Διασκευάζοντα ς τον Ευριπίδη

Διασκευάζοντα ς τον Ευριπίδη Facebook Twitter
Η Ελίζα Σκολίδη στο έργο της Βίβιαν Στεργίου, Ιφιγένεια / Βορά που σκηνοθετεί η Αικατερίνη Παπαγεωργίου. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή
0

Στο πλαίσιο του Κύκλου Contemporary Ancients, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ανέθεσε φέτος τη συγγραφή δύο θεατρικών μονολόγων, εμπνευσμένων από τραγωδίες του Ευριπίδη, στη Βίβιαν Στεργίου (Ιφιγένεια / Βορά) και στον Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη (Εγώ, μια δούλα). Μια συνομιλία με τις τραγωδίες του Ευριπίδη που ανεβαίνουν στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, Ιφιγένεια εν Αυλίδι (σκηνοθεσία Timofey Kulyabin) και Hecuba, Not Hecuba (βασισμένη στην Εκάβη, σκηνοθεσία Tiago Rodrigues). Το έργο της Βίβιαν Στεργίου, Ιφιγένεια / Βορά σκηνοθετεί η Αικατερίνη Παπαγεωργίου και ερμηνεύει η Ελίζα Σκολίδη, ενώ το έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, Εγώ, μια δούλα, σκηνοθετεί ο Νίκος Χατζόπουλος και ερμηνεύει η Φιλαρέτη Κομνηνού. Οι δύο μονόλογοι συστεγάζονται σε μια ενιαία παράσταση που θα παρουσιαστεί στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου στις 5 και 6 Ιουλίου.

Δύο νεοελληνικά θεατρικά έργα, δύο μονόλογοι γραμμένοι σήμερα για το σήμερα. Κείμενα που έρχονται να δουν τις δυο ηρωίδες, Ιφιγένεια και Εκάβη, αλλά και ολόκληρο τον κόσμο γύρω τους με μάτια που κοιτάζουν στο παρόν, αλλά με το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον· να επεξεργαστούν σημαντικά θέματα με μια γλώσσα αιχμηρή αλλά και σκωπτική, ευφρόσυνη, μιλώντας για θέματα που αφορούν την καθημερινή ζωή, τις σχέσεις, τη βία, την εκδίκηση, τον πόνο, τη δικαιοσύνη. Μακριά από το βάρος της τραγωδίας, τα κείμενα αυτά ψηλαφίζουν τη φύση της βίας, όπου αυτή κρύβεται και εμφανίζεται.

Το κείμενο της Στεργίου είναι μια ποιητική ροή λέξεων. Με βασικό εργαλείο την ειρωνεία, όπως και ο Ευριπίδης, η συγγραφέας μιλά για το προβληματικό παρόν. Θέτει στο πλαίσιο μιας ανοιχτής δημόσιας συζήτησης θέματα που οφείλουμε να διαχειριστούμε, να δούμε σε βάθος, να τα απογυμνώσουμε από παραπλανητικά βαρίδια.

Η Βίβιαν Στεργίου κλήθηκε να γράψει έναν μονόλογο εμπνευσμένο από την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη. Από ολόκληρο το υλικό της τραγωδίας ξεχώρισε ένα σημείο και πάνω σε αυτό συνέθεσε το δικό της κείμενο. Ο χρησμός στην τραγωδία ορίζει πως για να πλεύσουν τα καράβια των Αχαιών εναντίον των Τρώων πρέπει να θυσιαστεί η κόρη του αρχιστράτηγου Αγαμέμνονα, η νεαρή Ιφιγένεια. Η Στεργίου μεταπλάθει αυτόν τον χρησμό και βάζει στο στόμα ενός ανώνυμου πλήθους όλα όσα ακούμε σήμερα γύρω μας, όλη την κεκαλυμμένη ή μη βία που εμφιλοχωρεί στις πιο απλές, καθημερινές στιγμές μας: σε όσα λέγονται, στέλνονται σε μηνύματα, γράφονται παντού, συζητιούνται σε παρέες, σχέσεις και επαγγελματικούς χώρους. Η δική της Ιφιγένεια είναι μια νεαρή γυναίκα που οδηγείται στη θυσία χωρίς ίχνος μοιρολατρίας, αφού πρώτα περνά ανάμεσα από τους λόγους που την οδηγούν στον θάνατο. Θάνατος δεν είναι μόνο το τελετουργικό κόψιμο ενός λαιμού. Θάνατος είναι και η καθημερινή, σταδιακή και υποδόρια διάλυση ενός ανθρώπου, ο περιορισμός του σε μια ατομική δικτατορία, όταν γύρω υπάρχει ελευθερία. Ο φόβος και η πεποίθηση πως ο δρόμος των γυναικών οδηγεί αναπόφευκτα στη θυσία. Όλα όσα θυσιάζει μια γυναίκα για να μπορέσει να ανταποκριθεί στον αρχετυπικό της ρόλο: όνειρα, καριέρα, εμπειρίες, επιθυμίες. Όλα αυτά μπορούν και πρέπει να θυσιαστούν. Ή μήπως όχι;

Διασκευάζοντα ς τον Ευριπίδη Facebook Twitter
Το κείμενο της Στεργίου είναι μια ποιητική ροή λέξεων. Με βασικό εργαλείο την ειρωνεία, όπως και ο Ευριπίδης, η συγγραφέας μιλά για το προβληματικό παρόν. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Το κείμενο της Στεργίου είναι μια ποιητική ροή λέξεων. Με βασικό εργαλείο την ειρωνεία, όπως και ο Ευριπίδης, η συγγραφέας μιλά για το προβληματικό παρόν. Θέτει στο πλαίσιο μιας ανοιχτής δημόσιας συζήτησης θέματα που οφείλουμε να διαχειριστούμε, να δούμε σε βάθος, να τα απογυμνώσουμε από παραπλανητικά βαρίδια. Οι γυναικοκτονίες, η καταπίεση των αδύναμων, η πατριαρχία και οι εκφάνσεις της, η δύναμη του ενός απέναντι στο τρωτό σημείο του άλλου, το σύστημα νοοτροπιών που καθορίζει τις ζωές όλων μας, είναι κάποια από τα ζητήματα που η Στεργίου διαπραγματεύεται στην Ιφιγένεια / Βορά. Δεν μπορεί να γράψει για το σήμερα, κλείνοντας τα μάτια σε όσα συμβαίνουν γύρω της. Με μια γλώσσα σκόπιμα απλή και ευρέως αντιληπτή, με χιούμορ και διάθεση οικειότητας, η βία, η κακία, η ματαίωση αλλά και η τρυφερή αγάπη συνθέτουν έναν σύγχρονο χρησμό. Διότι όλοι μας είμαστε δυνάμει και η Ιφιγένεια και ο χρησμός. Και θύματα και θύτες. Πώς επιτρέπουμε μικρές δόσεις βίας στην καθημερινή μας σχέση με τους άλλους στον βωμό της αγάπης. Πώς εκμεταλλευόμαστε τη στιγμή που ο άλλος μάς έχει ανάγκη. Πώς παρεμβαίνουμε στις ζωές των φίλων μας, των συντρόφων μας, πώς οι γονείς μας έχουν σκάψει, ήδη από τη γέννησή μας, το σκάμμα που μέσα του θα ενταφιαστούμε, ίσως και προτού πεθάνουμε.

Με μια απόλυτα σύγχρονη και πρωτοποριακή ματιά διαβάζει και ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης την Εκάβη στον δικό του μονόλογο Εγώ, μια δούλα. Για τον Χατζηγιαννίδη, η συγγραφή και μόνο ενός νέου κειμένου, εμπνευσμένου από μια αρχαία τραγωδία, είναι μια ανατρεπτική διαδικασία, με την έννοια πως καλείται να συνομιλήσει με ένα έργο κλασικό, με γλώσσα και επιχειρήματα σημερινά. Θέλοντας να προχωρήσει παραπέρα, προσθέτει άλλη μία ανατροπή. Επιλέγει να μιλήσει για την Εκάβη μια γυναίκα του περιβάλλοντός της, μια ανώνυμη γυναίκα του Χορού των Τρωάδων, και όχι η ίδια η βασίλισσα. Μια γυναίκα λαϊκή στην καταγωγή, αφτιασίδωτη και γνήσια, δούλα και η ίδια, όπως στα στερνά της η Εκάβη, με μια ζωή κατεστραμμένη, όπως και η γηραιά βασίλισσα των Τρώων. Διαφορετικός είναι και ο αφηγηματικός τόνος του μονολόγου. Σκοπός του συγγραφέα ήταν να γράψει ένα κείμενο κωμικό απέναντι στο δυσβάστακτο πένθος που απλώνεται πάνω από την τραγωδία του Ευριπίδη. Η ίδια η Εκάβη δεν θα μπορούσε να φέρει τίποτε το κωμικό, γι’ αυτό ο ρόλος της δούλας επιφορτίζεται με αυτόν τον σκοπό: να μιλήσει ελεύθερα και ανοιχτά, χωρίς ηθικές αγκυλώσεις και ταμπού. Με μια γλώσσα οικεία και απτή, σπαρταριστή.

Διασκευάζοντα ς τον Ευριπίδη Facebook Twitter
Η Φιλαρέτη Κομνηνού στο έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, Εγώ, μια δούλα, που σκηνοθετεί ο Νίκος Χατζόπουλος. Φωτ.: Ελπίδα Μουμουλίδου

Η Εκάβη είναι μια γυναίκα βυθισμένη στη δυστυχία. Έχει χάσει όλα της τα παιδιά, τον σύζυγο και την πατρίδα της, και στο τέλος της ζωής της μεταφέρεται σκλάβα στην Ελλάδα. Στην τραγωδία του Ευριπίδη δολοφονούνται και τα δύο εναπομείναντα παιδιά της, η Πολυξένη και ο Πολύδωρος. Και από μια θρηνούσα υπέργηρη γυναίκα μεταμορφώνεται σε μια αιμοσταγή και πανούργα φόνισσα. Σφάζει τα παιδιά του Πολυμήστορα (που σκότωσε τον Πολύδωρο) και τυφλώνει τον ίδιο, παίρνοντας έτσι την εκδίκηση που τόσο αποζητούσε.

Σε αυτήν ακριβώς τη μεταστροφή της εντοπίζει ο Χατζηγιαννίδης το σημείο όπου μπορεί να βασιστεί για να αποδομήσει την ηρωίδα, στο μεγάλο και δύσκολο ζήτημα της αυτοδικίας. Η δούλα του έχει μια καίρια και ανθρωπιστική αντίληψη απέναντι στην έννοια της αυτοδικίας. Πιστεύει πως όσο μεγάλος κι αν είναι ο πόνος ενός ανθρώπου, όσο έντονο κι αν είναι μέσα του το αίσθημα της αδικίας, δεν έχει το δικαίωμα να πάρει τον νόμο στα χέρια του και να εκδικηθεί. Γιατί τότε ο κόσμος θα διολισθήσει σε ένα χάος όπου θα επικρατήσει η βία, θα καταλυθούν οι νόμοι και η τάξη. Ένα θέμα που παραμένει διαχρονικά επίκαιρο και αγγίζει πολλές μελανές πτυχές του ελληνικού βίου.

Αυτό που απέφυγε να κάνει ο Ευριπίδης, δηλαδή να καταδικάσει την αποτρόπαιη πράξη της Εκάβης, το αναλαμβάνει θαρραλέα ο Χατζηγιαννίδης στον μονόλογο αυτόν. Θέτει τη δούλα ενώπιον ενός μεταφυσικού δικαστηρίου, όπου καλείται να απολογηθεί για τη ρήξη της με την Εκάβη. Την κατηγορεί ανοιχτά και σκληρά, πάντοτε βέβαια μέσα στο πλαίσιο της κωμωδίας. Εξάλλου, η δούλα «συνομιλεί» με απόκοσμους ήχους, και όχι με ανθρώπους, σε ένα τοπίο λίγο έξω από την πραγματικότητα.
Αυτοί είναι οι δύο μονόλογοι που θα συνδιαλεχθούν μεταξύ τους αλλά και με τον Ευριπίδη, θέτοντας προβληματισμούς και ανοίγοντας συζητήσεις, προχωρώντας έτσι τις σκέψεις των συγγραφέων. Η φόρμα του μονολόγου, όπως εύστοχα υπογραμμίζει ο Χατζηγιαννίδης, ταιριάζει πολύ σε ένα ανοιχτό θέατρο, και μάλιστα αρχαίο, αφού σε τέτοιους χώρους δεν χωρούν λεπτές ψυχογραφικές διακυμάνσεις. Ο χώρος ζητά μεγάλα, θεμελιακά ζητήματα, ανθρώπους που έχουν κάτι μεγάλο να πουν. Και το λένε μπροστά σε ένα πλήθος κόσμου, στο εδώ και τώρα. Για ποιον άλλο λόγο, άλλωστε, να μονολογεί κανείς;

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ