Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter

Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως!

0

— Γιατί Site-Specific;

Επειδή ασχολούμαστε με οποιαδήποτε μορφή τέχνης δημιουργείται με σκοπό να υπάρχει ή να τοποθετηθεί σε έναν συγκεκριμένο χώρο-περιβάλλον.


— Τι είναι τo φως για σας;

Η αρχική αναζήτηση για την επάρκεια του φωτός εξελίχθηκε σε μια σχέση απρόσμενα συναρπαστική. Σαν μια επιδίωξη, θα έλεγα, να πιάσω μια ιδανική κατάσταση μετά το φυσικό φως, το meta-φως.


— Και τι ακριβώς κάνετε;

Μας αρέσει να μπλεκόμαστε με το αρχιτεκτονικό έργο κατά τη διαμόρφωση της ιδέας. Να δουλεύουμε με δείγματα φωτιστικών σωμάτων, να βλέπουμε ζωντανά πώς το τεχνητό φως μιας πηγής αλληλεπιδρά με μια συγκεκριμένη επιφάνεια σε έναν χώρο και πώς θα βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε την τελική αίσθηση από τη συνολική μας πρόταση. Τα πιο αγαπημένα έργα, συνήθως, είναι και τα πιο μικρά!

Συνεργαζόμαστε με σημαντικά brands του χώρου, αλλά παράλληλα διαπιστώσαμε τη μεγάλη ανάγκη για ευελιξία και προϊόντα με ιδανικότερη σχέση ποιότητας-τιμής. Σε συνδυασμό με το πάθος για την τέλεια εφαρμογή του προϊόντος μας ώθησε στη λογική να δημιουργήσουμε δικά μας φωτιστικά προϊόντα-custom lights.


— Πώς αντιλαμβάνεστε την εταιρική σας θέση;

Μέσα από τη SITE-SPECIFIC προσπαθώ να εκπληρώσω ένα όραμα που δεν μπορούσα να υλοποιήσω στις προηγούμενες εταιρείες για τις οποίες εργάστηκα. Στον εταιρικό μας πυρήνα υπάρχει η αντίληψη της δημιουργικής προσέγγισης, του ποιοτικού σχεδιασμού σε όλο το φάσμα και το είδος των ενεργειών της εταιρείας: από την ταυτότητα του brand της, την παρουσία σε εκθέσεις, στις οποίες λαμβάνει μέρος, και τον ιδιαίτερο χώρο όπου στεγάζεται και δεν θυμίζει σε τίποτα ένα τυποποιημένο κλασικό lighting showroom –ο οποίος έχει βραβευτεί σε διαγωνισμούς– μέχρι τα προϊόντα της και κυρίως τους ανθρώπους της, οι οποίοι είναι αυτοί που δίνουν πραγματική ουσία στο brand και καλούνται να υπηρετήσουν σε καθημερινή βάση τις αξίες της. 

Γιώργος Σαμολαδόπουλος Facebook Twitter
Γιώργος Σαμολαδόπουλος. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Πόσο επηρεάζει ένα καλό design φωτιστικό;

Συνεργαζόμαστε με σημαντικά brands του χώρου, αλλά παράλληλα διαπιστώσαμε τη μεγάλη ανάγκη για ευελιξία και προϊόντα με ιδανικότερη σχέση ποιότητας-τιμής. Σε συνδυασμό με το πάθος για την τέλεια εφαρμογή του προϊόντος μας ώθησε στη λογική να δημιουργήσουμε δικά μας φωτιστικά προϊόντα-custom lights. Ορείχαλκος, αλουμίνιο, πέτρα, πηλός, γύψος, χαρτί, μάρμαρο, τσιμέντο, είναι υλικά με τα οποία, με άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο, έχουμε καταπιαστεί για να δημιουργήσουμε φωτιστικά.  Σε αυτό το σημείο, λοιπόν, ο παραγόντας αυτού που λέμε καλό product design ξεκίνησε να με προβληματίζει έντονα και να παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη δομή και στον προσανατολισμό μας ως εταιρείας. Η μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή και στη σωστή αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, οι οποίες και στον χώρο του φωτισμού έχουν φέρει πολύ μεγάλες προκλήσεις. Μένει μόνο να τις κατανοήσουμε και να τις εφαρμόσουμε.

Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter
Σπίτι στη Σέριφο, Mold Architects. Φωτ.: Γ. Γερόλυμπος
Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter
Ilya Botanic Suites @Αlvarovaldecantos/ Α31 ARCHITECTURE CONSTRUCTION (Πραξιτέλης Κονδύλης αρχιτέκτονας, Παναγιώτης Καρράς υπεύθυνος κατασκευής)
Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter
@Αlvarovaldecantos Α31 ARCHITECTURE CONSTRUCTION (Πραξιτέλης Κονδύλης αρχιτέκτονας, Παναγιώτης Καρράς υπεύθυνος κατασκευής)
Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter
@MARTHA VOSDOU/ Α31 ARCHITECTURE CONSTRUCTION (Πραξιτέλης Κονδύλης αρχιτέκτονας, Παναγιώτης Καρράς υπεύθυνος κατασκευής)
 
Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Design / Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Από τις συναυλίες της Μπιγιονσέ, του Weeknd, της Αντέλ της Μάιλι Σάιρους και των U2, το σετ του Super Bowl, τις επιδείξεις του Yves Saint Laurent και της Louis Vuitton, μέχρι τα σκηνικά της όπερας και των σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τech & Science / Αφού οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σταθούν η αφορμή για να διορθωθεί αυτό το λάθος: όσα αποκαλύπτονται για την εμμονή στον ανδρικό σχεδιασμό απο τα Οργανισμό Οικονομικού Συντονισμού και Ανάπτυξης
NEWSROOM
Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου

Design / Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου για το Αρχείο Καβάφη

H Εύα Μανιδάκη και ο Θανάσης Δεμίρης, που ανέλαβαν την ανακαίνιση, την αρχιτεκτονική μελέτη και την επιμέλεια του χώρου όπου φιλοξενείται το Αρχείο, καθώς και της Οικίας Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, μας ξεναγούν στην οδό Φρυνίχου και μας περιγράφουν τη διαδικασία πίσω από το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός χώρου που θα φιλοξενεί το καβαφικό σύμπαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Design / Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Το σπίτι της Κατερίνας Τερζοπούλου είναι σαν να το βρέχει το κύμα. Η Κατερίνα έχει καθρέφτη πάνω στην τζαμαρία γιατί θεωρεί ότι αν κοιτάς πρώτα τη θάλασσα και μετά τον εαυτό σου δείχνεις καλύτερη.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το υποθετικό σπίτι της Κατριν Ντενέβ

Design / Ένα αθηναϊκό σπίτι που θα μπορούσε να ανήκει στην Κατρίν Ντενέβ

Το σπίτι της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαρόπουλου θυμίζει θεατρικό σκηνικό. Δεν μοιάζει καθόλου με διαμέρισμα. Εδώ είναι όλα ανοιχτά, χωρίς προσδιορισμένους χώρους σε ένα κτίριο που δεν θυμίζει σε τίποτα αθηναϊκή πολυκατοικία.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Άκου την επιστήμη / Στέλιος Κόης: «Ζούμε σε μια Αθήνα χωρίς Αθηναίους»

Τι χρειάζεται προκειμένου να δημιουργήσουμε χώρους ικανούς να προσφέρουν νέες εμπειρίες; Πως μπορεί η πόλη της Αθήνας να αποκτήσει περισσότερους ελεύθερους χώρους; Ποιες λύσεις απαιτούνται ώστε η πρωτεύουσα τα καλοκαίρια να μην είναι ένα καζάνι που βράζει; Και πόσο εφικτός είναι ο στόχος της πόλης των 15 λεπτών; Ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας Στέλιος Κόης απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Design / Πώς είναι να ζεις σε μια κουφάλα βελανιδιάς;

Το σπίτι της γλύπτριας Λυδίας Βενιέρη είναι στο Μαρούσι. Μιλάμε γι' αυτό, για τη γειτονιά όπου μεγάλωσε και τους διανοούμενους που πέρασαν από κει. Αλλά και για το πώς μπορείς, όταν χάνεις τα κλειδιά σου, να ζητάς από εκείνα να σε βρουν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Design / Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη έγινε ένα αριστουργηματικό graphic novel από τον Pan Pan

Το ιστορικό μυθιστόρημα του σπουδαίου Έλληνα λογοτέχνη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα σε έναν εξαιρετικά καλοφτιαγμένο τόμο, σε σχέδιο και σενάριο του Παναγιώτη Πανταζή.
M. HULOT