Δεκάδες χορευτές και χορεύτριες καταγγέλλουν τον Γιαν Φαμπρ για σεξουαλική ταπείνωση και παρενοχλήσεις

Δεκάδες χορευτές και χορεύτριες καταγγέλλουν τον Γιαν Φαμπρ για σεξουαλική ταπείνωση και παρενοχλήσεις Facebook Twitter
eurokinissi
0

Σοβαρές καταγγελίες εναντίον του Γιαν Φαμπρ διατυπώνουν δεκάδες συνεργάτες του Βέλγου καλλιτέχνη.

Ο Φαμπρ, ο οποίος είναι ένας από τους διασημότερους, αλλά και πιο αμφιλεγόμενους καλλιτέχνες της Ευρώπης και είχε υπάρξει και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών το 2016, με τη θητεία του να λήγει άδοξα και σύντομα καθώς παραιτήθηκε μέσα σε δύο μήνες.

Οι καταγγέλλοντες είναι 20 χορεύτριες και χορευτές, πρώην συνεργάτες του Φαμπρ.

Όλοι υποστηρίζουν σε ανοικτή επιστολή τους, που δημοσιοποιήθηκε σήμερα σε εφημερίδα της Ολλανδίας, ότι υπέστησαν σεξουαλικές ταπεινώσεις και σεξουαλικό εκφοβισμό.

Στο κείμενό τους, το οποίο αναρτήθηκε στον ιστότοπο του recto:verso, οι πρώην συνεργάτες και οι ασκούμενες καταγγέλλουν συστηματικές «παρενοχλήσεις» από την πλευρά του καλλιτέχνη.

Οι είκοσι συνυπογράφοντες, στην πλειονότητά τους γυναίκες --οκτώ από τις οποίες αναφέρουν το όνομά τους-- υποστηρίζουν πως «η ταπείνωση ήταν καθημερινή» στους κόλπους του θιάσου Troubleyn.

Εξηγούν πως ο Γιαν Φαμπρ προσκαλούσε στο σπίτι του καλλιτέχνες με πρόσχημα παραστάσεις αναπαραστατικής τέχνης και επιχειρούσε τότε «σεξουαλική προσέγγιση».

Σε ορισμένους συνεργάτες προσφέρθηκε ένα σημαντικό ποσό μετά τις συναντήσεις αυτές. Αυτοί που αρνήθηκαν τα χρήματα, έβλεπαν τον ρόλο τους να περιορίζεται στις παραστάσεις.

Ο Γιαν Φαμπρ κατηγορείται επίσης στο εν λόγω κείμενο ότι ταπείνωσε γυναίκες σε πρόβες κάνοντας ανοικτά σεξιστικές παρατηρήσεις για το σώμα τους. Μερικοί από τους υπογράφοντες αναφέρουν πως υπήρξαν θύματα και άλλοι μάρτυρες τέτοιων συμπεριφορών.

Στο ίδιο περιοδικό, το recto:verso, ο Γιαν Φαμπρ απαντά αρνούμενος τις κατηγορίες σε βάρος του.

«Εδώ δεν υποχρεώνουμε κανέναν και καμία να κάνει πράγματα που θεωρεί πως υπερβαίνουν τα όριά του», γράφει.

«Κατά τη διάρκεια μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας, φτάνεις μερικές φορές σε ευαίσθητο έδαφος: αυτό που μπορεί να γίνει με έναν ηθοποιό ή χορευτή δεν επιτρέπεται με κάποιον άλλο», ανέφερε η απάντηση.

Εκφράζει επίσης τη λύπη του για το γεγονός ότι η εκστρατεία αυτή γίνεται στα μέσα ενημέρωσης, χωρίς να έχει πραγματικά τη δυνατότητα να υπερασπισθεί τον εαυτό του, ενώ αμφισβητεί επίσης κάθε ανάρμοστη συμπεριφορά.

Ο Γιαν Φαμπρ, γεννημένος τον Δεκέμβριο 1958 στην Αμβέρσα, χορογράφος, καλλιτέχνης των πλαστικών τεχνών και θεατρικός σκηνοθέτης, είναι γνωστός για την προκλητική τέχνη του που περιλαμβάνει θεάματα τα οποία θίγουν ανοικτά το θέμα της σεξουαλικότητας.

Οι υποστηρικτές του τον πιστώνουν με τη ριζική ανανέωση της σκηνής, ενώ οι επικριτές του τον κατηγορούν για προκλήσεις άνευ λόγου. Είχε προκαλέσει σκάνδαλο το 2005 στο Φεστιβάλ της Αβινιόν με δύο θεάματα με τίτλο «Η ιστορία των δακρύων» και «Είμαι αίμα».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM
Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Πολιτισμός / Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Στο Εθνικό Θέατρο, όπου υπήρξε μέλος για πάνω από 20 χρόνια, πρωταγωνίστησε σε 34 έργα, από την Ηλέκτρα και τον Πειρασμό του Ξενόπουλου, έως τον Οθέλλο και τη Λυσιστράτη
LIFO NEWSROOM
Μία Φάροου: Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Πολιτισμός / Μία Φάροου: «Ήταν ένα σπάνιο άτομο» - Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Το μήνυμα της έρχεται μετά την απόφαση της Νταϊάν Κίτον να υπερασπιστεί δημόσια τον Γούντι Άλεν, εν μέσω κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης τους
LIFO NEWSROOM
Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Πολιτισμός / Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Γνωστό ως «Διάδρομος του Κόμμοδου», το τούνελ μήκους 55 μέτρων κατασκευάστηκε κάτω από το αμφιθέατρο, ώστε οι αυτοκράτορες και οι εκλεκτοί τους καλεσμένοι να φτάνουν στις αυτοκρατορικές θέσεις χωρίς να αναμειγνύονται με το πλήθος
LIFO NEWSROOM