Τα εισιτήρια για την «Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν που βγήκαν σε προπώληση χθες στις ΗΠΑ, εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά.
Η μεταπώληση κάθε εισιτηρίου φτάνει και τα 200 δολάρια, καθώς η ταινία ξεπούλησε στις αίθουσες Imax 70mm, ένα χρόνο πριν την πρεμιέρα της και με τα γυρίσματα εν εξελίξει.
Όπως αναφέρει το Variety, ο 24χρονος Τζούλιαν Φλόρες, υπάλληλος των Universal Studios στο Μπέρμπανκ, δεν ήθελε να ρισκάρει να χάσει θέση στην πολυαναμενόμενη Οδύσσεια του Κρίστοφερ Νόλαν. Έτσι, αντί να μπει στο Fandango μαζί με χιλιάδες κινηματογραφόφιλους το βράδυ της Τετάρτης, πήγε προσωπικά στο τοπικό AMC και εξασφάλισε το εισιτήριό του για την πρεμιέρα - που είναι προγραμματισμένη για τον Ιούλιο του 2026.
«Όταν πήγα στο γκισέ, οι υπάλληλοι άρχισαν να γελούν, σαν να ήμουν τρελός», λέει ο Φλόρες. «Δεν τους κατηγορώ. Είναι εντελώς τρελό να σκέφτομαι τι θα κάνω μια Πέμπτη του Ιουλίου του 2026».
Λίγες ώρες αργότερα, είχε κάθε λόγο να χαμογελά. Η τολμηρή απόφαση της Universal να διαθέσει από τόσο νωρίς τα εισιτήρια για τις Imax 70mm προβολές της Οδύσσειας, είχε ως αποτέλεσμα να εξαντληθούν οι θέσεις στις ΗΠΑ μέσα σε λίγα λεπτά.
Οι προβολές έγιναν ανάρπαστες - οι μεταπωλήσεις φτάνουν τα 1.000 δολάρια
Σύμφωνα με πληροφορίες, το 95% των διαθέσιμων θέσεων πουλήθηκε μέσα στην πρώτη ώρα. Πολλοί χρήστες έσπευσαν να δημοσιεύσουν στα social media screenshots των εισιτηρίων τους, ενώ άλλοι έμειναν εκτός λόγω προβλημάτων με τις ιστοσελίδες κρατήσεων.
Αμέσως μετά την έναρξη των πωλήσεων, άρχισαν να εμφανίζονται αγγελίες στη δευτερογενή αγορά. Στο Ebay, εισιτήρια για προβολή στο Cinemark του Ντάλας πωλούνται με καπέλο 400% - ακόμη και για καθίσματα στην άκρη της δεύτερης σειράς. Τετραπλό πακέτο για την AMC Lincoln Square της Νέας Υόρκης έχει φτάσει να διατίθεται στα 1.000 δολάρια.
Οδύσσεια: Ο Νόλαν ως brand από μόνος του
Η απήχηση του Νόλαν δεν εκπλήσσει. Από το Dark Knight έως το Inception και το Oppenheimer, ο σκηνοθέτης έχει αναδειχθεί σε εγγύηση επιτυχίας για το box office. Η Οδύσσεια, που βρίσκεται ακόμη στα γυρίσματα, με πρόσφατα πλάνα από Ματ Ντέιμον, Τομ Χόλαντ και Ζεντάγια στη Σκωτία, αναμένεται να συνεχίσει αυτή την πορεία.
Ωστόσο, η έλξη που ασκεί ο Νόλαν ξεπερνά το όνομά του. Οι θαυμαστές του ενδιαφέρονται βαθιά για τον τρόπο με τον οποίο επιθυμεί να προβάλλονται οι ταινίες του. Πιστός υποστηρικτής του φιλμ και των προβολών IMAX, γυρίζει ολόκληρη την Οδύσσεια σε 70mm, καθιστώντας την την πρώτη στούντιο ταινία μεγάλου μήκους που παράγεται εξ ολοκλήρου με αυτόν τον τρόπο.
«Είναι τολμηρό, είναι λαμπρό και είναι τολμηρό», λέει ο Πολ Ντερκαραμπεντιάν, ανώτερος αναλυτής της Comscore. «Αλλά μόνο κάποιος του μεγέθους του Νόλαν θα μπορούσε να το πετύχει. Είναι brand από μόνος του. Αν κάποιος άλλος το δοκίμαζε, θα τον κορόιδευαν».
Οδύσσεια: Πρωτοπορία marketing ή ρίσκο;
Η απόφαση της Universal θεωρείται πρωτοποριακή, αφού τα εισιτήρια για κινηματογραφικές πρεμιέρες σπανίως κυκλοφορούν νωρίτερα από μερικούς μήνες πριν την προβολή. Όμως η επιτυχία της προπώλησης υποδηλώνει ότι τέτοιες κινήσεις μπορούν να αναζωογονήσουν το ενδιαφέρον του κοινού σε μια εποχή που το box office πασχίζει να επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.
«Η τακτική αυτή δημιουργεί άμεση δημοσιότητα», τονίζει ο Σον Ρόμπινς, διευθυντής αναλυτικών στοιχείων στο Fandango. «Όταν κάνεις κάτι που δεν έχει ξαναγίνει, η ταινία αποκτά τη δυναμική ενός γεγονότος».
Παρότι η φρενίτιδα για τα Imax 70mm είναι αδιαμφισβήτητη, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η Universal σχεδιάζει να προσφέρει την Οδύσσεια σε πληθώρα προβολών και μετά το πρεμιέρα weekend. Ενώ οι πρώτες ημέρες ενδέχεται να είναι ήδη sold out, αναμένονται νέες παρτίδες εισιτηρίων όσο πλησιάζει η ημερομηνία πρεμιέρας. Επιπλέον, η ταινία θα προβληθεί και σε standard αίθουσες, αλλά και σε άλλα premium formats όπως το Dolby.
Ωστόσο, για τους πιστούς του Νόλαν, τίποτα δεν συγκρίνεται με την εμπειρία του IMAX 70mm.
Ο Νόλαν και η «επανάσταση» του IMAX
Ο Κρίστοφερ Νόλαν υπήρξε πρωτοπόρος στη χρήση κάμερας IMAX από το Dark Knight (2008), ενώ έχει αξιοποιήσει την τεχνολογία και στα Inception, Interstellar και Tenet, δίνοντας στις ταινίες του κινηματογραφική κλίμακα και οπτική μεγαλοπρέπεια.
Η περίπτωση του Oppenheimer ήταν ενδεικτική της δυναμικής της συγκεκριμένης μορφής: η IMAX έκδοση συνεισέφερε το 20% των συνολικών εσόδων, με αίθουσες να ξεπουλούν επί εβδομάδες και θεατές να διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα για να δουν την ταινία σε 70mm.
Με την πώληση εισιτηρίων για την Οδύσσεια να ξεκινά τόσο νωρίς, γίνεται σαφές ότι η Universal και η IMAX προετοιμάζονται για μια ανάλογη κινηματογραφική εμπειρία και εμπορική επιτυχία - σε μία από τις πιο αναμενόμενες ταινίες της δεκαετίας.
Το all-star καστ της Οδύσσειας του Νόλαν
Η Οδύσσεια, εμπνευσμένη από το ομηρικό έπος, αφηγείται το μακρύ και επικίνδυνο ταξίδι του βασιλιά της Ιθάκης μετά τον Τρωικό Πόλεμο. Ο Ματ Ντέιμον ενσαρκώνει τον Οδυσσέα, ενώ τον γιο του Τηλέμαχο υποδύεται ο Τομ Χόλαντ. Το πολυπρόσωπο καστ περιλαμβάνει επίσης τις Αν Χάθαγουεϊ, Ζεντάγια, Λουπίτα Νιόνγκο, τον Ρόμπερτ Πάτινσον, τη Σαρλίζ Θερόν και τον Τζον Μπέρνθαλ.
Η Οδύσσεια αποτελεί τη δεύτερη συνεργασία του Νόλαν με την Universal μετά τον Oppenheimer, ενώ είναι και η πρώτη ταινία στην ιστορία που θα γυριστεί εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX.
Με πληροφορίες από το Variety