Ζήλια, μεγαλομανία, φθόνος, φιλαργυρία, ή η κακιά στιγμή, οδήγησαν τον μαθητή Ρόμπερτ Φορντ να σκοτώσει το γενναίο μέντορα και αρχισυμμορίτη Τζέσε Τζέιμς, το φόβο και τρόμο του Far West που έδρασε στα τέλη του 19ου αιώνα. Δεν πρόκειται για πυροβολημένο γουέστερν με γοργούς ρυθμούς και άγρια βλέμματα γεμάτα σαδισμό, αλλά για ψυχολογικό δράμα καλλιτεχνίζουσας πρόθεσης και εικαστικής εντέλειας, κυρίως χάρη στο διευθυντή φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς (φέτος είναι η χρονιά του, μαζί με το No Country for Old Men).

Όπως πολύ σωστά παρατήρησε και ο Σαμ Ρόκγουελ που παίζει τον αδελφό του Φορντ, το έργο είναι μια περίεργη παραλλαγή του Όλα για την Εύα, με τον Μπραντ Πιτ στο ρόλο της Μπετ Ντέιβις και τον Κέισι Άφλεκ ως Ιβ Χάρινγκτον, τον απόστολο που θέλει να πάρει τη θέση του μέντορα και το κάνει κρυφά και ύπουλα, σαν το καλό παιδί που μπαίνει προσκεκλημένο στο σπίτι και καταχράζεται τη φιλοξενία του οικοδεσπότη.

Ενδιαφέρουσα αλληγορία της φήμης και της μισαλλοδοξίας, μεταφερμένη σε μια άγρια εποχή που αποδίδεται με ρεαλιστικούς ρυθμούς και εικαστικό φόντο, αλλά με αργό και πομπώδες ύφος που μπερδεύει το δράμα με τη θεωρία πίσω από τις πράξεις που το συνθέτουν. Και ενώ ο Πιτ έφυγε από το φεστιβάλ της Βενετίας με το βραβείο ερμηνείας, ο Άφλεκ (όπως και η Ιβ πήρε το έπαθλο στην τελική σκηνή της ταινίας του Μάνκιεβιτς) είναι καλύτερος και αξιότερος για αναγνώριση. Στην τελική ευθεία, ο μικρός επισημαίνεται από τους επαΐοντες και δεν είναι καθόλου δειλή η δουλειά του στη Δολοφονία.