Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση Facebook Twitter
Η παράσταση δεν δίνει απαντήσεις αλλά παραθέτει εικόνες και αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και σύγχρονων νομάδων, των αποκαλούμενων expats. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Στο κέντρο, ένα ξύλινο παράπηγμα από εκείνα τα αυτοσχέδια μπαράκια που έβλεπες παλιότερα σε απομονωμένες παραλίες, πριν γίνουν όλα αστραφτερά και μοδάτα beach bars. Στη δεξιά του πλευρά είναι γραμμένο «Διατηρείτε τη θάλασσα και την ψυχή σας καθαρές». Πιο πέρα ένα στρογγυλό σκάμμα-δείγμα πλαζ με φυτεμένα στην άμμο τουριστικά σουβενίρ με αρχαιοελληνικά μοτίβα. Γύρω-γύρω ξεραμένες από την υπερβολική ζέστη καλαμιές.

Όταν ανοίγει το παράθυρο του μικρού παραπήγματος αποκαλύπτεται ένα ολόκληρο νοικοκυριό με εικονίσματα και διάφορα συμπράγκαλα. Εμφανίζεται μια νέα γυναίκα ντυμένη ελαφριά με ένα t-shirt που γράφει «I had a strange dream last night». Ακριβώς μπροστά της, αλλά έξω από το παράπηγμα, δύο άντρες στρώνονται για να παίξουν τάβλι σε ένα τραπεζάκι σκεπασμένο με πλαστικό διάφανο τραπεζομάντιλο με λεμόνια.

Είναι κατακαλόκαιρο με 48°C κάπου έξω από την Αθήνα· η μέρα ξεκινάει με αγαπημένο μουσικό πρόγραμμα. Ο ένας από τους δύο άντρες σηκώνεται και μας μιλάει ως δημοφιλής παραγωγός που βάζει τραγούδια – μελωδίες που ενώνουν όλη την πόλη και τις παραλίες σε μια χαλαρή, λαμπερή και αγαπημένη ατμόσφαιρα. Λέει χαρακτηριστικά: «Ο τόπος είναι τόσο φωτεινός που του συγχωρείς τα πάντα».

Ο «Καύσωνας» μιλάει για τον μύθο του ελληνικού καλοκαιριού, για ένα «εθνικό» brand κατά το οποίο οι πάντες προφανώς κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να (ανα)δείξουμε τον καλύτερό μας εαυτό, να νοικοκυρέψουμε οποιαδήποτε κακοτεχνία, να αποθεώσουμε την παραδοσιακή φιλοξενία. Τι κρύβουμε όμως;

Για λίγο περισσότερο από μία ώρα, όσο διαρκεί η παράσταση «Καύσωνας» στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, έρχονται, φεύγουν και μιλάνε πότε μεταξύ τους και πότε –συχνότερα είναι αλήθεια– στο κοινό. Νέοι άντρες και νέες γυναίκες λένε όλα όσα σκέφτονται σχετικά με τη ζέστη, τον ουρανό, τη θάλασσα και τον τόπο, έναν τόπο «ευλογημένο», όπως λέει ο ραδιοφωνικός παραγωγός. Αλλά πόσο πραγματικά ευλογημένος είναι, αφού μας αρέσει να τον αμφισβητούμε;

Καύσωνας: Μια παράσταση που προσπαθεί να κατανοήσει το ελληνικό καλοκαίρι Facebook Twitter
Με αφορμή το ελληνικό καλοκαίρι μιλάμε για την πραγματικότητά μας. Προσπαθούμε να την αφουγκραστούμε, να την κατανοήσουμε και ίσως να τη συμπαθήσουμε. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος, που βασίστηκε σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, εξηγεί: «Είμαστε μια γενιά μουδιασμένη. Έχουμε βρεθεί σε μια μεταβατική φάση και παρατηρούμε τα πράγματα με αμηχανία. Η τέχνη μας το εκφράζει αυτό και όλοι προσπαθούμε να αντιληφθούμε πού πηγαίνουμε. Αυτό με έχει απασχολήσει πολύ τα τελευταία χρόνια, όπως και άλλους σκηνοθέτες της γενιάς μου. Γεννημένος το 1983, ανήκω στους millennials, σε μια γενιά που βλέπει να είναι σε πιο δυσμενή κατάσταση από την προηγούμενη, τουλάχιστον οικονομικά. Αυτό διαμορφώνει μια νέα πραγματικότητα, η οποία, λόγω των φοβερών πληθυσμιακών μετακινήσεων, δεν έχει πια καθαρά εθνικά χαρακτηριστικά.

Βασικό χαρακτηριστικό της εποχής, οι προσδοκίες που μας είχαν καλλιεργήσει οι προηγούμενοι και η ανατροπή που συνέβη στο μεταξύ. Εμείς είχαμε όνειρα και στόχους και πρέπει ξαφνικά να προσγειωθούμε σε μια πραγματικότητα που δεν περιμέναμε ότι θα αλλάξει. Ίσως να χρειάζεται να γίνουν μικρά βήματα, να αφουγκραζόμαστε τι μας συμβαίνει τώρα. Έτσι, αυτή την παράσταση τη βλέπω περισσότερο ως μια συγχώρεση για να μαλακώσει το μέσα μου σε σχέση με τις προσδοκίες που είχα παλιά».

Ο «Καύσωνας» μιλάει για τον μύθο του ελληνικού καλοκαιριού, για ένα «εθνικό» brand κατά το οποίο οι πάντες προφανώς κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να (ανα)δείξουμε τον καλύτερό μας εαυτό, να νοικοκυρέψουμε οποιαδήποτε κακοτεχνία, να αποθεώσουμε την παραδοσιακή φιλοξενία. Τι κρύβουμε όμως; Ποια είναι η Ελλάδα τού σήμερα; Πόση εμπιστοσύνη μπορούμε να έχουμε σε πατροπαράδοτες αξίες και αρχαία μεγαλεία;

Καύσωνας: Μια παράσταση που προσπαθεί να κατανοήσει το ελληνικό καλοκαίρι Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
Καύσωνας: Μια παράσταση που προσπαθεί να κατανοήσει το ελληνικό καλοκαίρι Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
Καύσωνας: Μια παράσταση που προσπαθεί να κατανοήσει το ελληνικό καλοκαίρι Facebook Twitter
Ποια είναι η Ελλάδα τού σήμερα; Πόση εμπιστοσύνη μπορούμε να έχουμε σε πατροπαράδοτες αξίες και αρχαία μεγαλεία; Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Προφανώς η παράσταση δεν δίνει απαντήσεις αλλά παραθέτει εικόνες και αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και σύγχρονων νομάδων, των αποκαλούμενων expats. Ο Γιάννης Παναγόπουλος συμπληρώνει: «Με αφορμή το ελληνικό καλοκαίρι μιλάμε για την πραγματικότητά μας. Προσπαθούμε να την αφουγκραστούμε, να την κατανοήσουμε και ίσως να τη συμπαθήσουμε. Άλλωστε, προσωπικά, ωριμάζοντας έχω πάψει να στέκομαι απέναντι, προσπαθώ να κατανοώ τα πράγματα».

Βασισμένος στα βιβλία «Δέρμα», κυρίως, και «Μπλε υγρό», με αφορμή το οποίο έχει δουλέψει και σε προηγούμενη παράσταση, δημιούργησε αυτήν τη θεματική ομπρέλα και μέσα από ένα συγκεκριμένο φίλτρο προσπαθεί να διερευνήσει από τι αποτελείται αυτή η μεταβατική φάση από τα ’90s, από τα οποία και ο ίδιος έχει αναμνήσεις ως ο μεγαλύτερος ηλικιακά της ομάδας του, μέχρι το 2020. Μιλά για το όνειρο ή τον εφιάλτη του Greek summer. Δεν είναι τυχαίο ότι ξεκινάει με μία από τις πιο χαρακτηριστικές φιγούρες του έργου, μια Αμερικανίδα που όλα τα βρίσκει υπέροχα και είναι έτοιμη να τα εξαγοράσει.

Η συγγραφέας Βίβιαν Στεργίου, η οποία συμμετείχε στη διασκευή των κειμένων της και στο δραματουργικό αποτέλεσμα, στο οποίο μέσα από αυτοσχεδιασμούς συνέβαλαν και οι ηθοποιοί, εξηγεί: «Το “Δέρμα”, στο οποίο βασίστηκε κυρίως αυτήν τη φορά ο Γιάννης, διαδραματίζεται σε διαφορετικές πόλεις και χώρες, αλλά εμείς εστιάσαμε στην Αθήνα. Εν τέλει, αναδείξαμε μόλις το 2% των θεμάτων που θίγονται σε αυτό.

Υπάρχει λ.χ. μια ώριμη συσχέτιση με την οικογένεια γιατί καθώς μεγαλώνεις και αρχίζεις να καταλαβαίνεις λίγο τα πράγματα, π.χ. τη φροντίδα της μητέρας και της γιαγιάς, αντιλαμβάνεσαι τι έκαναν οι προηγούμενες γενιές για σένα. Δηλαδή ότι όσο ωριμάζεις συνδέεσαι μέσα από το σώμα με την ενοχή και τη φροντίδα που σου έχουν δώσει. Όσον αφορά τη σύγχρονη ζωή, μπορεί να είσαι ένας πλούσιος expat και να ζεις στην Αμερική ή στην Ευρώπη και να σου φαίνεται πολύ φτηνή η Αθήνα, αυτό όμως δεν ισχύει για όλους».

Καύσωνας: Μια παράσταση που προσπαθεί να κατανοήσει το ελληνικό καλοκαίρι Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
Καύσωνας: Μια παράσταση που προσπαθεί να κατανοήσει το ελληνικό καλοκαίρι Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Σε μια κορύφωση της παράστασης ένας Έλληνας από αυτούς που καβαλάνε το καλάμι της προσωπικής τους επιτυχίας δίνει οδηγίες στους συμπατριώτες του για το πώς να πλουτίσουν. Η Βίβιαν λέει: «Στο διήγημα μου “Ο Μέγας Αλέξανδρος στο Λονδίνο” εμφανίζεται ένας Έλληνας που μισεί την πατρίδα του, αλλά ταυτόχρονα έχει άποψη για το τι πρέπει να κάνουμε για να προοδεύσουμε και να μην είμαστε κολλημένοι. Είναι ο κλασικός Έλληνας που νιώθει ότι τα έχει καταφέρει και έχει την πεποίθηση, με κάποια δόση ξιπασιάς, ότι πρέπει να τα ξεπουλήσουμε όλα. Aυτή είναι μια θεματική που υποβόσκει διαρκώς, με αυτήν ξεκινάει η παράσταση.

Ο Γιάννης ήθελε πολύ να εστιάσει σε αυτήν τη διάσταση. Γενικότερα, καθώς δεν υπάρχει πολύς διάλογος, κυριαρχούν οι μονόλογοι γιατί όλοι οι χαρακτήρες είναι ατομικότητες ριγμένες σε αυτή την κατάσταση. Δεν υπάρχει ούτε σωματική ούτε λεκτική επικοινωνία, είναι μονάδες. Γι’ αυτό η αφήγηση είναι σπασμένη – συνεχώς σπάει και υπονομεύεται από άλλα στοιχεία. Ενώ παρακολουθείς τον διάλογο συμβαίνουν ταυτόχρονα άπειρα άλλα πράγματα στη σκηνή. Ουσιαστικά βλέπουμε πώς ο Γιάννης διάβασε τη δική μου αποσπασματική αφήγηση.

Εν τέλει όλα τα στοιχεία ενημερώνουν το ένα το άλλο. Βέβαια, σε αυτήν τη μορφή θεάτρου τα στοιχεία υποτάσσονται σε αυτό που θέλει να πει ο σκηνοθέτης κι έτσι όλοι προσαρμοστήκαμε σε μια κοινή γραμμή ώστε να έχουμε ένα συνεκτικό αποτέλεσμα. Κάτι που επίσης βγαίνει πολύ στην παράσταση είναι το ηδονοβλεπτικό στοιχείο, το ότι παρακολουθείς τους άλλους. Για μένα είναι πολύ σημαντικό το ότι παρατηρείς και καταγράφεις».

Καύσωνας: Μια παράσταση που προσπαθεί να κατανοήσει το ελληνικό καλοκαίρι Facebook Twitter
Είμαστε μια γενιά μουδιασμένη. Έχουμε βρεθεί σε μια μεταβατική φάση και παρατηρούμε τα πράγματα με αμηχανία. Η τέχνη μας το εκφράζει αυτό και όλοι προσπαθούμε να αντιληφθούμε πού πηγαίνουμε. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Εικόνες που σε στοιχειώνουν: μια «χορογραφία» αισθησιασμού με όλους τους ερμηνευτές μέσα σε ένα στενό δωμάτιο, που δεν ολοκληρώνεται ποτέ ερωτικά, καθώς κανένας δεν αγγίζει κανέναν, μια αλλόκοτη ανδρόγυνη μορφή ηλικιωμένου ανθρώπου που διασχίζει τον χώρο, ένας επιτάφιος που ξαφνικά εγκαθίσταται στο κέντρο της σκηνής, ένα βίντεο που προβάλλει εικόνες ενός μικρού κοριτσιού με την οικογένειά του σε παραθαλάσσια κατοικία και στη συνέχεια τον λυρικό του μονόλογο ως ενήλικης πια γυναίκας για το νόημα της ζωής, ένα ηλιοβασίλεμα από το παρελθόν, λαμπιόνια, εορταστικά σημαιάκια.

Με ένα διονυσιακό φινάλε με στοιχεία από την παγανιστική παράδοση και ένα αλογάκι της Παναγίας κλείνει αυτός ο αφιερωματικού χαρακτήρα χαιρετισμός στο ελληνικό καλοκαίρι της νιότης και του αβέβαιου αύριο.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Καύσωνας» εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ