Η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης που βανδάλισε ο βουλευτής της «Νίκης»

«Η σαγήνη του αλλόκοτου»: Η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης που βανδάλισε ο βουλευτής της «Νίκης» Facebook Twitter
Τάσος Μαντζαβίνος (1958). Η δύναμις μου εν ασθενεία τελειούται, 2013 Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης / Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου. Φωτο: Θάνος Καρτσόγλου
0

«Η Σαγήνη του αλλόκοτου» είναι η έκθεση την οποία ήθελε να καταστρέψει ο βουλευτής της Νίκης, Νίκος Παπαδόπουλος.

Ο Νίκος Παπαδόπουλος, βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης με το ακροδεξιό κόμμα «Νίκη», εισέβαλλε το πρωί της Δευτέρας στην Εθνική Πινακοθήκη με σκοπό να καταστρέψει την έκθεση «Σαγήνη του αλλόκοτου». Σύμφωνα με πληροφορίες, προτού τεθεί υπό κράτηση, πρόλαβε να καταστρέψει τζαμαρίες και βιτρίνες κάποιων εκ των έργων, σε μια πρωτοφανή επίθεση για τα ελληνικά δεδομένα. 

«Η Σαγήνη του αλλόκοτου» είναι ο τίτλος θεματικής έκθεσης που φιλοξενείται στον Ενδιάμεσο Χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης. 

Με αφετηρία την έκθεση των 80 χαρακτικών του Φρανσίσκο Γκόγια που παρουσιάζεται παράλληλα, αυτό το εκθεσιακό εγχείρημα φιλοξενεί έργα Ελλήνων καλλιτεχνών, οι οποίοι προσεγγίζουν ο καθένας με διαφορετικό τρόπο και πρακτική το παράλογο, το αποτρόπαιο και το τερατώδες.

Όπως αναφέρει η Εθνική Πινακοθήκη, πρόκειται για ένα θεματικό αφιέρωμα στην ελληνική Τέχνη, «η επιδραστικότητα της ανατρεπτικής θέασης του κόσμου από τον Goya αποδεικνύεται εξαιρετικά ανθεκτική στο χρόνο. Κάνει εμφανή την παρουσία της στην απελευθερωτική έκρηξη των σουρεαλιστικών οραμάτων και της ποιητικής γλώσσας του μοντερνισμού, ενώ συνεχίζει μέχρι σήμερα να μας προσφέρει μια πολύτιμη δεξαμενή πρωτότυπων εικαστικών ερμηνειών για τη σχέση μας με τον κόσμο και τα όντα που τον συναποτελούν. Τα χαρακτικά του διακρίνονται για την αληθοφάνεια του τερατώδους, την πειστικότητα του παράλογου και την έλξη του αποτρόπαιου. Αξιοποιώντας τη θεατρικότητα της καρναβαλικής παράδοσης  και της Commedia dell’ Arte, ο Goya συνθέτει ένα καινοφανές σύμπαν στο οποίο κυριαρχεί η αμφισημία και η υβριδικότητα, η διαρκής αιώρηση ανάμεσα στο οικείο και το ανοίκειο, αίσθηση που οφείλεται στην αριστοτεχνική συναρμογή δημοφιλών, καθημερινών θεμάτων με παράταιρες, απειλητικές, αποκρουστικές ή και δυσερμήνευτες μορφές οι οποίες παραδόξως μας έλκουν αντί να μας απωθούν, ίσως διότι σ’ αυτές αναγνωρίζουμε διαισθητικά κάτι βαθιά δικό μας».

«Με κινητήριο μοχλό τις σειρές των χαρακτικών έργων του Goya στην Εθνική Πινακοθήκη και συνεπείς στην πρόθεση να ανανεώσουμε τα εργαλεία ανάγνωσης των ιστορικών συλλογών με το πρόγραμμα δράσεων του Ενδιάμεσου Χώρου, παρουσιάζουμε παράλληλα με την έκθεση των 80 χαρακτικών της σειράς Los Caprichos, ένα θεματικό αφιέρωμα στην ελληνική τέχνη με τίτλο Η Σαγήνη του Αλλόκοτου. Στην ομαδική έκθεση περιλαμβάνονται έργα δέκα καλλιτεχνών που από διαφορετικές αφετηρίες εναγκαλίζονται και εικονίζουν το αλλόκοτο, το υβριδικό, και το γκροτέσκο», συνεχίζει η περιγραφή για την έκθεση. 

Η έκθεση «Σαγήνη του αλλόκοτου» εγκαινιάστηκε στις 22 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει έως τον Σεπτέμβριο του 2025.

«Η σαγήνη του αλλόκοτου»: Η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης που βανδάλισε ο βουλευτής της «Νίκης» Facebook Twitter
Διονύσης Καβαλλιεράτος (1979). Αλήτες του Δυτικού Κόσμου (μπλε), 2020 Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Bernier/Eliades
«Η σαγήνη του αλλόκοτου»: Η έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης που βανδάλισε ο βουλευτής της «Νίκης» Facebook Twitter
Άγγελος Αντωνόπουλος (1957). Μάθημα Ανατομίας, 2009-2010 Δωρεά του καλλιτέχνη. Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου Φωτο: Βαγγέλης Μηναδάκης
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM
Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Πολιτισμός / Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Από το "In the Mood for Love" μέχρι το "Get Out" και το "Mad Max: Fury Road", η λίστα που παρουσίασαν οι New York Times συγκεντρώνει τις πιο επιδραστικές ταινίες των τελευταίων 24 ετών, όπως τις ψήφισαν εκατοντάδες δημιουργοί, ηθοποιοί και κριτικοί σε όλο τον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Πολιτισμός / Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Ο «σκοτεινός μάγος της μόδας» ξεδιπλώνει την 30ή πορεία του με μια αναδρομική έκθεση που περιλαμβάνει από τα φθαρμένα υφάσματα μέχρι τα κοστούμια με βάτες τύπου Φρανκενστάιν και το γλυπτό που παρουσιάζει τον ίδιο να ουρεί
LIFO NEWSROOM