεί στο κοινό από τις 29 Μαρτίου στο Μουσείο Groninger.

Η τύχη του πίνακα παρέμεινε άγνωστη για τριάμισι χρόνια, μέχρι που με εντυπωσιακό τρόπο επανεμφανίστηκε στην κατοχή ενός ντετέκτιβ τέχνης, γνωστού ως «Ιντιάνα Τζόουνς του κόσμου της τέχνης». Ένας άνδρας, η ταυτότητα του οποίου δεν αποκαλύφθηκε για την ασφάλειά του, παρέδωσε τον πίνακα στον Arthur Brand μέσα σε μια μπλε τσάντα Ikea, καλυμμένη με αεροπλάστ και μέσα σε μια μαξιλαροθήκη.

Ο πίνακας είναι από τις σχετικά πρώιμες στιγμές της καριέρας του Βαν Γκογκ, πριν ο παραγωγικός καλλιτέχνης ξεκινήσει τους χαρακτηριστικούς μετα-ιμπρεσιονιστικούς πίνακες με ηλιοτρόπια και τις ζωηρές αυτοπροσωπογραφίες του.

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Άννα Κοκκίνου διαβάζει τον «Μοσκώβ-Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού

Πολιτισμός / Η Άννα Κοκκίνου διαβάζει τον «Μοσκώβ-Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού την Κυριακή στο ΚΠΙΣΝ

Η Άννα Κοκκίνου συνεργάζεται με τον Νίκο Βελιώτη και διαβάζει το τελευταίο και, κατά γενική παραδοχή, σπουδαιότερο διήγημά του Γεωργίου Βιζυηνού την Κυριακή στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ.
NEWSROOM
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM