«Οι άνθρωποι δεν αποφασίζουν να είναι ξεχωριστοί αλλά να πετύχουν ξεχωριστά κατορθώματα» είχε πει ο κατακτητής του Έβερεστ, Έντμουντ Χίλαρι, κι έτσι ξεκινά η βιογραφική δραματική περιπέτεια Η μέρα της επιστροφής μου, βασισμένη στο παράλογο τόλμημα του ερασιτέχνη ιστιοπλόου Ντόναλντ Κρόουχερστ να επιχειρήσει τον περίπλου της Γης σε έναν διεθνή αγώνα σκαφών στα τέλη της δεκαετίας του '60.

 

Ο Τζέιμς Μαρς, με υπολογίσιμη θητεία στο είδος της τεκμηρίωσης, που πήρε Όσκαρ για το ντοκιμαντέρ Man on Wire και υπέγραψε τη Θεωρία των Πάντων με θέμα τη ζωή του Στίβεν Χόκινγκ, δεν εξαπολύει άλλη μια επίθεση δόξας και ονείρων, αλλά, σε τυπικό, ευπρόσδεκτο βρετανικό πνεύμα, εντοπίζει τους σπόρους της απονενοημένης ενέργειας του όψιμου θαλασσοπόρου σε μια φιλότιμη, έντιμη και πρωτότυπη απόπειρα εύρεσης πόρων για την πενταμελή του οικογένεια.

 

Στη συνέχεια, δομεί την ταινία στον διάλογο του μοναχικού ταξιδευτή με τη γυναίκα και τα τρία παιδιά που άφησε πίσω, ανακαλώντας στιγμές από το παρελθόν που καθορίζουν τους χαρακτήρες, και υπαγορεύουν τους μονολόγους του, μεσοπέλαγα, με την ελπίδα κάποια στιγμή να τους ξαναδεί, την ίδια στιγμή που παίζεται ένα θέατρο εντυπώσεων και κουτσομπολιού από πλευράς του εθνικού Τύπου με αφορμή το θράσος και το κουράγιο μιας τέτοιας πράξης.

 

Ο ρυθμός δεν ευνοεί την ταινία, ο Κόλιν Φερθ είναι ιδανικός λόγω της εγγενούς εγκράτειας στην υποκριτική του, ενώ η Ρέιτσελ Βάις παίζει τη στωική σύζυγο.