ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter

Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως!

0

— Γιατί Site-Specific;

Επειδή ασχολούμαστε με οποιαδήποτε μορφή τέχνης δημιουργείται με σκοπό να υπάρχει ή να τοποθετηθεί σε έναν συγκεκριμένο χώρο-περιβάλλον.


— Τι είναι τo φως για σας;

Η αρχική αναζήτηση για την επάρκεια του φωτός εξελίχθηκε σε μια σχέση απρόσμενα συναρπαστική. Σαν μια επιδίωξη, θα έλεγα, να πιάσω μια ιδανική κατάσταση μετά το φυσικό φως, το meta-φως.


— Και τι ακριβώς κάνετε;

Μας αρέσει να μπλεκόμαστε με το αρχιτεκτονικό έργο κατά τη διαμόρφωση της ιδέας. Να δουλεύουμε με δείγματα φωτιστικών σωμάτων, να βλέπουμε ζωντανά πώς το τεχνητό φως μιας πηγής αλληλεπιδρά με μια συγκεκριμένη επιφάνεια σε έναν χώρο και πώς θα βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε την τελική αίσθηση από τη συνολική μας πρόταση. Τα πιο αγαπημένα έργα, συνήθως, είναι και τα πιο μικρά!

Συνεργαζόμαστε με σημαντικά brands του χώρου, αλλά παράλληλα διαπιστώσαμε τη μεγάλη ανάγκη για ευελιξία και προϊόντα με ιδανικότερη σχέση ποιότητας-τιμής. Σε συνδυασμό με το πάθος για την τέλεια εφαρμογή του προϊόντος μας ώθησε στη λογική να δημιουργήσουμε δικά μας φωτιστικά προϊόντα-custom lights.


— Πώς αντιλαμβάνεστε την εταιρική σας θέση;

Μέσα από τη SITE-SPECIFIC προσπαθώ να εκπληρώσω ένα όραμα που δεν μπορούσα να υλοποιήσω στις προηγούμενες εταιρείες για τις οποίες εργάστηκα. Στον εταιρικό μας πυρήνα υπάρχει η αντίληψη της δημιουργικής προσέγγισης, του ποιοτικού σχεδιασμού σε όλο το φάσμα και το είδος των ενεργειών της εταιρείας: από την ταυτότητα του brand της, την παρουσία σε εκθέσεις, στις οποίες λαμβάνει μέρος, και τον ιδιαίτερο χώρο όπου στεγάζεται και δεν θυμίζει σε τίποτα ένα τυποποιημένο κλασικό lighting showroom –ο οποίος έχει βραβευτεί σε διαγωνισμούς– μέχρι τα προϊόντα της και κυρίως τους ανθρώπους της, οι οποίοι είναι αυτοί που δίνουν πραγματική ουσία στο brand και καλούνται να υπηρετήσουν σε καθημερινή βάση τις αξίες της. 

Γιώργος Σαμολαδόπουλος Facebook Twitter
Γιώργος Σαμολαδόπουλος. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


— Πόσο επηρεάζει ένα καλό design φωτιστικό;

Συνεργαζόμαστε με σημαντικά brands του χώρου, αλλά παράλληλα διαπιστώσαμε τη μεγάλη ανάγκη για ευελιξία και προϊόντα με ιδανικότερη σχέση ποιότητας-τιμής. Σε συνδυασμό με το πάθος για την τέλεια εφαρμογή του προϊόντος μας ώθησε στη λογική να δημιουργήσουμε δικά μας φωτιστικά προϊόντα-custom lights. Ορείχαλκος, αλουμίνιο, πέτρα, πηλός, γύψος, χαρτί, μάρμαρο, τσιμέντο, είναι υλικά με τα οποία, με άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο, έχουμε καταπιαστεί για να δημιουργήσουμε φωτιστικά.  Σε αυτό το σημείο, λοιπόν, ο παραγόντας αυτού που λέμε καλό product design ξεκίνησε να με προβληματίζει έντονα και να παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη δομή και στον προσανατολισμό μας ως εταιρείας. Η μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή και στη σωστή αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, οι οποίες και στον χώρο του φωτισμού έχουν φέρει πολύ μεγάλες προκλήσεις. Μένει μόνο να τις κατανοήσουμε και να τις εφαρμόσουμε.

Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter
Σπίτι στη Σέριφο, Mold Architects. Φωτ.: Γ. Γερόλυμπος
Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter
Ilya Botanic Suites @Αlvarovaldecantos/ Α31 ARCHITECTURE CONSTRUCTION (Πραξιτέλης Κονδύλης αρχιτέκτονας, Παναγιώτης Καρράς υπεύθυνος κατασκευής)
Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter
@Αlvarovaldecantos Α31 ARCHITECTURE CONSTRUCTION (Πραξιτέλης Κονδύλης αρχιτέκτονας, Παναγιώτης Καρράς υπεύθυνος κατασκευής)
Site-Specific: Φως, περισσότερο (φυσικό) φως! Facebook Twitter
@MARTHA VOSDOU/ Α31 ARCHITECTURE CONSTRUCTION (Πραξιτέλης Κονδύλης αρχιτέκτονας, Παναγιώτης Καρράς υπεύθυνος κατασκευής)
 
Design
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηναία αρχιτέκτων Ελίζα Μάνωλα «μεταφράζει» την αγγλική εξοχή

Design / Η Ελίζα Μάνωλα ξαναζωντανεύει παλιά εξοχικά σπίτια της βρετανικής υπαίθρου

Με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική τους, την ιδιαιτερότητα των τεχνοτροπιών και των λεπτομερειών τους, η Αθηναία αρχιτέκτονας προτείνει τον δικό της σύγχρονο σχεδιασμό, εγκαθιστά σε αυτά τα διατηρητέα κτίρια μια αισθητική απαλλαγμένη από κλισέ.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ