Ταραντούλα κατέστρεψε πίνακα της Georgia O’Keeffe και χρειάστηκαν 1.250 ώρες αποκατάστασης

Ταραντούλα κατέστρεψε πίνακα της Georgia O’Keeffe και χρειάστηκαν 1.250 ώρες αποκατάστασης Facebook Twitter
Η «Άνοιξη» (Spring), ζωγραφισμένη από την Georgia O'Keeffe το 1948, ήταν ο μεγαλύτερος πίνακας που είχε φιλοτεχνήσει εκείνη την εποχή και περιλάμβανε μερικά από τα πιο εμβληματικά της μοτίβα. Φωτογραφία αρχείου: EPA/EDDY RISCH
0

Ένας κατεστραμμένος πίνακας της Georgia O'Keeffe εκτίθεται ξανά αφού συντηρητές πέρασαν 1.250 ώρες και ξόδεψαν 145.000 δολάρια για να τον αποκαταστήσουν.

Ο Dale Kronkright, επικεφαλής του τμήματος συντήρησης του Georgia O’Keeffe Museum στη Σάντα Φε, χαρακτήρισε τη δουλειά ως το μεγαλύτερο έργο αποκατάστασης στο οποίο έχει εργαστεί ποτέ.

Η Georgia O'Keeffe ζωγράφισε το έργο, με τίτλο «Άνοιξη», το 1948 και τελευταία φορά είχε εκτεθεί στο κοινό το 2019. Ο πίνακας συνδυάζει μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά μοτίβα της O'Keeffe και με διαστάσεις περίπου 1.2x2.1 μέτρα, ήταν ο μεγαλύτερος που είχε ζωγραφίσει μέχρι τότε.

Η ζημιά από νερό πιθανότατα προκλήθηκε από μια ταραντούλα στην οροφή του σπιτιού της O'Keeffe, στο Νέο Μεξικό.

Οι συντηρητές κλήθηκαν να επιδιορθώσουν όχι μόνο τις ζημιές από το νερό, αλλά και προηγούμενες αποτυχημένες εργασίες αποκατάστασης, καθώς μεταξύ άλλων στο έργο είχε μπει βερνίκι, τεχνική που δεν χρησιμοποιείται πλέον στη συντήρηση.

Ο Ariel Plotek, επιμελητής του Georgia O’Keeffe Museum, είπε ότι το έργο μοιάζει με μια δήλωση για ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή της καλλιτέχνιδας. Ο πίνακας «Άνοιξη» συνέπεσε με την επιστροφή της O'Keeffe από τη Νέα Υόρκη -όπου πέρασε τρία χρόνια τακτοποιώντας την περιουσία του συζύγου της, Alfred Stieglitz- και την ανακαίνιση του σπιτιού της στο Νέο Μεξικό.

«Το συγκεκριμένο λουλούδι συνδέεται με το πένθος και τα οστά με τον θάνατο. Ερμηνεύεται ως ένα είδος μνημείου στον Alfred Stieglitz», εξήγησε, προσθέτοντας πως το γεγονός ότι η O'Keeffe κράτησε τον πίνακα για αρκετές δεκαετίες δείχνει ότι ήταν σημαντικός για εκείνη.

Σε επιστολές προς την γκαλερίστα της στη Νέα Υόρκη, Edith Halpert, η O'Keeffe έγραψε ότι δεν ήξερε αν ο πίνακας θα άρεσε σε κανέναν άλλον.

Μετά τη ζημιά από το νερό, η O'Keeffe έστειλε τον πίνακα στον προσωπικό της συντηρητή στη Νέα Υόρκη, κάνοντας λόγο για «μη διαχειρίσιμο και δύσκολο να καθαριστεί», αλλά καθαρίστηκε. Ωστόσο, υπεριώδες φως έδειξε μεγάλα σημάδια από σφουγγάρι στον πίνακα, από πιθανές προσπάθειές της να τον καθαρίσει, είπε ο Kronkright.

Το μουσείο απέκτησε τον πίνακα όταν άνοιξε το 1997.

Με πληροφορίες από Associated Pres

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Πολιτισμός / Μάνος Χατζιδάκις: «Η πλευρά Θεοδωράκη καλεί την οργανώτρια εταιρεία να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να λήξει η διαμάχη»

Η πλευρά Θεοδωράκη πήρε θέση για τις νομικές ενέργειες από πλευράς Γιώργου Χατζιδάκι, γιου του Μάνου Χατζιδάκι, σε βάρος της εταιρείας παραγωγής
LIFO NEWSROOM
Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Βρετανός θεατρικός συγγραφέας σερ Τομ Στόπαρντ

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Βρετανός θεατρικός συγγραφέας σερ Τομ Στόπαρντ

Ο σερ Τομ Στόπαρντ έλαβε αμέτρητες διακρίσεις και τιμές κατά τη διάρκεια της μακράς καριέρας του, συμπεριλαμβανομένου του ότι χρίστηκε ιππότης από τη βασίλισσα Ελισάβετ για την προσφορά του στη λογοτεχνία
LIFO NEWSROOM
Σε δημοπρασία το εμβληματικό μοβ παλτό της Τζάκι Κένεντι Ωνάση

Πολιτισμός / Σε δημοπρασία το παλτό της Τζάκι Κένεντι Ωνάση που φορούσε τη νύχτα των εκλογών του 1960

Το πανωφόρι φορέθηκε από την Κένεντι καθώς συνόδευε τον Τζον Κένεντι στο Χαϊάνις Πορτ τη νύχτα των εκλογών του 1960 και ήταν οκτώ μηνών έγκυος στο δεύτερο παιδί της
LIFO NEWSROOM
«Θεωρώ τελείως ακατάλληλη την κυρία να πει τραγούδια μου»: Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις έριχνε «άκυρο» και στην Αγνή Μπάλτσα

Πολιτισμός / «Θεωρώ τελείως ακατάλληλη την κυρία να πει τραγούδια μου»: Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις έριχνε «άκυρο» και στην Αγνή Μπάλτσα

Σε ελάχιστους καλλιτέχνες είχε εμπιστευθεί τη μουσική και τα τραγούδια του όσο ζούσε και τα ίδια αυστηρά κριτήρια τηρεί ο γιός και κληρονόμος του.
LIFO NEWSROOM