Τα έργα της Εύης Καλογηροπούλου στην γκαλερί The Breeder

Τα έργα της Εύης Καλογηροπούλου στην γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Εύη Καλογηροπούλου, She was honored by having a bronze statue of a chariot, 2020. Mαρμαρο, μέταλλο, συνθετικά μαλλιά. 160 x 80 x 27 cm © Εύη Καλογηροπούλου, Παραχώρηση γκαλερί The Breeder
0

Μεγάλωσα στο Άνω Καλαμάκι, στην περιοχή της Βούτας. Η ιστορική Βούτα βρίσκεται στο κομμάτι της λεωφόρου Βουλιαγμένης στο ύψος του Praktiker Ελληνικού και αποτελούσε σημείο συνάντησης για τους λάτρεις ταχύτητας τη δεκαετία του ’90. Εκεί οργανώνονταν θρυλικές κόντρες που αποτελούσαν το μεγαλύτερο happening της περιοχής, αφού οι παρέες συνέρρεαν για να παρακολουθήσουν το σπάνιο θέαμα.

Εκεί υπήρχε και η αντίστοιχη καντίνα Hollywood, όπου οι θεατές συναντιόντουσαν με τους διαγωνιζόμενους, τρώγανε «βρόμικο» και πίνανε μπίρες. Τα αυτοκίνητα είχαν «φτιαγμένους» κινητήρες. Στο δωμάτιό μου τη νύχτα μπορούσες να ακούσεις τους κινητήρες να μαρσάρουν στην εκκίνηση στα φανάρια και τον ήχο από τα λάστιχα που τρέχουν στο οδόστρωμα.

Οι «Las Marias» είναι μοτοσικλετίστριες που αποτελούν σύμβολο φεμινισμού και δύναμης στο Μεξικό. Είναι οι πρώτες γυναίκες που οδηγούν μηχανές μεγάλου κυβισμού και κάνουν road trips οργανωμένα. Με φεμινιστικά σλόγκαν εναντίον της πατριαρχίας επιδιώκουν να προκαλέσουν τα στερεότυπα γύρω από τα κυρίαρχα πρότυπα.

Όπως έγραφε και ένα σχετικό άρθρο της εποχής: «Μια μάχη του δρόμου χωρίς κανόνες. Θυμίζει αυτήν της άγριας φύσης ανάμεσα σε δύο κυρίαρχα αρσενικά». Στα έργα μου θέλω να ανατρέψω την εικόνα αυτή, μια και η κυρίαρχη, όταν πήγαινα κι εγώ να δω τους αγώνες, ήταν μόνο αγόρια που μαζεύονταν εκεί με διάθεση μάτσο άντρα. Στη δική μου ιστορία οι διαγωνιζόμενοι είναι γυναίκες με χαρακτηριστικά άγριου ζώου, που τις ισχυροποιούν. 

Η Κυνίσκα ήταν η πρώτη γυναίκα ολυμπιονίκης ‒ είχε κερδίσει στις αρματοδρομίες. Αν και οι γυναίκες απαγορευόταν να πάρουν μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες, επιτρεπόταν να εκτρέφουν άλογα και να παίρνουν μέρος σε αρματοδρομίες με τα άλογα και τους ηνιόχους τους. Η Κυνίσκα είχε ανακηρυχθεί νικήτρια στις αρματοδρομίες (στα «άρματα») δύο φορές.   

Τα έργα της Εύης Καλογηροπούλου στην γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Εύη Καλογηροπούλου, Cynisca is said to have been a tomboy, 2020. Mαρμαρο, μέταλλο, συνθετικά μαλλιά. 109 x 100 x 31 cm © Εύη Καλογηροπούλου, Παραχώρηση γκαλερί The Breeder

To όνομά της σημαίνει «θηλυκό κουτάβι», πιθανόν μιας ειδικής ράτσας θηλυκού κυνηγόσκυλου που είναι γνωστή για τη δυνατή της όσφρηση. Την Κυνίσκα στα αρχαία χρόνια τη θεωρούσαν αγοροκόριτσο λόγω της ενασχόλησής της με τα άλογα, της δύναμή της και του πάθους της να κυριαρχήσει στους ανδροκρατούμενους αγώνες των αρματοδρομιών.

Οι «Las Marias» είναι μοτοσικλετίστριες που αποτελούν σύμβολο φεμινισμού και δύναμης στο Μεξικό. Είναι οι πρώτες γυναίκες που οδηγούν μηχανές μεγάλου κυβισμού και κάνουν road trips οργανωμένα. Με φεμινιστικά σλόγκαν εναντίον της πατριαρχίας επιδιώκουν να προκαλέσουν τα στερεότυπα γύρω από τα κυρίαρχα πρότυπα.

https://thebreedersystem.com/

Επιμέλεια: Μιχάλης Μιχαήλ

Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ