Ένα σκάνδαλο με πλαστά έργα του Γουόρχολ

Ένα σκάνδαλο με πλαστά έργα του Γουόρχολ Facebook Twitter
Οι Πέρλμαν εντυπωσιάστηκαν από την γκαλερί και τις διασυνδέσεις του Ρόμπερτς στον κόσμο της τέχνης, αλλά και από τη σχέση του με το ίδρυμα Γουόρχολ, από όπου θα μπορούσαν να αποκτήσουν έργα του καλλιτέχνη με έκπτωση. Φωτ.: Eleventh Judicial Circuit Court of Florida
0

Η εύπορη αμερικανική οικογένεια Πέρλμαν είχε πάθος με τον Άντι Γουόρχολ. Αγόραζε πίνακές του μέσω μιας γκαλερί του Μαϊάμι και όλα πήγαιναν καλά μέχρι τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν αποφάσισε να πουλήσει μερικά από τα έργα.

Ο οίκος Christie's αμφισβήτησε την αυθεντικότητά τους. Παράλληλα, ο έμπορος έργων τέχνης της οικογένειας, o Λέσλι Ρόμπερτς από τη Miami Fine Art Gallery, έκανε ασυνήθιστες προσπάθειες για να τους πείσει ότι τα έργα ήταν αυθεντικά, ισχυριζόμενος ότι ήταν σε επαφή με το Ίδρυμα Άντι Γουόρχολ για τις Εικαστικές Τέχνες και ότι τα έργα ήταν νόμιμα.

Ενώ το μυστήριο άρχισε να πυκνώνει, δύο άτομα πήγαν στο σπίτι της οικογένειας στη Φλόριντα με επαγγελματικές κάρτες στις οποίες δήλωναν εκτιμητές από έναν αντίπαλο οίκο δημοπρασιών, τον Phillips, και αποφάνθηκαν ότι τα έργα ήταν αυθεντικά.

Όλα αυτά κατέρρευσαν μετά από μια πιο προσεκτική εξέταση, σύμφωνα με τη μήνυση που κατέθεσε η οικογένεια των Μάθιου, Τζούντι και Ρίτσαρντ Πέρλμαν κατά του Ρόμπερτς και της γκαλερί.

Ψεύτικη ήταν η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την επαφή στο ίδρυμα Γουόρχολ, «ψεύτικοι» και οι υποτιθέμενοι εκτιμητές του οίκου δημοπρασιών Phillips, με πλαστές επαγγελματικές κάρτες.

Η οικογένεια θεωρεί τη Miami Fine Art Gallery και τον ιδιοκτήτη της απατεώνες που τους εξαπάτησαν, αποσπώντας πάνω από 6 εκατομμύρια δολάρια για πλαστούς πίνακες του Γουόρχολ.

Φυσικά ο ιδιοκτήτης της γκαλερί αρνείται τις κατηγορίες, λέγοντας πώς όχι μόνο οι πίνακες είναι αληθινοί αλλά και ότι ο Μάθιου Πέρλμαν ήταν ενεργός συνεργάτης και εργαζόταν δίπλα του για «κάθε μία» από τις αγορές τέχνης. Υποστήριξε ότι μερικοί από τους πίνακες προέρχονταν από το ίδρυμα Γουόρχολ, αλλά ότι πολλοί περισσότεροι προέρχονταν από γκαλερί «υψηλών προδιαγραφών», τις οποίες θεωρούσε νόμιμες πηγές. Είπε ότι πίστευε ότι η οικογένεια Πέρλμαν ξόδεψε λιγότερα από 6 εκατομμύρια δολάρια και αρνήθηκε ότι προσέλαβε τους εκτιμητές που είπαν ότι ήταν από τον Phillips. «Δεν μου φάνηκε πλαστός κανένας πίνακας», υποστήριξε.

Ο ιδιοκτήτης της γκαλερί είχε και παλιότερα προβλήματα με παρόμοια θέματα πλαστογραφίας. Το 2015 ομολόγησε την ενοχή του για απάτη μέσω ταχυδρομείου και εξέτισε ποινή φυλάκισης, αφού παραδέχτηκε ότι αυτός και τα παιδιά του είχαν εξαπατήσει πελάτες πουλώντας τους πλαστούς πίνακες, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα. «Προσπαθώ να είμαι πιο προσεκτικός από ποτέ, λόγω του παρελθόντος μου», δήλωσε.

Ένα σκάνδαλο με πλαστά έργα του Γουόρχολ Facebook Twitter
Φωτ.: Eleventh Judicial Circuit Court of Florida

Η οικογένεια Πέρλμαν συνάντησε για πρώτη φορά τον Ρόμπερτς στις αρχές του 2023, όταν επισκέφτηκαν την γκαλερί του στην πολυτελή γειτονιά Coconut Grove του Μαϊάμι. Η γκαλερί διαφήμιζε έργα των Γουόρχολ, Τζεφ Κουνς, Ρόμπερτ Ιντιάνα και Banksy. Ο ιστότοπός της αναφέρει ότι ο διευθυντής της γκαλερί έχει «πολύ ισχυρή φήμη στον κόσμο της τέχνης, με εκτεταμένη εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και πρακτική άσκηση στο Sotheby's της Νέας Υόρκης».

Οι Πέρλμαν εντυπωσιάστηκαν από την γκαλερί και τις διασυνδέσεις του Ρόμπερτς στον κόσμο της τέχνης, αλλά και από τη σχέση του με το ίδρυμα Γουόρχολ, από όπου θα μπορούσαν να αποκτήσουν έργα του καλλιτέχνη με έκπτωση.

Η οικογένεια άρχισε να αγοράζει έργα που πίστευε ότι ήταν του Γουόρχολ και η επιχειρηματική της σχέση με τον Ρόμπερτς βάθυνε όταν συμφώνησαν να ιδρύσουν μια κοινή επιχείρηση για να αγοράσουν κι άλλους Γουόρχολ, ανέφερε η αγωγή. Θα αγόραζαν έργα τέχνης απευθείας από το ίδρυμα –η οικογένεια θα πλήρωνε το μισό ποσό και η γκαλερί το άλλο μισό– και στη συνέχεια θα πουλούσαν τα έργα και θα μοιράζονταν τα έσοδα.

Η υποτιθέμενη επαφή τους στο ίδρυμα Γουόρχολ προσφέρθηκε να τους προσφέρει «σπάνιους» Γουόρχολ σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες της αγοράς. Μάλιστα, κάποια έργα ήταν «δοκιμαστικές εκτυπώσεις», που δεν προορίζονταν αρχικά για πώληση στο κοινό. Τελικά αποδείχθηκε ότι η επαφή στο ίδρυμα ήταν ένα πρόσωπο-φάντασμα, κατασκεύασμα του Ρόμπερτς.

Μεταξύ των κομματιών που πρόσφερε το άτομο που εκπροσωπούσε το ίδρυμα ήταν μια «ερμηνεία που έκανε ο Άντι Γουόρχολ στον διάσημο Τζον Γουέιν» για 150.000 δολάρια και «ένας από τους πρωτότυπους καμβάδες του Γουόρχολ της βασίλισσας Ελισάβετ» για 82.500 δολάρια. (Μια εκτύπωση του διάσημου μπλε πορτρέτου της βασίλισσας πουλήθηκε σε δημοπρασία το 2022 για περισσότερα από 850.000 δολάρια.)

Ένας κατάλογος των υποτιθέμενων έργων του Γουόρχολ που αγόρασαν οι Πέρλμαν περιλάμβανε περισσότερα από 70 αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένου ενός κόκκινου πίνακα του Τζον Λένον σε καμβά, ενός έργου που αναφέρεται ως «Marilyn Monroe No. 28» και ενός πακέτου με εκτυπώσεις.

Όταν οι Πέρλμαν προσέγγισαν τον Christie's για να πουλήσουν μερικά από τα έργα, γιατί ο οίκος δημοπρασιών είχε πουλήσει μια μεταξοτυπία της Μέριλιν Μονρόε του Γουόρχολ για 195 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία που έσπασε ρεκόρ το 2022, άρχισε η ανησυχία. Ζήτησαν από τον Ρόμπερτς τα νόμιμα χαρτιά των έργων, αλλά δεν τους επιδόθηκαν ποτέ.

Η μήνυση που κατέθεσαν οι Πέρλμαν κατηγορεί τον Ρόμπερτς ότι είχε σχέδιο για να τους αποσπάσει χρήματα πλαστογραφώντας έγγραφα του ιδρύματος Γουόρχολ. Εν τω μεταξύ ο Ρόμπερτς και η γκαλερί του διαφημίζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έργα που υποτίθεται ότι έχουν υπογραφεί από τον καλλιτέχνη και φιλοξενούν εκδηλώσεις γύρω από την τέχνη του. Η υπόθεση βρίσκεται ακόμα στα δικαστήρια.

Με πληροφορίες από New York Times

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εναλλακτική Σκηνή

Πολιτισμός / Η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ετοιμάζει ένα #έπικ comeback

Η πιο ανήσυχη φωνή του σύγχρονου μουσικού θεάτρου στη χώρα ετοιμάζει ένα πρόγραμμα μεγάλης κλίμακας με περισσότερες από 30 παραγωγές, δύο φεστιβάλ, περιοδείες σε όλη την Ελλάδα και συμμετοχή στο 60ό Φεστιβάλ Δημητρίων.
LIFO NEWSROOM
Φρανσουά Οζόν, Τζέιμς Ντιν και Μόνικα Μπελούτσι από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Φρανσουά Οζόν, Τζέιμς Ντιν και Μόνικα Μπελούτσι από αύριο στους κινηματογράφους

Το καλαίσθητο δράμα μυστηρίου «When the Fall is Coming», η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby», ο οργισμένος «Rebel Without a Cause», η «Malena» του Τζουζέπε Τορνατόρε και τέσσερις ακόμα επιλογές απαρτίζουν το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πέθανε σε ηλικία 49 ετών η Andrea Gibson,η ποιήτρια που ύμνησε την ταυτότητα, τον θάνατο και την αγάπη

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 49 ετών η Andrea Gibson, η ποιήτρια που ύμνησε την ταυτότητα, τον θάνατο και την αγάπη

Την τελευταία της περίοδο, η Gibson αποτέλεσε το κεντρικό πρόσωπο του ντοκιμαντέρ Come See Me in the Good Light, που βραβεύτηκε φέτος στο Sundance και αναμένεται να μεταδοθεί μέσα στο φθινόπωρο από το Apple TV+
LIFO NEWSROOM
Emmy 2025: Aνακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες ανακοινώθηκαν –  Σάρωσε το «Severance», ξεχώρισε το «The Studio»

Πολιτισμός / Emmy 2025: Aνακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες – Σάρωσε το «Severance», ξεχώρισε το «The Studio»

Ανάμεσα στους φετινούς διεκδικητές ξεχωρίζουν και νέες αφίξεις, όπως τα «The Pitt», «Paradise», «Nobody Wants This» και «The Studio», που κατάφεραν να προταθούν στις βασικές κατηγορίες Καλύτερης Δραματικής και Κωμικής Σειράς.
LIFO NEWSROOM
Hotel Amour: Το νέο μιούζικαλ των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη

Πολιτισμός / Hotel Amour: Το νέο μιούζικαλ των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη

Από 20 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Ακροπόλ, η νέα μουσικοθεατρική πρόταση των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη, σε σκηνοθεσία Σμαράγδας Καρύδη
LIFO NEWSROOM
H Kylie Minogue στο Release είναι η πιο ποπ εμπειρία που μπορείς να ζήσεις φέτος στην Αθήνα

Οδηγός Μουσικής / H Kylie Minogue στο Release είναι η πιο ποπ εμπειρία που μπορείς να ζήσεις τώρα στην Αθήνα

Την Παρασκευή 18 Ιουλίου, στην Πλατεία Νερού την σκηνή του Release Athens καταλαμβάνει το σόου της Αυστραλής superstar που ταξιδεύει στην Αθήνα στο πλαίσιο της σαρωτικής Tension Tour
LIFO NEWSROOM