Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει

Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει Facebook Twitter
Φωτ.: Instaram / thewickculture
0

Η ζωγράφος Bianca Raffaella και οι πίνακές της αποτελούν έμπνευση και προάγγελο μιας τέχνης, περισσότερο εκφραστικής και συμπεριληπτικής .

Η Βρετανίδα καλλιτέχνις ολοκληρώνει τα έργα τέχνης της χωρίς να την εμποδίζει το πρόβλημα που έχει με την όρασή της. Αντιθέτως, το «νυσταγμένο μάτι» της είναι εκείνο που την ενέπνευσε να αναπτύξει την απτική στη ζωγραφική και να αποκτήσει τη δική της προσωπική σφραγίδα.

«Οι πίνακές της χορεύουν και τρεμοπαίζουν» γράφει η Έμιλι Στιρ για το artsy.net.

Οι καμβάδες της Bianca Raffaella επικοινωνούν τον κόσμο, όπως τον βλέπει και τον αισθάνεται εκείνη. «Το έργο μου δείχνει, πώς κάποιος με πολύ μικρή όραση από απόσταση μπορεί να αλληλεπιδράσει με το χρώμα μέσω μιας εντελώς απτικής διαδικασίας»,  δήλωσε η Rafaella σε συνέντευξή της ενόψει της έκθεσης Faint Memories, της πρώτης μεγάλης ατομικής της έκθεσης, η οποία παρουσιάζεται έως τις 15 Μαρτίου στη γκαλερί Flowers στο Λονδίνο.

Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram / flowersgallery & biancaraffaella

«Συχνά δεν εκτιμούμε τα διαφορετικά επίπεδα της όρασης»

«Οι πίνακές μου δείχνουν λουλούδια, αλλά έρχονται από το πουθενά», συνέχισε. Η καλλιτέχνις δεν έχει περιφερική όραση, πράγμα που σημαίνει ότι τα αντικείμενα στον κόσμο γύρω της συχνά φαίνονται απομονωμένα.

«Αν δεν έχεις πλήρη όραση, δεν είσαι προσγειωμένος- περνάς το μεγαλύτερο μέρος της ζωής σου χαμένος. Η όραση είναι επίσης πεπερασμένη και συχνά δεν εκτιμούμε τα διαφορετικά επίπεδα της όρασης. Το έργο μου είναι μια συνομιλία μεταξύ αυτών των δύο σημαντικών θεμάτων» σχολιάζει για όσα πρεσβεύουν οι πίνακές της.

Η σχέση της με την Τέχνη υπήρχε ανέκαθεν, αλλά ενισχύθηκε το 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν άρχισε να εκφράζει τα συναισθήματά της μέσω της ζωγραφικής.

Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram / biancaraffaella

«Φάνηκε να λειτουργεί για μένα, και έφερα αυτό το δημιουργικό εργαλείο στη δική μου πρακτική» θυμάται.

Δύο χρόνια αργότερα, υπέβαλε αίτηση για το πρόγραμμα διαμονής T.E.A.R. της Tracey Emin στο Margate. Το πρώτο πρότζεκτ στο πλαίσιο του residency απαιτούσε εντατική αυτοπροσωπογραφία μπροστά σε καθρέφτη. «Ο καθρέφτης ήταν ένα νέο εργαλείο επειδή είμαι τόσο απτική», είπε. Έκτοτε, άρχισε να δουλεύει με φωτογραφίες που την είχαν τραβήξει άλλοι άνθρωποι. Μόλις το 2023 ξεκίνησε τη σειρά των έργων της με λουλούδια. Την επόμενη χρονιά, η Emin την επέλεξε για την ετήσια έκθεση «Καλλιτέχνης της ημέρας» - λίγο αργότερα υπέγραψε συμβόλαιο με γκαλερί.

Η εξοικείωση της Rafaella -ως χρόνια braillist- με τις υπόλοιπες αισθήσεις της, και ιδίως τη σωματική αφή, είναι βασικό στοιχείο της ζωγραφικής της.

Εφαρμόζει το χρώμα απευθείας με τα χέρια της στον καμβά. Οι μορφές των λουλουδιών καθοδηγούνται από το χειρισμό πραγματικών φυτών, γεγονός που προσδίδει στα έργα της μια ιδιόμορφη λεπτομέρεια. Αρχικά βουτάει τον καμβά στο χρώμα και στη συνέχεια δημιουργεί σχεδόν ανεπαίσθητα λεπτά στρώματα.

Η Bianca Raffaella έχει μερική όραση και ζωγραφίζει τον κόσμο όπως τον νιώθει Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram / biancaraffaella

«Μπορεί να χάσω γρήγορα το σημείο που βρίσκομαι στον καμβά»

«Δουλεύω αρκετά γρήγορα. Είναι ακριβώς αυτή η στενή σύνδεση μεταξύ του αντικειμένου και του μυαλού μου» σημειώνει. «Μπορεί να χάσω γρήγορα το σημείο που βρίσκομαι στον καμβά. Αλλά υπάρχει κάτι ενδιαφέρον σε αυτό το απροσπέλαστο του να προσπαθώ να ψάξω κάτι και να επιστρέψω στο σημείο που βρισκόμουν», περιγράφει.

Για την έκθεση «Faint Memories», εξερεύνησε τρόπους για να γίνει το έργο της προσβάσιμο και σε άλλους ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Έχει γράψει συνοδευτικά κείμενα, στα οποία έχει ηχογραφήσει τον εαυτό της να διαβάζει δυνατά και είναι διαθέσιμα μέσω ακουστικών. «Δεν είναι περιγραφικό, έχει να κάνει περισσότερο με το συναίσθημα πίσω από το έργο και την ιδέα του επίμονου οράματος» εξηγεί.

 
 
 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Πολιτισμός / UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Η εξέλιξη συνιστά τη διεθνή αναγνώριση της εξέχουσας οικουμενικής αξίας των έξι εξαιρετικά σημαντικών αρχαιολογικών χώρων της Κρήτης: της Κνωσού, της Φαιστού, των Μαλίων, της Ζάκρου, της Ζωμίνθου και της Κυδωνίας
LIFO NEWSROOM
Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Η δεξιά βρετανική ομάδα εκφράζει μάλιστα «ανησυχία» πως μπορεί πράγματι, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον και απειλεί με νομικές προσφυγές
LIFO NEWSROOM
Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Πολιτισμός / Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Την Τρίτη 8 Ιουλίου, στο Ρωμαϊκό Θέατρο της Αρλ, η Αμερικανίδα φωτογράφος Nan Goldin καταδίκασε τον πόλεμο στη Γάζα, προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση με τους φιλοϊσραηλινούς θεατές.
LIFO NEWSROOM
Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Πολιτισμός / Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Η Ρέινορ Γουιν υπερασπίζεται τα απομνημονεύματά της, δημοσιεύει ιατρικά έγγραφα και καταγγέλλει «παραπλανητική και άδικη» δημοσίευση από την Observer – Η φιλανθρωπική οργάνωση PSPA τερμάτισε τη συνεργασία της
LIFO NEWSROOM
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ