Πόλεμος στο Ισραήλ: 41 νεκροί δημοσιογράφοι μέχρι τώρα

Πόλεμος στο Ισραήλ: 41 δημοσιογράφοι έχασαν τη ζωή τους Facebook Twitter
Φωτ.: Αρχείου / EPA
0

Συνολικά 41 δημοσιογράφοι έχουν σκοτωθεί μέχρι στιγμής στον πόλεμο στο Ισραήλ.

Ανάμεσά τους είναι 36 Παλαιστίνιοι δημοσιογράφοι, οι οποίοι σκοτώθηκαν από αεροπορικά πλήγματα του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας, ενώ την ίδια ώρα η μη κυβερνητική οργάνωση «Δημοσιογράφοι χωρίς σύνορα» (RSF) ζητά την προστασία όσων συναδέλφων τους βρίσκονται ακόμα εκεί.

Σε ανακοίνωσή της η μη κυβερνητική οργάνωση αναφέρει πως κανένα σημείο δεν είναι ασφαλές για τους δημοσιογράφους στη Λωρίδα της Γάζας. Καλύπτουν έναν από τους πιο θανατηφόρους πολέμους αυτού του αιώνα και βρίσκονται σε διαρκή κίνδυνο είτε βρίσκονται στην ύπαιθρο είτε κοντά σε νοσοκομεία είτε σε καταφύγια.

Μόλις έναν μήνα μετά την επίθεση της οργάνωσης Χαμάς και την επακόλουθη ένοπλη απάντηση του Ισραήλ, ο απολογισμός των δημοσιογράφων χαρακτηρίζεται τρομακτικός, αναφέρεται στον ιστότοπο της μη κυβερνητικής οργάνωσης. Ανάμεσα στους νεκρούς δημοσιογράφους είναι ο Παλαιστίνιος, Μοχάμεντ Αμπου Χασίρ, που εργάζεται για το επίσημο παλαιστινιακό πρακτορείο Τύπου Wafa. Σκοτώθηκε μαζί με πολλά από τα μέλη της οικογένειάς του έπειτα από επίθεση στο σπίτι του στην πόλη της Γάζας τη νύχτα της 5ης Νοεμβρίου. Ήταν ο ένατος δημοσιογράφος που σκοτώθηκε τον Νοέμβριο στη Λωρίδα της Γάζας, ενώ την ίδια ώρα οι άμαχοι είναι παγιδευμένοι χωρίς πιθανή διέξοδο, ζώντας, όπως είπε ένας ρεπόρτερ, «υπό συνεχή πίεση από αεροπορικές, χερσαίες και θαλάσσιες επιδρομές παντού».

Ισραήλ: 10 δημοσιογράφοι σκοτώθηκαν εν ώρα εργασίας

Οι ισραηλινές αρχές έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι οι ένοπλες δυνάμεις τους «δεν στοχεύουν δημοσιογράφους», ωστόσο δεν έχουν κρύψει την έλλειψη ενδιαφέροντος για την προστασία τους. Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει μέχρι στιγμής οι «Δημοσιογράφοι χωρίς σύνορα», 10 από τους 36 δημοσιογράφους που έχασαν τη ζωή τους στη Λωρίδα της Γάζας σκοτώθηκαν ενώ κάλυπταν ειδήσεις από την εμπόλεμη ζώνη.

Περισσότεροι από 50 χώροι των μέσων ενημέρωσης έχουν καταστραφεί πλήρως ή εν μέρει από ισραηλινά πλήγματα. Το τελευταίο ήταν το γραφείο του Agence France-Presse στις 3 Νοεμβρίου. Πέντε ημέρες νωρίτερα, στις 28 Οκτωβρίου, κατά την έναρξη του μπλακ άουτ που επιβλήθηκε κατά τη διάρκεια μιας χερσαίας επιχείρησης, οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις (IDF) ειδοποίησαν το Γαλλικό Πρακτορείο και το πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι δεν μπορούσαν να «εγγυηθούν την ασφάλεια των δημοσιογράφων τους στη Γάζα».

Πόλεμος στο Ισραήλ: Τραγωδία για τη δημοσιογραφία

«Αυτό που συμβαίνει στη Λωρίδα της Γάζας είναι μια τραγωδία για τη δημοσιογραφία, με περισσότερους από έναν ρεπόρτερ την ημέρα να σκοτώνονται από τις 7 Οκτωβρίου. Ο αριθμός των επαγγελματιών των μέσων ενημέρωσης που σκοτώθηκαν, μαζί με τους χιλιάδες πολίτες, αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Με τις ανεξέλεγκτες αεροπορικές επιδρομές τους, οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις εξοντώνουν τους δημοσιογράφους τον έναν μετά τον άλλον χωρίς περιορισμούς, ενώ τα απαράδεκτα σχόλιά τους αποδεικνύουν περιφρόνηση για το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο. Η κατάσταση είναι επείγουσα. Ζητούμε την προστασία των δημοσιογράφων στη Λωρίδα της Γάζας και να επιτρέπεται στους ξένους δημοσιογράφους να εισέρχονται στο έδαφος, ώστε να μπορούν να εργάζονται ελεύθερα», τονίζει η μη κυβερνητική οργάνωση.

Τέσσερις δημοσιογράφοι του Ισραήλ σκοτώθηκαν στην επίθεση της Χαμάς

Τέσσερις Ισραηλινοί δημοσιογράφοι σκοτώθηκαν στην επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου στο πάρτι κοντά στη Λωρίδα της Γάζας. Μεταξύ αυτών ήταν ο Ρόι Ίνταν, δημοσιογράφος της εφημερίδας YNet, ο οποίος σκοτώθηκε μαζί με την οικογένειά του. Οι τελευταίες του φωτογραφίες, που τραβήχτηκαν λίγα λεπτά πριν τον θάνατό του, έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα του.

Με πληροφορίες από rsf

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM