Πάγος στους αισθητήρες ταχύτητας πιθανότατα προκάλεσε τη συντριβή του ρωσικού αεροπλάνου

Πάγος στους αισθητήρες ταχύτητας πιθανότατα προκάλεσε τη συντριβή του ρωσικού αεροπλάνου Facebook Twitter
0

Η συντριβή του αεροσκάφους ΑΝ-148 την Κυριακή κοντά στην Μόσχα, που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 71 επιβαίνοντες, οφείλεται πιθανόν σε βλάβη που είχαν υποστεί οι αισθητήρες για τη μέτρηση ταχύτητας (Pitot), σύμφωνα με την εκτίμηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (ΜΑΚ).

Η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας, αφού εξέτασε το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης, ανακοίνωσε ως πιθανή αιτία της συντριβής του αεροσκάφους το γεγονός ότι οι αισθητήρες για την μέτρηση ταχύτητας (Pitot) είχαν παγώσει, καθώς είχε απενεργοποιηθεί το σύστημα θέρμανσής τους, με αποτέλεσμα να μην δίνουν σωστά δεδομένα.

«Σε όλες τις προηγούμενες πτήσεις, που έχουν καταγραφεί στο μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης (ακόμη 15 πτήσεις), η θέρμανση των αισθητήρων για τη μέτρηση ταχύτητας (Pitot) είχε ενεργοποιηθεί πριν από την απογείωση» αναφέρει η ανακοίνωση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (ΜΑΚ).

Το αεροσκάφος ΑΝ-148, της εταιρίας Saratov, συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση του. Η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας διαπίστωσε ότι σε ύψος 130-150 μέτρων το πλήρωμα ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο. Δύο λεπτά και 30'' μετά την απογείωση σε ύψος περίπου 1300 μέτρων και ταχύτητα που έδειχναν τα όργανα 465-470 χιλιομέτρων την ώρα, άρχισε να διαμορφώνεται μια ιδιαίτερη κατάσταση. 

Το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης κατέγραψε διαφορά δεδομένων στους αισθητήρες ταχύτητας. Μετά από 30'' η διαφορά αυτή έφθασε τα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα. Έπειτα απ' αυτό εμφανίσθηκε η ειδοποίηση προς το πλήρωμα «Ελέγξτε τα όργανα». Σε ύψος 2.000 μέτρων η εντολή αυτή επαναλήφθηκε, μόνο που εκείνη τη στιγμή η διαφορά στις ενδείξεις ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

Μετά τη δεύτερη εντολή «Ελέγξτε τα όργανα» το πλήρωμα απενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο και ανέλαβε τη διακυβέρνηση του αεροσκάφους.

Οι ενδείξεις ταχύτητας του αεροπλάνου σε σχέση με το ατμοσφαιρικό περιβάλλον της πτήσης και οι ενδείξεις ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος, ήταν πολύ διαφορετικές. Η μία έδειχνε ταχύτητα 0 χιλιόμετρα ανά ώρα και η άλλη 540-560 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Στη συνέχεια η ταχύτητα σε σχέση με το έδαφος άρχισε να πέφτει (φθάνοντας τα 200 χιλιόμετρα ανά ώρα και λιγότερο), ενώ το αεροσκάφος άρχισε να χάνει γρήγορα ύψος με γωνία κλίσης 30-35 μοιρών.

Πριν προσκρούσει στο έδαφος οι ενδείξεις ταχύτητας του πρώτου ταχυμέτρου ήταν μηδενικές ενώ η ένδειξη ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος ήταν 800 χιλιόμετρα την ώρα. Τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση το αεροσκάφος άρχισε να έχει κλίση 25 μοιρών προς τα δεξιά, ανακοίνωσε η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας (ΜΑΚ) προσθέτοντας ότι θα συνεχίσει να αναλύει τα δεδομένα που καταγράφηκαν στο μαύρο κουτί.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με κανονιοβολισμούς σε ολόκληρη τη Βρετανία η επέτειος ενός χρόνου από τη στέψη του βασιλιά Κάρολου

Διεθνή / Με κανονιοβολισμούς σε ολόκληρη τη Βρετανία η επέτειος ενός χρόνου από τη στέψη του βασιλιά Κάρολου

Με κανονιοβολισμούς στο Λονδίνο, το Εδιμβούργο, το Κάρντιφ και το Γιορκ γιορτάστηκε η επέτειος ενός χρόνου από την στέψη του Βρετανού μονάρχη στις 6 Μαΐου του 2023
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Στο Παρίσι ο Σι Τζινπίνγκ: Συναντήσεις με Μακρόν και φον ντερ Λάινεν για εμπόριο και Ουκρανία

Διεθνή / Στο Παρίσι ο Σι Τζινπίνγκ: Συναντήσεις με Μακρόν και φον ντερ Λάινεν για εμπόριο και Ουκρανία

Η Κίνα επιδοτεί μαζικά την κατασκευή προϊόντων, με αποτέλεσμα την υπερπροσφορά κινεζικών προϊόντων κι αυτό δεν θα το ανεχτούμε, καταγγέλει η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
NEWSROOM