«Ο κήπος των επίγειων απολαύσεων»: Ακούστε το τραγούδι που ζωγράφισε ο Ιερώνυμος Μπος στα οπίσθια ενός αμαρτωλού

 Ιερώνυμος Μπος Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Τα έργα του Ιερώνυμου Μπος συγκεντρώνουν ένα διαχρονικό ενδιαφέρον, με τη σουρεαλιστική και ευρηματική οπτική του για τη μετά θάνατον ζωή, αλλά ιδιαίτερα τα ζωντανά οράματά του για την κόλαση να αποτελούν αντικείμενο μελέτης. Άλλωστε οι πίνακες του Μπος είναι γεμάτοι με τόσες λεπτομέρειες που πρέπει να τους εξετάσει κανείς από κοντά για να ανακαλύψει τα μυστικά τους.

Ενόσω κάποιοι ιστορικοί τέχνης θεωρούν ότι ο Ιερώνυμος Μπος είχε μια απελπισμένη άποψη για την ανθρωπότητα, πιστεύοντας ότι το κακό ήταν ενσωματωμένο σε όλους μας, οι λάτρεις της τέχνης του διερωτώνται πώς επινόησε τις εκπληκτικές εικόνες του και από τι εμπνεύστηκε. Η μπλόγκερ ονόματι Amelia παρατηρώντας πριν χρόνια ένα από τα δημοφιλέστερα και σημαντικότερα έργα του Μπος, τον Κήπο των Επίγειων Απολαύσεων, στάθηκε σ' ένα διακριτικά τοποθετημένο στοιχείο του τρίπτυχου πίνακα που χρονολογείται μεταξύ 1490 και 1510.

 Ιερώνυμος Μπος Facebook Twitter
Ο κήπος των επίγειων απολαύσεων, το διάσημο τρίπτυχο του Ιερώνυμου Μπος

Στα οπίσθια ενός αμαρτωλού -το έργο θεωρείται γενικά ως το σχόλιο του Μπος πάνω στο θέμα του θανάσιμου αμαρτήματος της λαγνείας- υπάρχει μια παρτιτούρα και βρίσκεται στο δεξιό πάνελ που θεωρείται είναι άποψη της Κόλασης και παρουσιάζει τα βασανιστήρια των κολασμένων. Η Amelia αποφάσισε να τη «μεταφράσει» σε σύγχρονη μουσική σημειογραφία προκειμένου να ακούσουμε τον ήχο του ζωγράφου για τη μεσαιωνική εποχή.

 Ιερώνυμος Μπος Facebook Twitter

Παρόλο που δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε γιατί ο Ιερώνυμος Μπος αποφάσισε να αποδώσει στον πίνακα τη συγκεκριμένη μελωδία, καθώς σώζονται ελάχιστες βιογραφικές πληροφορίες για τον ίδιο, η Amelia αποφάσισε να «μεταφράσει» την παρτιτούρα σε σύγχρονη μουσική σημειογραφία και να αποδώσει τον ήχο του ζωγράφου για τη μεσαιωνική εποχή.

Ακούστε το τραγούδι: 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM
Βρέθηκε εντυπωσιακό μωσαϊκό σε ερείπια στη Νίκαια της Βιθυνίας

Πολιτισμός / Βρέθηκε εντυπωσιακό ψηφιδωτό του 1ου αιώνα μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας

Η αρχαιολογική σκαπάνη, στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε η α' Οικουμενική Σύνοδος, αποκάλυψε ένα ψηφιδωτό με μοτίβα γαλέρας και ελαφιού, το οποίο φέρεται να χρονολογείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ.
LIFO NEWSROOM
In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM